رییس هیات‌ مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران تاکید کرد: هر زمانی تصمیم به بازگشایی سالن‌های تئاتر و دیگر سالن‌های هنری گرفته شود، ضروری است تمهیداتی برای ضدعفونی کردن آن‌ها انجام شود و این کار به تنهایی از عهده سالن‌دارها برنمی‌آید.

پایگاه خبری تئاتر: شاهین چگینی ضمن اشاره به دیدار اخیر مدیران تماشاخانه‌ها با مدیرکل هنرهای نمایشی بیان کرد: در شرایط فعلی یک مسئله مهم ما است که باید به گروه‌هایی که در سالن‌ها قصد اجرا داشتند پاسخگو باشیم، چون برخی ممکن است تصمیم به لغو اجرای نمایش خود بگیرند و در این شرایط مشخص نیست آیا سالن‌دار باید پول گروه را برگرداند؟ و اگر برگرداند خسارت سالن چه می‌شود؟ به همین دلیل ما تاکید کردیم باید یک مدیریت بحران وجود داشته باشد و گفته شد که حتما حمایت مالی انجام می‌شود ولی باید رایزنی‌ها و مشورت‌هایی صورت گیرد تا مشخص کنند این ضرر مالی از چه محلی و به چه شکل جبران شود.

او افزود: جدا از این نکته، در حال حاضر مسئله مهم‌تر ما این است که اگر قرار باشد کارها از سر گرفته شود و مردم در سالن‌ها سانس به سانس بیایند و بروند بدون ضدعفونی کردن و تجهیزات ایمنی برای رعایت بهداشت این کار امکان‌پذیر است؟ البته من احتمال کمی می‌دهم مردم بیایند ولی به هر حال این شرایط کار را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: من از آقای کرمی خواستم وسایل لازم را برای ضدعفونی کردن سالن‌ها به نحوی در اختیار ما قرار دهند، چون مشکل است ما به تنهایی حجم زیادی را بتوانیم در بازار پیدا کنیم و حتی اگر هم در اختیار داشته باشیم ضدعفونی کردن کار ما نیست، چون نیروی متخصص و امکانات و تجهیزات می‌خواهد.

چگینی گفت: فرقی نمی‌کند این سالن‌ها فردا صبح یا 10 روز دیگر باز شوند و اگر تمهیدات لازم رعایت نشود به ماجرا دامن زده‌ایم.به همین دلیل وزارت بهداشت برای ضدعفونی کردن این سالن‌ها باید کمک کند.


منبع: خبرگزاری ایسنا