آخرین آمارِ شفافِ فروش و تعداد تماشاگران اجراهای به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر در نیمه ی تابستان 1398 نشان از استقبال گرمِ تماشاگران از اجراهای این مجموعه دارد.
نمایش «پاتریک کلایورت» به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی، همچنین کارگردانی سحر پرتوی کیان از 1 شهریور در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.
پشت پرده جلسه انتخاب نماینده سینمای ایران برای حضور در جوایز اسکار 2020 نشان میدهد این فیلم نه به واسطه بهتر بودن نسبت به دیگر فیلمهای سینمایی مطرح، بلکه در جنگ رقبا و برای عدم انتخاب قصر شیرین انتخاب شده. اما در سه جلسه برگزار شده، چه گذشته و چه جدالی باعث شده در نهایت همه فیلمهای اصلی به حاشیه رانده شود و مستند «در جستجوی فریده» ناخواسته نماینده ایران شود!
مجمع عمومی خانه سینما بعد از ظهر امروز در حالی برگزار شد که با رأی نمایندگان ۲۲ صنف حاضر در این مجمع، اعضای هیأت مدیره فعلی تا سال آینده ابقا شدند.
كوشكي در كارگرداني خود به مردم ميتازد و آنان را تودهاي خيانتكار، تنآسا، در حال خواب و خوردن و باري به هر جهت ميبيند و قهرمانان هم مانند سلبريتيهاي امروز هستند. او رسانههاي جمعي و پرچمهاي كشورهاي مختلف را هم نمايش ميدهد حتي موسيقي اخبار شبكه بيبيسي را هم مدام پخش ميكند.
واقعا شرايط مساوي و برابري براي نمايش فيلم «قسم» نيست. البته اين موضوع صرفا مربوط به فيلم ما نميشود و به هر جهت بايد لابي داشته باشي تا بتواني فيلم را در شرايط خوبي نمايش دهي. هر چقدر هم فرياد ميكشيم، فرياد ما به گوش كسي نميرسد و كسي كاري براي ما نميكند. اگر هم فرياد ما به گوش كسي برسد، عكس ماجرا عمل ميكنند و فتيله ما را آنقدر پايين ميكشند كه وجود خارجي نداشته باشيم.
محسن تنابنده در قسم هم در فرم كلي و هم در جزييات و خردهروايتها چنين رويكردي دارد. همه جاي فيلم با هر كنش و ديالوگي ما با زيرمتنها مواجهيم. زيرمتن اصرار خسرو براي پشيمان كردن جمع از شركت در قسامه، زيرمتن كلكل دو برادر كه سر كشته شدن سگ با هم درگيرند، زيرمتن تصميم خواهر سوم و شوهرش و همچنين خيليها كه براي گرفتن ديه راهي مشهد شدهاند. زيرمتنهايي كه قصه را گسترش ميدهد و اجازه نميدهد به اين راحتيها پايان يابد. فيلم قسم وقتي دكمه off دوربين تورج اصلاني كليد ميخورد، وقتي تيتراژ بالا ميآيد و چراغهاي سينما روشن ميشود به پايان ميرسد اما قصه نه.
برنامه «شبنشینی» با اجرای مهران مدیری ادعا دارد میخواهد در فضایی بدون محدودیتهای صداوسیما فعالیت کند.
جدیدترین شماره ماهنامه «نمایش»، ویژه مردادماه ۱۳۹۸ با نگاه ویژه به شیوههای نوین اجرایی منتشر شد.
نمایش «بیماری خانواده میم» به کارگردانی الهام شکیب این روزها در پردیس تئاتر سپند روی صحنه رفته است.
یک کارگردان ایرانی از جشنواره بین المللی فیلم مادرید جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه را گرفت.
اسامی هیات داوران سه بخش بینالملل سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد.
سیدعباس صالحی در آستانه برگزاری سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی برای موفقیت این رویداد مهم سینمایی ابراز امیدواری کرد.
نامزدهای دریافت جوایز یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران معرفی شدند.
فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی الهه نوبخت در بخش رسمی جشنواره بینالمللی مستند EBS کرهجنوبی به نمایش گذاشته میشود.
برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» به نمایش و نقد فیلم مستند «روابط خانوادگی» به کارگردانی ناصر ضمیری اختصاص یافته است.
یک فیلم تازه وارد به سینماهای آمریکا از کمپانی یونیورسال موفق شد تا با فروش ۲۱ میلیون دلار، همه فیلمهای قدر در حال اکران را کنار بزند و در راس باکسآفیس جای بگیرد.
پس از بررسی آثار رسیده کشورهای مختلف برای حضور در بخش بینالملل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، هفت نمایش انتخاب شدند.
ساعت اجرای ۲ نمایش «چهار دقیقه» و «همان چهار دقیقه» کاری از الهام کردا و صابر ابر، تغییر کرد.
نمایش «مشاوری به نام شازده» به نویسندگی هانیه وزیر پناه و مهسان عطایی و کارگردانی پیمان یاحقی به تهیهکنندگی هانیه وزیر پناه از ۳۰ مرداد در تماشاخانه شانو روی صحنه میرود.