مدیر تالار هنر از مرحله اول ضد عفونی کردن این تالار خبر داد و تاکید کرد باز گرداندن اعتماد مخاطب برای حضور در سالن‌های نمایشی، چالشی است که بعد از کنترل ویروس کرونا خواهیم داشت.

پایگاه خبری تئاتر: حسین موذن گفت: مرحله اول ضد عفونی کردن تالار هنر ـ ویژه کارکنان این تالار ـ روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه انجام شد و مرحله اصلی آن در کل سالن اتفاق می‌افتد که ویژه خانواده‌ها و مخاطبان است.

او با تاکید بر لزوم رعایت تمام اصول بهداشتی در تالار هنر به عنوان سالن تخصصی تئاتر کودک خاطرنشان کرد: کشور به طور طبیعی بعد از کرونا همچنان در شوک این ویروس خواهد ماند و انتظارات مردم از امکانات و رعایت اصول بهداشتی، قطعا بالاتر خواهد رفت. ضمن اینکه خود مردم هم بیش از پیش این اصول را رعایت خواهند کرد. بنابراین ما نیز باید این حساسیت‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

مؤذن یادآور شد: ما برای مرحله اصلی نظافت سالن با مرکز هنرهای نمایشی مذاکره کردیم تا این پاکیزه‌سازی دو چندان شود و آقای کرمی مدیر این اداره نیز قول همکاری داده‌اند تا هزینه‌های مربوط به این امر تامین شود.

مدیر تالار هنر در ادامه به مساله اعتمادسازی مخاطب به عنوان چالش بعد از کرونا اشاره کرد و توضیح داد: بعد از ریشه‌کن شدن کرونا، با چالشی تازه رو به رو خواهیم بود و آن اعتمادسازی مخاطبان است تا دوباره به سالن‌های تئاتر بازگردند که طبیعتا این موضوع زمان‌بر خواهد بود.

این کارشناس تئاتر کودک یادآور شد: هرچه این تعطیلات طولانی‌تر شود، بازگشت مخاطب هم دشوارتر خواهد شد.

موذن که امیدوار است فعالیت‌های هنری از هفته دوم فروردین آغاز شود، ادامه داد: در این مدت وزارت ارشاد به صورت هفتگی تعطیلات را تمدید کرد و هیچ‌ کس ‌نمی‌تواند زمان دقیق از سرگیری فعالیت‌ها را پیش‌بینی کند و همان‌گونه که اشاره کردم، وقتی همه چیز به حالت عادی بازگردد، کار ما تازه آغاز می‌شود و جلب اعتماد مردم برای حضور در سالن‌های نمایشی، پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

او در ادامه درباره تغییرات جدول اجرای گروه‌های نمایش در تالار هنر که همیشه میزبان دو گروه اجرایی است، توضیح داد: برنامه سال ۹۹ را بسته بودیم و قرار بود از ۶ فروردین ماه میزبان دو گروه نمایشی باشیم که ناگهان با ویروس کرونا رو به رو شدیم و دو گروهی که اسفند ماه مشغول اجرای نمایش‌هایشان بودند، توانستند به مدت ۱۲ شب روی صحنه بروند و ۱۸ اجرای دیگرشان باقی مانده است.

موذن ادامه داد: طبیعتا اجرای این دو گروه محفوظ است مگر اینکه خودشان تمایلی به ادامه اجرا نداشته باشند که در این صورت می‌کوشیم کمک‌هزینه‌هایشان را به صورت کامل پرداخت کنیم.

او اضافه کرد: به هر حال تغییر برنامه‌ها اجتناب‌ناپذیر است و البته حتما تبعاتی خواهد داشت که امیدواریم با همراهی همه گروه‌های نمایشی، این تبعات به حداقل برسد و گروه‌هایی هم که اجرایشان تعطیل شد، متحمل کمترین زیان شوند.

حسین موذن در پایان از همه گروه‌هایی که قرار است سال ۹۹ در تالار هنر اجرا داشته باشند درخواست کرد با توجه به شرایط پیش آمده، همکاری بیشتری برای جا به جایی برنامه‌ها با این تالار نمایشی داشته باشند تا گروه‌هایی که اجرایشان تعطیل شده، آسیب کمتری ببینند.

تالار هنر از نیمه بهمن میزبان دو نمایش «دنیای شگفت انگیز اکو و تاکو» به نویسندگی شیما شادمانی و کارگردانی امید انصاری و «افسانه پری دریایی» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات بود که اجرای این نمایش‌ها نیز همچون دیگر آثار نمایشی، از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا