نمایش پروانه الجزایری نوشته پیام لاریان و کار و طراحی سعید حسنلو در دوشنبههای نقد تئاتر با توجه و تامل دو منتقد کانون ملی منتقدان تئاتر ایران واقع شد و یکی به لحاظ برخورد با قصه و دیگر در مواجهه با اجتماع توانستهاند برآیندی مطلوبی از یک تئاتر را به صحنه بیاورند.
نمایش «مرغ دریایی من» تولید تازه کمپانی تئاتر امید ایران بازیگران خود را شناخت.
نمایش «کلنگی، قابل سکونت» به کارگردانی سمن قناد و تهیهکنندگی مجید قناد از ۲۶ خرداد در تماشاخانه سپند روی صحنه رفت
مراسم اکران افتتاحیه فیلم سینمایی دوباره زندگی در گروه هنرو تجربه با حضور سینماگران و اهالی رسانه برگزار شد.
نمایش جادوی پاهای من به کارگردانی زهرا شایان فر و سیاوش قلعه وردی از دوم تیر ماه به روی صحنه سالن پروازخواهد رفت.
اولین جلسه نشست تخصصی پدیدار شناسی صدا در سالن مهین اسکویی خانه تئاتر برگزار شد.
نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری با عنوان «فیوویژن» از ۲۴ خردادماه تا ۴ تیرماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقهمندان است. در این رویداد نمایشگاهی علی باقری مجموعهای از ۲۷ پوستر سینمایی خود را که در سالهای اخیر خلق کرده در معرض دید مخاطبان گذاشته است. پوسترهایی که به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی از میان بیش از ۶۰ پوستر سینمایی او انتخاب شدهاند.
کانون فیلم سینماحقیقت که روزهای دوشنبه در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار میشود، این هفته به نمایش و نقد و بررسی مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالیست» ساختهی زینب تبریزی اختصاص داشت.
جواد عزتی پنجشنبه ۳۰ خردادماه با حضور در عمارت نوفللوشاتو نمایش «هوس و ۷ دقیقه» به کارگردانی علیرضا مهران را افتتاح میکند.
«متولد سینما» عصر امروز ۲۸ خرداد در خانه هنرمندان روی پرده میرود.
انتشار نماهنگ «شبی که ماه کامل شد» با صدای محسن چاوشی دربرگیرنده نشانههایی از رویکرد تازه و متفاوت دستاندرکاران سینمای ایران در جهت بهرهمندی از ظرفیت موسیقی در حوزه تبلیغات است.
شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر خود با ساخت ۳ فیلمنامه موافقت کرد.
«رضا» به کارگردانی علیرضا معتمدی در فرانسه اکران می شود.
فیلم سینمایی «نفس عمیق» به کارگردانی پرویز شهبازی در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد شد.
نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی محمد عاقبتی و بازی افشین هاشمی شنبه ۱ تیر در مجتمع خاتمالانبیای شهر رشت روی صحنه میرود.
شب گذشته نمایش «عاشقانههای خیابان» به کارگردانی شهرام گیل آبادی اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد.
آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی تا روز جمعه ۲۴ خرداد مشخص شد.
نمایش «کینه» به کارگردانی هاشم آزادی در تماشاخانه مهرگان به صحنه می رود.
از آنجا که «طبقه متوسط» در اغلب جوامع دغدغه فرهنگ و هنر و بسیاری دیگر از مطالبات اجتماعی و سیاسی را به دوش میکشد، بهدنیاآوردن فرزند این خانواده به شکل نمونهوار با دغدغههای یادشده پیوند معنیداری پیدا میکند. بهوجودآمدن تنگناهای اقتصادی و فرهنگی برای افراد این طبقه مهم اجتماعی، بهخصوص در سالیان اخیر، گذشته از سایر دغدغههای زیستی و اجتماعی در فیلم «بهدنیاآمدن» مسئله بهدنیاآوردن فرزند و از اساس معنای «بودن یا نبودن» در جهان فعلی را به ذهن متبادر میکند، به صورتی که اگر در سایر فیلمها شاهد بهتصویرکشیدهشدن دغدغههای انسانی، اخلاقی و فرهنگی شخصیتهای طبقهمتوسطی بودهایم، در فیلم محسن عبدالوهاب به طور زیرپوستی و غیرمستقیم تا انتها با مفهوم وجود یا نبود این طبقه هم مواجه هستیم.
متنهای زلر همگی ضمن داشتن ساختارهای قابل پذیرش و حتی بکر و تازه اما همچنان تأکیدشان بر محتوایی است که در آن شناخت قابل تعمیمی از انسان معاصر را پیشروی مخاطبانش قرار میدهد و در آن به ضرورت و اقتضای زمان و مشکلاتش بهگونهای دارد پاسخ میدهد و فرقی هم نمیکند که تراژدی یا کمدیهای زلر اجرا شوند. زلر یک شخصیت جهانی دارد؛ هم به دلیل نشر رمانها و هم نمایشنامههایش امروز چهره ادبی و هنری شناختهشدهای در کل جهان است و شاید این روزها خبر ساخت اولین فیلم سینماییاش به این شهرت و فراگیرشدن نامش کمک بیشتری کرده باشد.