مجموعه «نمایشنامه‌های نو» در پنج دفتر نوشته جمعی از نویسندگان منتشر شده است.

پایگاه خبری تئاتر: در این مجموعه که آثاری از خلیل اسماعیلی، جواد تولمی، مسلم آئینی، فرزین فرجی، نگین صادقی‌پور، شیرین صبور، پریسا عباس‌زاده، لاله گلرخ عربانی و تهمینه کاویانپور را دربر می‌گیرد، سعی شده موضوعات و مسائل روز و مهم جامعه با رویکردی آسیب‌شناسانه به نگارش درآید.

هر دفتر از این مجموعه در ۱۴۰ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در انتشارات نودا منتشر شده است.

فهرست نمایشنامه‌های هر دفتر به این شرح است:
دفتر اول: نمایشنامه‌های «پشت پلک‌های آقای جیم. ر» نوشته شیرین صبور، «چهارفصل» نوشته نگین صادقی‌پور، «خانه‌ی‌ گمشده» از مسلم آئینی و «رویای آمریکایی» نوشته خلیل اسماعیلی.
دفتر دوم: نمایشنامه‌های «استثنا بر قاعده» اثر خلیل اسماعیلی، «خاطرات خط‌خورده» نوشته جواد تولمی، «رویای نیمه‌شب زمستان» از نگین صادقی‌پور، «قربانی خانه‌ی عشق» نوشته مسلم آئینی.
دفتر سوم: نمایشنامه‌های «چیز» نوشته خلیل اسماعیلی، «سکوتی نسبتاًً طولانی» از جواد تولمی، «سه روایت سه سوگ» اثر نگین صادقی‌پور، «عروسک‌خانه» اثر مسلم آئینی، «فصل کشتار اسب سفید» نوشته پریسا عباس‌زاده.
دفتر چهارم: نمایشنامه‌های «برزخ» از (خلیل اسماعیلی، «پلک‌های نیمه‌باز» اثر جواد تولمی، «شانتاژ» اثر شیرین صبور، «قرار ملاقات» از مسلم آئینی، «مراقب خودت باش رفیق» نوشته لاله گلرخ عربانی.
و دفتر پنجم: شامل نمایشنامه‌های «بختک» نوشته خلیل اسماعیلی، «پس از سکوت» از جواد تولمی، «زنگوله‌های بی‌صدا» نوشته تهمینه کاویان‌پور، «شرط‌بندی» از مسلم آئینی و «مأمور مرگ» نوشته فرزین فرجی.

در معرفی بیشتر این مجموعه آمده است: در این دفاتر تلاش کرده‌ایم حتی‌الامکان موضوعات و مسائل روز و مهم جامعه‌مان را با رویکردی آسیب‌شناسانه و البته نگاهی نو، قلمی نو، و ساختاری متفاوت به نگارش و نمایش درآوریم؛ چرا که معتقدیم همچون بسیاری از امور دیگر، هنر و به فراخور آن تئاتر و نمایش نیز پیوسته باید به‌روز شوند؛ آن‌هم نه فقط در هیئت فرم و ساختار، که در اندیشه و جهان‌بینی نیز باید سیری تکاملی را طی کنند تا نیاز و انتظارات هنرمندان، دست‌اندرکاران، متولیان، و از همه مهمتر مخاطبان امروزی‌شان را فراهم کنند؛ وگرنه همچون بسیار موارد دیگر، لاجرم دستخوش وقایعی تلخ و آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر خواهند شد.

اوضاع نابسامان تئاتر امروز ما و احوال ناخوش هنرمندانش قطع به یقین منبعث از دلایل و عواملی متعدد است، اما احتمالاً بیانگر بی‌توجهی و کم‌لطفیِ تاریخی‌مان نسبت به این مهم نیز هست. حال، ما بسته به نگرش و البته بضاعت‌مان تلاش داریم حداقل در دو بخش نمایشنامه‌نویسی و چاپ و نشر آن گام‌هایی بلند و راهگشا برداریم؛ امید این‌که با عنایت پروردگار، و همراهی و حمایت مخاطبان، مسیر هموار شود و نتیجه رضایت‌بخش باشد.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید