مدیر خانه نمایش مهرگان گفت: این روزها یکی از دغدغه هایمان این است که پس از اپیدمی کرونا اعتمادسازی برای حضور مجدد مردم در سالن های فرهنگی چون تئاتر چگونه صورت خواهد گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی علی نژاد مدیر خانه نمایش مهرگان گفت: من قبل از شیوع کرونا ، پیش از عید در سالن شماره یکمان نمایش اگوست در اوسیج کانتی از میکاییل شهرستانی و در سالن شماره دو  نیز چند کار از چند کارگردان جوان داشتم که پس از این داستان کرونا همه کارها در الان تعطیل شده است.

وی در ادامه افزود: برای امسال و پس از رفع ویروس کرونا نیز نمایش آقای میکاییل شهرستانی مجدد به صحنه خواهد رفت اما سایر کارها مشخص نیست.

علی  نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته قراردادهای مهرگان تا مرداد ماه بسته شده بوده که به دلیل تعطیلات کرونایی تکلیفشان مشخص نیست، افزود: چند کارگردان خوب کشورمان قرارداد بستند که با این وضعیت قطعا اجراها عقب تر می افتد شاید هم از اجرا منصرف شوند البته با همه انها هنوز گفت وگو نکردم.

مدیر تماشاخانه مهرگان اظهار داشت: الان شرایط بلاتکلیفی برای تئاتر است با همه اینها اگر دولت از ما حمایت نکرد خیلی شرایط بدی است احتمالات برای تعطیلی سالن ها تا اردیبهشت یا خرداد زیاد است و اگر حمایتی از سالن ها صورت نگیرد با این اجاره های ملک و حقوق پرسنل مشخص نیست بتوانیم به کارمان ادامه بدهیم.

وی با اشاره به پرداخت ماهی سی میلیون تومان برای اجاره ملک تماشاخانه گفت: من همین الان شصت میلیون اجاره اسفند و فروردین ماه را دارم و اگر این وضعیت هر ماه ادامه یابد از توان من خارج است که این وضعیت را ادامه دهم.

علی نژاد یادآور شد: ما در این مدت بیکار هم نبودیم و در مهرگان فعالیت های عام المنفعه هم انجام دادیم که در قالب تولید و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و بسته های ضدعفونی کردن برای خانواده های کم بضاعت انجام دادیم البته خیلی علاقه به رسانه ای کردن این مسائل ندارم.

این مدیر تماشاخانه خصوصی با بیان اینکه انشالا به زودی شرایط به حالت عادی بازگردد و ویروس هم از همه جا از بین برود، افزود: ما برای تماشاخانه هم وسایل ضدعفونی کننده در دسترس داریم می توان بعد از شروع اجراها بعد از هر سانس سالن ها را ضدعفونی کرد ولی با همه اینها من بعید میدانم حتی اگر سالن ها باز گشایی هم شود، فعلا مخاطب به سالن ها بیاید حتی اگر کرونا هم از بین برود و این نگرانی ما است بنابراین هر چقدر هم ضدعفونی کنیم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم، مردم اعتماد نمی کنند.


منبع: خبرگزاری فارس