پردیس تئاتر «شهرزاد» به زودی میزبان چند نمایش تازه می‌شود و امیر غفارمنش دیگر بازیگر شناخته‌شده‌ای است که بعد از رامین پرچمی، شهرام عبدلی و گلاب آدینه در این تماشاخانه حضور خواهد داشت.

چارسو پرس: این مجموعه تئاتری از اواخر دی ماه پذیرای نمایش «شجاع» به نویسندگی هال ورثی هال و رابرت میدل مس و کارگردانی امیرسینا جوادی خواهد بود. این اثر نمایشی با بازی امیر غفارمنش، مهشید جوادی، محمود موسوی، علیرضا آژیده و مهدی حسن‌پور روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش «شجاع» که متن آن را سید محمود علوی ترجمه کرده،درباره جوانی شجاع است که مرتکب قتلی شده و محکوم به اعدام است ولی با توجه به شجاع بودنش و ویژگی‌های مثبتی که از خود نشان می‌دهد جنایتکار به نظر نمی‌آید و در این مورد اطرافیان اون در زندان به شدت اندوهگین هستند.

هویت این جوان مشخص نیست و خودش این موضوع را پنهان می‌کند. عکس جوان زندانی را در روزنامه‌ها چاپ می‌شود تا اطرافیان و دوستانش او را پیدا کنند تا اینکه دختری در شب اعدام به دیدار جوان شجاع می‌آید و ...

امیر سینا جوادی پیش از این نمایش‌های« بازپرس وارد می‌شود»،« میزانسن»، «پزشک نازنین»، « جایی درمیان خوک‌ها» و... را روی صحنه برده است.

نماینده ملت و داماد مخالفش

بر اساس اعلام روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نادر نادر پور دیگر کارگردان تئاتر نیز از اواخر دی ماه با نمایش «نماینده ملت» در سالن شماره ۳ شهرزاد حضور دارد.

داستان این نمایش که قرار است از ۲۹ دی ماه روی صحنه برود، درباره صاحبخانه‌ای است که تصمیم می‌گیرد در انتخابات شرکت کند، درحالیکه دامادش نامزد جناح مخالف دولت است!

این نمایش با گروهی از بازیگران جوان در۴ روز اول هفته هر شب ساعت ۱۷ و چهل و پنج دقیقه و پنجشنبه وجمعه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.

نادر نادرپور پیش از این نمایش‌های «عمارتی دربرف»، «خانه برنارداآلبا»، «آقای اشمیت کیه» ، «پهلوان اکبر نمی‌میرد» را روی صحنه برده است.

رامین پرچمی و شهرام عبدلی در پنچری

احسان ناجی، دیگر کارگردانی است که با نمایش «پنچری» روی صحنه است.

او این نمایشنامه را بر اساس متن فردریک دورنمات با ترجمه حمید سمندریان و بازی شهرام عبدلی، رامین پرچمی ، حمید میهن دوست، پوریا عبدی، علی عطایی حور وسارا مداح روی صحنه می‌برد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:« آلفردوتراپس که یک دلال است، در مسیر یکی از سفرهایش پنچر می کند و با ورود به یک تعمیرگاه ماشین، با مراجعینی برخورد می‌کند که سراغ گاراژدار آمده‌اند و کم کم در این فضا دادگاهی ساخته می‌شود و بازی محاکمه تراپس آغاز و او متهم به یک قتل می‌شود و...»

نمایش «پنچری» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ شهرزاد و به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

احسان ناجی کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر دارد و پیش از این نمایش‌های« یرما »، «حریم»، «طوفان» ، «خرس» و... را کارگردانی کرده است.

ماجراهای عجیب شبی در طهران

شایان مستوفی که آبان ماه نمایش «شبی در طهران» را روی صحنه برده بود، بار دیگر این نمایش را اجرا می‌کند.

