کارگردان عند از مطالبه گفت: جشنواره فجر آینه وضعیت تئاتر در ایران است.
هجدهمین هفته فیلم ایران در صربستان با عنوان «مروری بر ۴۰ سال سینمای ایران» برگزار شد.
فیلم کوتاه سنگساز نامزد دریافت ۲ جایزه از جشنواره آمریکایی شد.
نمایش «داستان ضحاک» نوشته سعید پورصمیمی که سال ۵۷ در تئاتر شهر به صحنه رفت، بعد از ۴۰ سال و در قالب نمایشنامهخوانی، با حضور بازیگران قدیمی خود در تالار رودکی اجرا میشود.
نمایش «یک مهمانی خون آلود» از ۱ اسفند در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود.
فضای پیرامون تئاتر شهر که قرار بود با آغاز سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر شهر ساماندهی شود، با فضاسازی انجام شده بیش از پیش در خدمت دستفروشان قرار گرفته است
اسامی آثار بخش مهمان در هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر اعلام شد .
اسامی آثار نمایشی راهیافته به جدول نهایی بخش «تئاتر صحنه مناطق» بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام شد.
۳ هزار و ۶۰۶ اثر متقاضی حضور در دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ شدند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «تولدت مبارک» از صدور مجوز اکران این فیلم بعد از ۵ سال خبر داد.
سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما درباره علت پرداختن به موضوع مواد مخدر و پلیس در فیلم سینمایی «متری شیش و نیم » توضیحاتی ارائه داد.
ختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی شب گذشته برگزار شد که همچنان نسبت به نحوه توزیع جوایز انتقادهایی مطرح میشود.
برگزارکنندگان اسکار باز هم برای برپایی آن در این دوره تصمیم تازه و عجیبی گرفتند.
منتقد سینما و رسانه به تمجید از پر افتخارترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.
کنسرت - نمایش «هفت شهر عشق» از ۷ اسفند ماه و با ترکیب جدیدی از بازیگرانش به دیدار دوستدارانش خواهد رفت.
اسامی هیئت داوران بخش مسابقه ایران یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران اعلام شد.
«بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی موفق به دریافت دو جایزه از جشنواره وزول شد.
با پایان یافت سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران سینماها به وضعیت عادی بازگشت و همزمان چند فیلم جدید روی پرده رفتند.
مائده طهماسبی درباره تجربه کار با علی رفیعی گفت: کار کردن با آقای رفیعی برایم بسیار جذاب بود؛ چون کار با ایشان امری سهل و ممتنع است. یعنی همانقدر که آسان به نظر میرسد میتواند سخت باشد. ایشان تمرینهای طولانی و مداوم را ترجیح میدهد و برخلاف آنچه امروز در تئاتر ما اتفاق میافتد وقتی سر تمرینهای ایشان میرفتیم هر روز ۴-۵ ساعت روی صندلیمان میچسبیدیم و برای هر صحنه اتودهای مختلفی میزدیم.
اشکال آنجاست که برای خودت به واسطه آن نسبت فامیلی حق قائل باشی و بگویی: " ببینید چه رفتاری با قدیمیهای این سینما میکنند. بعد یک سری آدم را دارند در برابر آن قدیمیها بولد میکنند که یعنی واقعاً هیچ نقدی به فیلمهایشان نیست؟ آنها همه فیلمهای خیلی خوبی میسازند و ما فیلم بد میسازیم؟ "