فراخوان هفتمین دوره پروژه نمایشنامه نویسی «چهار فصل تئاتر ایران» منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» فراخوان هفتمین دوره این پروژه را منتشر کرد.

در این فراخوان چنین آمده است:

«ناگفته پیداست که بشر در جهان امروز وارد «گدار» پیچیده‌ای شده که بدون تردید گذر از آن تجربیاتی شگرف در پی خواهد داشت. قدر مسلّم وظیفه‌ی آن‌ها که فانوسی در دست دارند و راه را برای خود و دیگران، هرچند کم، روشن‌تر می‌کنند، مهار یا تلاش برای مهارِ خسارت‌های این گذر به‌عنوان یک «روشنگر» است. نقش و تأثیر فضای مجازی در زندگی کنونی انسان و ایرانیان با سرعتی غریب رو به رشد است و آنچه در نگاه اول پررنگ و نگران‌کننده به نظر می‌رسد عدم پایه‌ریزی فرهنگیِ سنجیده برای چنین پدیده‌ای در میان اقشار مختلف مردم با وجود مواهب و امتیازات این مقوله است.

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشیِ حوزه‌ هنری در نظر دارد هفتمین گام از دور نوین پروژه‌ آموزش نمایشنامه‌نویسی برای خارج از پایتخت را به این موضوع اختصاص دهد.

لذا از کلیه‌ علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی مقیم استان‌های مختلف دعوت می‌شود ایده‌های اولیه‌ خود در این راستا را با رویکردی آزاد نهایتاً در پانزده سطر تا پایان مهرماه ۱۴۰۰، به نشانی sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند. این ایده‌ها توسط اعضای هیأت‌علمیِ فصل «فضای مجازی در زندگی امروز» بررسی می‌شوند و برگزیدگان در فرایند نگارش نسخه‌ نهایی تحت هدایت این اعضا قرار خواهند داد.

آثاری که پس از برگزاری کارگاه‌های حضوریِ فصلیِ این پروژه به لحاظ کیفی تأیید شوند، مطابق سنت دور نوینِ «پروژه‌ جامع ملی آموزش درام‌نویسیِ چهارفصل تئاتر ایران»، توسط انتشارات سوره‌ی مهر در قالب مجموعه‌آثار برگزیده‌ی این پروژه تحت عنوان «فصل سفید» به چاپ خواهند رسید. به امید برخورد سنجیده و عمیق تمام ایرانیان با پدیده‌های پیرامون و رسیدن به فصلی سفیدتر ... .
آمین

ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران و مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری»