معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی یکی از رویدادهای موثر در توسعه فرهنگی کشور است.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ علی مرادخانی در نشست شورای سیاست گذاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد اظهار داشت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی یکی از رویدادهای موثر در توسعه فرهنگی کشور است و البته این کار سخت  وشیرین باید به درستی در کنار سنت ها، آیین ها و فرهنگ ما قرار گیرد و به عنوان یک رسانه برای مخاطب خروجی مناسب و درس آموز داشته باشد.

وی تصریح کرد: اجرای کار نمایشی صرفا یک کار فنی است که در این حوزه به داشتن متون نمایشی با محتوای ترویج آموزه های امام رضا نیازمندیم.

مراد خانی افزود: یکی از ماموریت های تئاتر رضوی این است که خروجی خوب و مناسبی برای مخاطب داشته باشد و این مستلزم استفاده از منابع غنی برای اجرا است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ارتقای کیفیت محتوای نمایشنامه ها در این دوره از جشنواره تاکید کرد و گفت: حوزه هنر یکی از حوزه هایی است که می تواند به طور مستقیم آموزه ها و سیره ائمه را در  جامعه ترویج دهد و در این زمینه تئاتر رضوی به هر میزان به آموزه های امام رضا (ع) نزدیک تر شود موفق تر خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره اعتبارات برگزاری جشنواره تئاتر رضوی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای این امر اختصاص یافته و به زودی یک سوم از آن تخصیص می یابد و مابقی نیز با آغاز به کار جشنواره تزریق می شود.

مرادخانی با بیان اینکه ترویج سیره امام رضا(ع) نباید محدود به برگزاری جشنواره ها شود، اظهار داشت: فضای ترویج و انتشار آموزه های ائمه باید در طول سال در جامعه جاری و درجریان باشد.

وی به ضعیف بودن زیرساخت های فرهنگی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: امید است این زیرساخت ها در استان تقویت شود و در این استان در ساخت مجتمع های فرهنگی به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

 

اخبار مرتبط:

تماشاخانه «دراما» افتتاح می‌شود

معرفی نسخ برگزیده بخش شبیه خوانی جشنواره آیینی سنتی

برگزاری کارگاه آموزش تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران

«در اعماق» از از 27 اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«دایره داوود» آماده نمایش شد

تمدید اجرای مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»

مهلت ارسال متن به بخش مسابقه جشنواره تئا‌تر رضوی تمدید شد

جشن «شب بازیگر» 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

کورش نریمانی نمایش «خانه کاغذی» را افتتاح کرد

گزارش تصویری نمایش «در سوگ کاظم اشتری» کارگردان: سامان پور سلیمانی‎

«رومئو و ژولیت» به تالار محراب می‌آید

سالن‌دارها عوامل تئاتر را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار می‌گذارند