این روزها «مست عشق» به پدیدهای سینمایی در حوزه اکران و نمایش تبدیل و با استقبال مخاطب و فروش بالا همراه شده است. بخشی از این اقبال بهدلیل موضوع فیلم است که برای نخستینبار در سینمای ایران شاهد اثری درباره شاعر و عارف بزرگ ایرانی، مولانا جلالالدین بلخی هستیم و رابطه حیرتانگیز او با شمس تبریزی و دلیل دیگر را باید حضور بازیگران ستاره و سلبریتیهای سینمای ایران و ترکیه دانست که یک تجربه تازه در فیلمسازی مشترک است. بااینحال مواجهه با فیلم، روایتی دوگانه داشته است. برخی مرعوب «مست عشق» شدند و از تماشای آن به وجد آمدند و برخی نقدهای تندی بر آن کردهاند.
طی ادوار گذشته بیشتر مسوولان سینمایی در ابتدای ریاست و وزارت به شهرستانها آمدهاند و سخن از تغییر و تدبیر و ریلگذاری تازه در سینمای شهرستانها گفتهاند و معتقد بودند بر مبنای این سیاستها، اتفاقات خوبی در چهار سال آینده در حوزه شناسایی استعدادها، پتانسیلها و برابری فرصتها و تولید فیلم حرفهای و... اتفاق خواهد افتاد، اما بعد از چهار سال علی مانده و حوضش.
نشست بینا رشتهای فلسفه و موسیقی برای تحلیل وضعیت موسیقی در بستر پست مدرن در دانشگاه تهران برگزار میشود.
کیارش رُست با این خوانش نمادگرایانه، آن عاملیتی را که ژانکلود-کرییر در متن نمایشنامه مدنظر دارد را به محاق برده و هر نوع عاملیت انسانی را کمرمقتر نشان میدهد.
با اینکه سینمای اجتماعی در سالهای اخیر نزول قابلتوجهی در ایران داشته و محدودیت و سانسور عامل اصلی این اتفاق بوده، اما نمیشود تصویرسازی عباس امینی از ایران امروز را به مثابه سینمای اجتماعی ایران معاصر متصور شد. فیلمی که ایران در آن به مثابه یک ویرانه و بیابان تصویر میشود و استفاده از این فضاسازی و جغرافیا نه برای مردم بلکه در راستای اعمال پروتکلها انجام شده است.
مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران گفت: اگر همافزایی به معنی واقعی کلمه ایجاد شود، میتوانیم تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی را با برنامه دقیق محقق کنیم.
فیلم کوتاه «اسکار» به کارگردانی علی اصغری و تهیه کنندگی سید مهدی قائم مقام در تهران کلید خورد.
طی حکمی از سوی محمد مهدی عسگرپور (رئیس هیأت رئیسه دیوان داوری خانه سینما)، سید مهدی خادم به عنوان دبیر کل دیوان داوری خانه سینما برگزیده شد.
پیکر زهرا خوشکام در جوار مزار همسرش علی حاتمی آرام گرفت.
فیلم داستانی کوتاه «حریر سفید» با محوریت مواجهه نسل گذشته و نسل آینده میپردازد آماده نمایش و پخش بینالمللی شد.
مراسم افتتاحیه نمایش «آرت» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار شد.
فیلم سینمایی «سناریوی رویایی» به کارگردانی کریستوفر بورگلی یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی میشود.
فیلم کوتاه «چمدان» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسینپور، موفق به راهیابی به جشنوارههای بینالمللی فیلم در کره جنوبی، اسپانیا، برزیل و آلمان شد.
استر همیشه در آثارش رد پایی از خود بهجا میگذاشت و ارجاعاتی به زندگی شخصیاش میداد. بسیاری از کاراکترهایش نویسندهاند و در رمانهای بعدی تکرار و تکرار میشوند.
افعی تهران مرثیهای برای زخمهای کهنه است؛ اثری که بیپرده سراغ مشکلات اجتماعی رفته و موشکافانه به ریشههای این مشکلات میپردازد.
بخشهایی از نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی در برنامه سینما هفت با اجرای بهروز افخمی، منتشر شد.
برخلاف قابلیتهای زیاد رمان برای تبدیل به سریال یا فیلم، این اتفاق اما برایش نیفتاد تا دهه ۹۰ که بعد از چیزی حدود ۲۵ سال سریالی بر اساس این رمان شروع به ساخت کرد. اما ساخت سریال ظاهرا به اندازه خود رمان پرماجراست.
چهارمین آیین اهدای «نشان عالی خورشید» روز پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت به همت انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
بازیگر برنده شیرطلایی ونیز به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ انتخاب شد.
فرانسیس فورد کاپولا با فیلمی که پس از بیش از یک دهه توقف ساخته، نشان میدهد که او فیلمسازی نیست که به افتخارات گذشتهاش بسنده کند.