رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن اردیبهشت تئا‌تر استان با حضور سه نسل متفاوت از هنرمندان در بزرگ‌ترین فرهنگسرای کشور خبر داد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: امید بسیم، رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشن اردیبهشت تئا‌تر استان گفت: «جشن اردیبهشت تئا‌تر چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود. این نخستین برنامه‌ای است که در این مکان برگزار می‌شود و به نوعی آغاز فعالیت‌های این مجموعه خواهد بود. در این مراسم، میزبان ۳۰۰ مهمان از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی خواهیم بود.»

وی اشاره کرد: «این فرهنگسرا بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، اما پیش از آن، فعالیت‌های این مجموعه برای آشنایی مردم آغاز خواهد شد. این فرهنگسرا دارای دو سالن چندمنظوره ۱۲۰۰ و ۳۰۰ نفره است. البته در کنار این مجموعه، مجتمع امیر‌کبیر نیز که دارای سالن تخصصی تئا‌تر است، وجود دارد.»

رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری، در‌باره جزئیات برنامه‌های جشن اردیبهشت تئا‌تر این استان توضیح داد: «در این مراسم از شش گروه نمایشی که عملکرد مناسبی در سال ۹۳ داشته‌اند و هفت نفر از فعالان تئا‌تر استان، طبق معیارهای اداره‌کل هنرهای نمایشی تجلیل خواهد شد. همچنین از آقایان اردشیر مددکار، جمشید مظفری، علی شهابی و نادر سکانیان که همگی از پیشکسوتان تئا‌تر استان‌اند، تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین کیکی به دست سه نسل مختلف از هنرمندان استان به نشانه همراهی تمام فعالان هنرهای نمایشی و هفتمین جشن اردیبهشت تئا‌تر استان چهارمحال و بختیاری بُرش خواهد خورد.»

وی ادامه داد: «به مناسبت اردیبهشت تئاتر، کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی به مدت دو روز توسط نویسندگان استان، مسلم سلیمانیان و قاسم اسماعیلی برگزار خواهد شد. همچنین نمایش «زنجیر» کاری از گروه همسفران مهتاب نیز به صحنه خواهد رفت.»

امید بسیم در مورد وضعیت تئا‌تر استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته و برنامه‌های آینده هم توضیح داد: «اجراهای عمومی، برپایی جشنواره‌های استانی و کارگاه‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های سال گذشته بود. با این‌حال، استقبال مخاطبان از نمایش‌ها معمولی است و هنوز بسیاری از مردم علاقمند به دیدن تئا‌تر نیستند. در این میان از نمایش‌های کمدی، اقبال بیشتری صورت می‌گیرد؛ هرچند امید است در سال جاری، علاوه بر نمایش‌های کمدی، آثار ژانرهای متفاوت دیگر هم حضوری پررنگ روی صحنه داشته باشند و مورد استقبال گرم تماشاگران قرار بگیرند. البته سال گذشته، جواد کارگران، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گسترش اجراهای عمومی نقش بسزایی داشت، چراکه پیش از آن عملاً اجرای عمومی نداشتیم و اگر هم وجود داشت، به شکل مشترک بود.»

جشن‌های اردیبهشت تئا‌تر ایران، هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئا‌تر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های نمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

«دست نیافتنی‌ها»ی علیرضا کوشک جلالی روی صحنه می‌رود

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد+فرم فراخوان

افتتاحیه نمایش «خانه کاغذی» در تئاتر باران

نمایشنامه خوانی «خانه برنارد آلبا» با 10 بازیگر

حمایت هما روستا و آکادمی استاد سمندریان از بی‌سرپناهان

اجرای نمایشنامه‌خوانی «اکوئوس» به کارگردانی محمد یعقوبی

برگزاری نقد و بررسی «تقدیربازان» از منظر روانشناسی

کارگاه «ابزار تئاتربدن» برگزار می شود

سری جدید «مجله تئاتر» پخش می‌شود