پیتر جکسون، کارگردان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت در ابتدا اعلام کرد در ساخت سریال دخالتی نخواهد داشت و از یک اقتباس تالکینی که خودش نساخته لذت خواهد برد. با این حال در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد داد تا نظراتش درباره فیلمنامه را ارائه کند که از سوی استودیوهای آمازون رد شد! دلیل مطرح شده برای این امر، مخالفت انجمن تالکین با دخالت جکسون بود؛‌ هرچند طبق گزارش‌ها سازندگان ملاقات‌هایی خصوصی با وی داشتند.

چارسو پرس: 1. انتظار می‌رود سریال حلقه‌های قدرت تبدیل به گران‌ترین سریال تاریخ شود! آمازون حدود یک‌میلیارد دلار روی این سریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آمازون در رقابت با نتفلیکس توانست با پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار حقوق مربوط به اقتباس از رمان‌ها را به‌دست آورد. سریال حداقل پنج فصل به طول خواهد انجامید.

2. مالک و موسس شرکت آمازون، جف بزوس، شخصا در مذاکرات با کمپانی وارنر و انجمن تالکین حضور داشت تا حقوق سریال را به‌دست آورند. بزوس از طرفداران رمان تالکین است و قبلا در سال ۲۰۱۱ به بخش سرگرمی‌های آمازون گفته بود که آنها باید سریالی در حد و اندازه بازی تاج و تخت بسازند.

3. سریال حلقه‌های قدرت در ۲۴ ساعت ابتدایی پخش بیش از ۲۵ میلیون بیننده داشت که رکورد افتتاحیه آمازون تا به امروز به حساب می‌آید!

4. پیتر جکسون، کارگردان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت در ابتدا اعلام کرد در ساخت سریال دخالتی نخواهد داشت و از یک اقتباس تالکینی که خودش نساخته لذت خواهد برد. با این حال در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد داد تا نظراتش درباره فیلمنامه را ارائه کند که از سوی استودیوهای آمازون رد شد! دلیل مطرح شده برای این امر، مخالفت انجمن تالکین با دخالت جکسون بود؛‌ هرچند طبق گزارش‌ها سازندگان ملاقات‌هایی خصوصی با وی داشتند.

سریال ارباب حلقه‌ ها
5. ایده اولیه آمازون برای سریال بازتعریف داستان فیلم‌ها بود که توسط انجمن تالکین رد شد. آمازون درنهایت به‌شرطی حقوق پروژه را به‌دست آورد که سریال از فیلم‌های پیتر جکسون متفاوت باشد و هیچ تضادی با نوشته‌های تالکین در کار نباشد.

6. بعضی ایده‌های اولیه مطرح شده شامل پیش‌درآمد با حضور شخصیت‌هایی مانند آراگورن، گیملی و گندالف بودند، اما سازندگان ترجیح دادند تا بر داستان‌های روایت نشده تمرکز کنند، بنابراین به این نتیجه رسیدند که داستان‌ سریال در عصر دوم اتفاق بیفتد. از آنجا که آمازون حقوق کتاب‌های تالکین که عصر اول و دوم را روایت می‌کنند را در اختیار نداشتند، با بهره‌گیری از اشارات کتاب‌های ممکن و کمک متخصصان آثار تالکین، مانند سایمون نوه وی، داستان سریال را طرح‌ریزی کردند.

7. سریال اقتباس مستقیمی از رمان‌های تالکین نیست، بلکه به اتفاقاتی هزاران سال قبل‌تر از داستان ارباب حلقه‌ها و هابیت می‌پردازد که بر اساس اشارات مطرح‌شده در رمان است. در‌حالی‌که انجمن تالکین خواسته بود تا هیچ‌چیز درباره عصری که داستان در آن رخ می‌دهد تغییر نکند، سازندگان این آزادی را داشتند تا ایده‌هایشان را مطرح کنند. گرچه سریال مستقیما پیش‌درآمدی بر فیلم‌های پیتر جکسون نیست، اما آمازون اعلام کرده که به طراحی‌های این فیلم‌ها استوار می‌ماند.

سریال ارباب حلقه‌ ها
8. سریال در عصر دوم میدل ارث (Middle-Earth) اتفاق می‌افتد، هزاران سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها و هابیت و داستان خیزش لورد سائورون سیاه بعد از شکست دادن استادش مورگوث در عصر اول را روایت می‌کند. از آنجایی که عصر دوم در رمان‌ها ۳۴۴۱ سال به‌طول می‌انجامد، نویسندگان ابتدا در‌نظر داشتند تا روایت داستان غیرخطی باشد تا بتوان تمام این زمان را پوشش داد، اما به‌نظرشان آمد در این صورت بینندگان زیاد با سریال ارتباط برقرار نمی‌کنند. خوشبختانه انجمن تالکین اجازه داد مشابه با فیلم‌های پیتر جکسون اتفاقات داستان در دوره زمانی کوتاه‌تری روایت شوند که این مساله باعث کمتر شدن تعداد شخصیت‌ها و ملاقات برخی شخیت‌ها با هم شد که در رمان اتفاق نمی‌افتد.

9. در کتاب‌های تالکین سه‌نژاد مختلف از هابیت‌ها داریم: هارفوت‌ها، استورها و فالوهایدها؛ هارفوت‌ها آنهایی هستند که در سریال حلقه‌های قدرت حضور دارند. مانند هابیت‌هایی که در داستان‌های عصر سوم حضور دارند، هابیت‌های عصر دوم نیز عاشق موسیقی، رقص و شوخی هستند. یک تفاوت هارفوت‌ها با سایر نژادها این است که سبک زندگی عشایری‌تری دارند و ترجیح می‌دهند از سایر کسانی که نمی‌شناسند قایم شوند.

10. این سریال استفاده از جلوه‌های واقعی را بر جلوه‌های ویژه ترجیح داده است؛ برای مثال اورک‌ها دیگر توسط جلوه‌های ویژه خلق نمی‌شوند و بازیگران واقعی نقش‌شان را بازی می‌کنند. در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۲، تهیه‌کننده اجرایی لیندزی وبر گفت ماسک‌هایی که برای شخصیت‌های اورک ساخته شده‌اند بسیار نازک هستند تا حالات چهره بازیگران را نشان دهند.

11. در‌حالی‌که فیلمبرداری فصل اول در کشور نیوزیلند انجام شده است، مناظر فیلم‌های پیتر جکسون را به ذهن متبادر می‌کند و فیلمبرداری فصل دوم به انگلستان منتقل شده است. دلیل مطرح شده از سوی آمازون برای این کار گسترش فعالیت‌ها و ردپای این شرکت در کشور انگلستان است.

///.