تدوینگر فیلم کوتاه «گندمزار قرمز» از حال و هوای این فیلم و مراحل تدوین آن گفت.

پایگاه خبری تئاتر: پیمان شاه محمدی تدوینگر فیلم کوتاه «گندمزار قرمز» به کارگردانی اسدالله بحرینی درباره وضعیت این فیلم گفت: «گندمزار قرمز» محصول سال ۲۰۱۷ در منطقه شمال ایران فیلمبرداری شد. اتمسفر و حال و هوای بومی و شمالی ایران، تناقض جذابی با داستان و روایت قصه‌ی تنش زای این فیلم دارد. چون فیلم متکی بر فضای «ضد جنگ» است.

فیلم کوتاه، «گندم‌زار قرمز» به عنوان چهارمین فیلم کوتاه سید اسداله بحرینی روایتگر خانواده‌ای جنگ زده است است که در ایران زندگی می‌کنند. داستان پدر و پسری روستایی که در زمان جنگ زندگی می‌کنند. مادر خانواده توسط دشمن جنگی، کشته شده است. یک شب در اوج درگیری ها، هواپیمای دشمن در نزدیکی روستا سقوط می‌کند و خلبانی که با چتر نجات در روستا فرود می‌آید، توسط پدر اسیر می‌شود.

او ادامه داد: من سالیان زیادی در عرصه‌ی امور فنی و پست پروداکشن فعالیت میکنم. معمولا در اتاق مونتاژ، آخرین تصمیم‌های دراماتیک و زیبایی شناسانه باید گرفته شود. خروجی کار بسیار مهم می‌شود. در پست پروداکشن و مرحله‌ی مونتاژ این فیلم، سعی بر این داشتم که قضاوتی در مورد هر دو جناح جنگی نداشته باشم و بتوانم با برشهای بین تصاویر، بیشترین احساس ویرانی و آسیبهای ناشی از جنگ را به شکل دراماتیک و در عین حال غیر مستقیم به مخاطب منتقل کنم. وقتی خروجی کار را در استودیو به همراه کارگردان کار بازبینی میکردیم، تا حد زیادی متوجه شدیم که با یک فیلم بی‌پرده و در عین حال چندوجهی مواجه هستیم که این برای فیلم گندمزارقرمز، رضایت بخش بود.

شاه‌محمدی همچنین درباره موفقیت‌های پی در پی این فیلم و حضوردر بیش از ۱۴ جشنواره خارجی و داخلی و چندین جایزه در چند رشته مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی و میزان استقبال مخاطبان از آن توضیح داد: «گندمزار قرمز» مخاطبش را درگیر تبعات جنگ و تضاد حاکم بر احساسات شخصیت‌های قصه می‌کند و به سبب اتکای فیلم بر روایت و قصه گویی، یک تراژدی ضدجنگِ است که تا حد زیادی موفق عمل میکند. همکاری با اسد بحرینی در این فیلم دغدغه مند، برای من قابل احترام و ارزشمند بود.

از آخرین اخبار این فیلم میتوان به حضور در جشنواره‌های «Red Dirt Film Festival»، جشنواره فیلم «LAFF» در ایالات متحده و «Global University Film Awards» اشاره کرد. زاویه‌ی نگاه این فیلم، برای مخاطب آشنایی‌زدایی می‌کند از آنچه که مخاطب، در فیلمهایی با مضامین ضد جنگ تا به حال دیده است. لحن فیلم، جسور و کمی تلخ است و گاهی نیز مخاطب را با انسانی‌ترین روابط، فارغ از نژاد و ملیت مواجه می‌کند.

در فیلم «گندمزار قرمز» بنیامین یزدانی، سعید سواری و علی خوش بین به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایرعوامل عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سیداسدالله بحرینی، دستیارکارگردان: اسماعیل جلایر، فیلم‌بردار: محسن رضایی، تدوینگر: پیمان شاه محمدی، صدابردار: سید اسدالله بحرینی، صداگذار: حسن مهدوی، شاهین خاکپور، طراحان صحنه و لباس: آنا شیعه بیگی و مونا رمضانی، گریم: سهیل مشایخی و شکوه مولوی، تولید: مبین عمویی، تدارکات: امید حسن‌پور عکاس: شکوه مولوی، اصلاح رنگ و نور: بهمن قهاری.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید