اگر شما هم از دسته علاقمندان به فیلم و سریال‌های این پلتفرم هستید، خوشحال خواهیدشد که بدانید 9 محصول نتفلیکس با امتیاز 100 از 100 منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز بررسی شده‌اند.
چارسو پرس:  در عصری که مردم برای انتخاب پلتفرم پخش فیلم و سریال چندین گزینه متفاوت پیش‌رو دارند، نتفلیکس همچنان بر بازار تسلط دارد. دلیل اصلی این موفقیت پیشینه طولانی نتفلیکس و پس از آن محتواهای نمایشی متنوعی است، که همیشه برای ارائه دارد. از فیلم‌ها و سریال‌هایی که امتیاز پخشش به نتفلیکس می‌رسد تا تولیدات اورجینال این پلتفرم، این توزیع‌کننده محصولات فرهنگی همیشه چیزی در چنته خود برای ارائه به همه اقشار مختلف جامعه دارد. نتفلیکس همچنین در کشورهای زیادی در سراسر جهان در دسترس است و علاقمندان را با نشان دادن جمله «این سرویس پخش در کشور شما در دسترس نیست»، ناامید نمی‌کند. با این ‌وجود، عرضه محصولات فرهنگی زیاد و متنوع در نتفلیکس، مشکل بزرگتری ایجاد کرده‌است. درحقیقت پیدا کردن فیلم و سریال‌های خوبی که وقت مخاطب را هدر ندهد، سخت شده‌است. هر بار که فیلم یا سریالی به شما پیشنهاد می‌شود، مورد بهتری وجود دارد، که موردتحسین منتقدان قرار گرفته‌است. به‌ویژه برای کسانی که وقت زیادی برای تماشای همه فیلم و سریال‌هایی که هر روز به این پلتفرم اضافه می‌شود ندارند، انتخاب سخت‌تر هم می‌شود.

اگر شما هم از دسته علاقمندان به فیلم و سریال‌های این پلتفرم هستید، خوشحال خواهیدشد که بدانید 9 محصول نتفلیکس با امتیاز 100 از 100 منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز بررسی شده‌اند. همانطور که می‌دانید راتن تومیتوز وبسایتی است که در آن منتقدان، به فیلم و سریال‌ها امتیاز می‌دهند. بیشترین امتیاز این وبسایت 100 است. وقتی اثری نمایشی امتیاز 100 را از این وبسایت به‌دست آورد، یعنی منتقدان نتوانسته‌اند ایرادی از آن پیدا کنند. پس تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به فهرست زیر نگاهی بیندازید و هر کدام را مایلید تماشا کنید.

9. فیلم سینمایی آقای روزولت (Mr. Roosevelt)


  • ژانر: درام کمدی
  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: نوئل ولز
  • بازیگران: نوئل ولز، بریت لاور، دانیلا پیندا و اندرو هایلند
آقای روزولت اولین تجربه کارگردانی نوئل ولز است، که بیشتر به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های «استاد هیچ» و «پشتازان فضا: عرشه‌های زیرین» شناخته می‌شود. در اینجا، او یک کمدین گرفتار به نام امیلی است، که تلاش می‌کند در لس‌آنجلس برای خودش زندگی بسازد. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که به او می‌گویند حیوان خانگی یعنی گربه‌ای که تحت‌مراقبت دوست سابقش در آستین بوده، مریض شده‌است. زمانیکه امیلی به آنجا می‌رسد، متوجه می‌شود که گربه پیش از آن مرده است. اما انگار این تنها بدشانسی امیلی نیست. او در همین سفر متوجه می‌شود که دوست سابقش با زنی که خیلی بهتر از او است، آشنا شده‌است و با او زندگی می‌کند‌.
برخلاف شخصیتی که نوئل ولز نقشش را بازی می‌کند، این هنرمند جوان در اولین تلاش خود به‌عنوان کارگردان به‌درستی عمل کرده و ثابت می‌کند که می‌توان حتی با تعدادی محدود بازیگر و لوکیشن‌های کم، کارهای زیادی انجام داد. این فیلم نقدهای درخشانی دریافت کرده‌است و هر پلتفرم جنبه متفاوتی از آن را ستایش می‌کند. به‌عنوان‌مثال، فیلموتومی اشاره می‌کند که این اثر به‌عنوان تلفیقی سرگرم‌کننده از درام و کمدی، تعادل این دو ژانر را به‌خوبی حفظ کرده و ترکیبی از این دو را پیدا کرده که در هر سطحی جواب می‌دهد. منتقدان مختلف هم درباره نوئل ولز به‌عنوان بازیگر و کارگردان آقای روزولت، نظر مثبتی دارند. در مقاله‌ای که از شیکاگو سان‌تایمز آمده‌است، این هنرمند به این شکل توصیف می‌شود: «ولز به‌عنوان داستان‌نویس و کارگردان یک استعداد است و با بیشن بصری خوب خود در صحنه حضور قابل‌توجهی دارد».

