محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم «دیدن این فیلم جرم است» ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر تصمیم نهایی برای صدور مجوز نمایش این فیلم صادر شود.
نخستین برنامه آموزشی انجمن صنفی طراحان فیلم با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
نامزدهای بخشهای مختلف هفتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم شهر از سوی هیأت داوران جشنواره معرفی شدند.
انیمیشن «گذشته» داستان نویسندهای است که در هراسی دائمی به سر میبرد و دیگر قادر به نوشتن نیست.
ولیالله شیراندامی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر این روزها شرایط جسمانی مناسبی ندارد و این شرایط به حدی است که به گفته همسرش، حدود یک ماه است حتی قادر به غذا خوردن نیست.
پوستر فیلم سینمایی «صدای آهسته» به کارگردانی افشین هاشمی منتشر شد.
نامزدهای بخش فیلم های مستند، داستانی و پویانمایی هفتمین جشنواره فیلم شهر اعلام شدند.
طی حکمی دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری سیوششمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منصوب شدند.
فیلم سینمایی «قصر شیرین» در سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم ونکوور به نمایش در میآید.
تدوین فیلم سینمایی «گواهی امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده به پایان رسید.
رئیس «انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران» ضمن تشریح برنامهریزیهای بلند مدت این انجمن جهت سکانداری جشن بزرگ سینمای ایران از فرآیند داوری فیلمها در دوره بیستویکم و بیستودوم گفت.
بزرگداشت ماریا حاجیها پیشکسوت گریم و چهره پردازی عصر گذشته یکشنبه 30 تیرماه به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر برگزار شد.
پوستر نمایش «مثل هیچکس» تازه ترین اثر نمایشی مسعود رحیمپور منتشر شد.
سعيد اسدي ساختار مديريتي تئاتر شهر را يك سال پس از دريافت حكمش تغيير ميدهد و براي آن يك آييننامه داخلي مدون ميكند. آييننامه توسط رسانهها منتشر ميشود و البته مورد انتقادهايي قرار ميگيرد. انتقادهايي كه سعيد اسدي چندان نميپذيرد و پيشتر نيز در نشست خبري خود آن را نوعي نقشه راه براي رسيدن به استقلال مالي تئاتر شهر برميشمرد؛ نقطهاي كه ميتوان گفت محل آشوبهاي فيزيكي و محتوايي تئاتر شهر است.
آقاي كرمي از من خواست به تئاترشهر بيايم، ابتدا قصد نداشتم بپذيرم، دقيقا به دليل همين نكته چون قبلا تئاترشهر را به عنوان مخاطب و همكار ديده بودم ولي اينجا لايههايي دارد كه تا در آن كار نكنيد متوجه نميشويد. پذيرش مديريت تئاترشهر به دليل همكاري با آقاي كرمي بود، اتفاقا خيلي هم علاقه داشتم آقاي شريعتي به كارشان ادامه دهند. عملا شايد بتوان گفت يك هفته فرصت برنامهريزي داشتم و در بدو ورود هم جدول آمادهاي وجود داشت كه بخشي به دوران حضور آقاي كرمي بازميگشت و تعهد ما به حساب ميآمد.
ود آنکه «وانیک» یکی از پرطرفدارترین و پراجراترین نمایشنامههای روز دنیاست، برخی اشکالات در نحوه اجرا و شاید اهمال در پرداختن به زیرلایههای متن و کشف ابعاد مهم و پنهانمانده آن اجرای جدید آن را به اجرائی بسیار معمولی بدل کرده که قطعا جای کار بیشتری داشت؛ اجرائی که کار را در اندازه یک نمایش سرگرمکننده نگه میدارد.
شرايط بازتوليد، هميشه ايجاب ميکند که بخشي از بازيگران بهدليل گذشت زمان و غيرقابلدسترسبودن، تغيير کنند. البته در اين نمايش، بازيگران به صورت کلي عوض شدهاند. گروه تازه، شرکتکنندگان در ورکشاپ اخير من بودهاند و همه با انگيزه و نيرويي مضاعف به نمايش اضافه شدهاند که فکر ميکنم در روند تازهسازي نمايش سهيم خواهند بود.
مردم ایران وقتی به مشکلی برمیخورند فورا میگویند دولت مقصر است. تو حاضر نیستی سر چراغ قرمز به بغل دستیات راه بدهی. اما درباره تساهل و تسامح در کشور حرف میزنی؟ همیشه عادت کردهایم از بالا چیزی به ما تزریق شود. اما ارشاد هم عادت کرده همیشه از خودش رفع مسئولیت کند. استعلام سرمایهگذار برای نهادهای امنیتی کار سختی نیست. وقتی شما میخواهید مثلا در حراج تهران شرکت کنید، از چند روز قبل که فرم را پر میکنید از شما حساب بانکی میخواهد که اهلیت اینکه در این معامله باشید را دارید یا نه. چرا ارشاد از من نمیپرسد تو که میخواهی وارد ساخت یک سریال شوی، این اهلیت را داری که سرمایهاش را جمع کنی؟ مهمترین موضوع اهلیت است.
«جنایات و مکافات» آینه زشتیها و پلیدیهای یک شهر بزرگ و بازتابدهنده رنجهای انسانهاست؛ انسانهایی شکستخورده و مغموم، بهگونهای که مخاطب را میان خوب و بد، میان عمل درست و نادرست، به قضاوت میخواند؛ قضاوتی که برای آن دسته از مخاطبان که به اصول اخلاقی و مذهبی اهمیت بیشتری میدهند، دشوارتر و جدیتر خواهد بود.
اجرای رضاییراد از زندگی سراسر تلخی و رنج و محنت این نامدارترین منتقد و تحلیلگر روزگار یادشده، یکی از حیرتآورترین اجراهای سالهای اخیر است؛ نمایشی در سه ساعت که جز چند لحظه کوتاه، از ریتم نمیافتد و تماشاگرش را بر روی صندلیهای نسبتا خوب سالن چهارسوی تئاتر شهر میخکوب میکند.