متن این نمایش نوشته محمد چرم‌شیر است که با حضور بازیگرانی از جمله میترا اکبری، ابوالفضل حضرتی، نیلوفر ذوالفقاری، سارا سیرتی، مهرزاد نیکنام، کارمانیا میراحمدی، کوروش محمدرضا و طاها نوری ساعت ۱۸ و  ۲۲:۳۰در سالن شماره ۳ شهرزاد اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بعد از جنگ جهانی دوم که اوضاع مملکت نابسامان است در اداره شهربانی طهران وقایع برسر یک خر می‌گذرد. این نمایش تا پایان دی ماه اجرا خواهد داشت.

چوپان و چوب جادویی برای کودکان

«چوپان و چوب جادویی» دیگر نمایشی است که در شهرزاد روی صحنه است.

این نمایش ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است که پیش‌تر در شهر ایروان ارمنستان نیز اجرا داشته و برای سومین بار از آبان ماه تا دی ماه امسال در شهرزاد تمدید شد و تا آخرماه هر روز ساعت ۱۷ اجرا خواهد داشت.

محمدحسین داداش‌نیا، نویسنده وکارگردان این نمایش موزیکال است و شکیبا غلامی، مریم اسکندری، ارمغان احمدی بازیگران آن هستند. قصه این نمایش درباره چوپانی است که به وسیله چوب جادویی قصد دارد تا از بره‌هایش در برابر گرگ بدجنس محافظت کند. این نمایش صبح‌ها نیز ویژه مدارس و مهدکودک‌ها اجرا خواهد داشت.

نوعروس کم‌سال و ماجراهای پرده‌خانه

گلاب آدینه همچنان با نمایش «پرده خانه» دیگر کارگردانی است که در پردیس تئاتر شهرزاد حضور دارد.

او این نمایش را که متن آن به قلم بهرام بیضایی نوشته شده است، از نیمه آبان با گروهی ۱۰۰نفره در سالن شماره ۲ شهرزاد اجرا می‌کند. اجرای این نمایش تمدید شده و در اجراهای تازه نادر فلاح به جای سعید چنگیزیان روی صحنه می‌رود.

این نمایش در طول هفته ساعت ۱۹:۳۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ اجرا می‌شود. درخلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «در حرم خانه سلطانی پریشان احوال ، زنان بازیخانه پس از ورود نوعروس کم سال به چاره‌ای می‌اندیشند.»

 مدت زمان این نمایش با آنتراکت ۱۸۰ دقیقه است و نورا هاشمی ، علیرضا ناصحی ، مانیا علیجانی ، سامان کرمی و نادر فلاح همراه با ۶۰ بازیگر و نوازنده گروه هنرمندان این نمایش را تشکیل می‌دهند.

روزهای پایانی دی ماه با قلندرو و قضات

 امیرعلی ابراهیمی دیگر کارگردان جوانی است که با نمایش «قلندرو» روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان قلندرو آمده است: «دستم رو فشار دادی ، گرمای دستت توی خونم چرخید و به قلبم رسید. تپید، گفتی: «ما آدم‌ها به خاطر ترس‌هامونه که زنده‌ایم، از همون انسان نخستینش حساب کن اونایی که از یه صدای خیلی دور ترسیدن، فرار کردن و زنده موندن، اونایی که رفتن کشف کنن مردن. اونایی که نترسیدن مردن ... اونایی که نترسیدن مردن.»

این نمایش هر شب ساعت ۲۱:۳۰ اجرا دارد.

ابراهیمی کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر است که قبلا نمایش‌هایی «حرفه‌ای» ،« فلورینا فلوسی» «دوازده انسان خشمگین» و ... را اجرا کرده است. 

سجادحسین‌پور هم با نمایش محیطی «قضات» در بوتیک تئاتر ایران حضور دارد. نمایش «قضات» درباره دادسرایی است که در آتش‌سوزی دچار سانحه می‌شود و مخاطبان همراه با بازپرس در این مکان به پرونده‌های باقیمانده در بایگانی‌ها رسیدگی می‌کنند. این نمایش هر شب ساعت ۱۹ در کلیه طبقات بوتیک تئاتر ایران اجرا می‌شود.

حسین پور پیش از این نمایش‌هایی همچون «ببخش سایمون جان»، «اعترافات ذهنی محبوس در فضایی دو دریک» و «کالیگولا» را اجرا کرده است.