8. سریال گیری هاجی (Giri/Haji)


  • ژانر: درام ماجراجویی
  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: جولیان فارینو
  • بازیگران: تاکشیرو هیرا، سوفیا براون و چارلی کرید مایلز
گیری هاجی که توسط نتفلیکس و بی‌بی‌سی تولید ‌شده‌است، یکی از بهترین پیشنهادات برای کسانی است که به فیلم و سریال‌هایی که درباره یاکوزا است، علاقمند هستند. وقایع این سریال حول‌محور یک کارآگاه توکیویی به نام کنزو موری و بردارش می‌چرخد. کنزو موری به‌حدی بدجنس است، که برادرش یوتو را که فرزند ناخلف خانواده است، با القابی مانند «بازنده بی‌مغز» صدا می‌زند. با این وجود او همیشه مراقبت برادرش است و به همین دلیل به دنبال او به لندن می‌رود، جاییکه یوتو پس از مضنون شدن به قتل بردارزاده سرکرده یاکوزها در ژاپن در آنجا پنهان شده‌است. بنابراین، بخش عمده این سریال حول‌محور این است، که کنزو موری در حالی که سعی می‌کند خرابکاری برادر کوچکش را درست کند، دندان‌های آدم‌های بد را به زمین بریزد.
گیری هاجی توسط نزدیک به 100 منتقد بررسی شده‌است و هیچ‌یک از آنها هیچ ایرادی در آن پیدا نکرده‌اند. یک مقاله در مجله A Ready Steady Cut درباره این سریال نوشته‌است که: «هیچ سریالی مانند گیری هاجی در تلویزیون وجود ندارد». البته طرفداران سوپرانوها و پیکی‌بلایندرز ممکن است با این نظر مخالف باشند، اما تا حدودی درست است. هیچ نمایش دیگری به زیبایی این سریال، دنیای زیرزمینی دو کشور انگلیس و ژاپن را تلفیق نکرده‌است. علاوه‌براین، گیری هاجی با پوشش دادن موضوعات متنوعی که البته به‌هیچ عنوان گیج‌کننده نیستند، نسبت به دیگر محصولات مشابه برتری می‌یابد. در نقد دیگری از این سریال در نشریه دیلی بیست، گیری هاجی اینگونه توصیف می‌شود: «همه‌چیز در این سریال به هم گره خورده‌است، اما خود سریال به‌هیچ‌عنوان به هم نمی‌ریزد و تمرکز دقیق آن روی شخصیت‌هایی که به خوبی پرداخت شده‌اند، گواهی بر مهارت در ساخت آن است».

7. فیلم سینمایی خزش 2 (Creep 2)


  • ژانر: درام ترسناک
  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: پاتریک بریس
  • بازیگران: مارک دوپلاس، پاتریک بریس، دزیره اخوان و کاران سونی
اگر به دنبال فیلم‌های ترسناک بهتر از خزش 2 بگردید، به نتیجه‌ای نمی‌رسید. این فیلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای با بازی مارک دوپلاس است، که با ارسال آگهی‌های شغلی برای فیلمبرداران، قربانیان خود را فریب می‌دهد. این قاتل متوهم سعی می‌کند با هدف اصلی خود، سارا پیوند بخورد، به این امید که او به نوعی از سندرم استکهلم مبتلا شود. همانطور که می‌دانید سندرم استکهلم اختلالی است که در آن، قربانی به شخصی که او را مورد آزارواذیت قرار می‌دهد، علاقمند می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، هیچ‌چیز برای این قاتل رویاپرداز خوب پیش نمی‌رود و فیلم با اصابت یک بیل به سر او به پایان می‌رسد. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هیجان و تعلیق زیادی در داستان وجود دارد. اگرچه این فیلم دارای نام تجاری نتفلیکس اورجینال نیست، علاوه‌بر توزیع توسط این سرویس، بخشی از آن توسط نتفلیکس تولید شده‌است.
یک نکته جالب دیگر درباره این فیلم این است که، باوجود دنباله بودن، حتی بهتر از نسخه قبلی از آب درآمده‌است. درحقیقت متداول است که دنباله‌های فیلم ضعیف‌تر از نسخه ابتدایی می‌شود، به خصوص اگر فیلم اصلی خیلی خوب باشد. خوشبختانه، خزش 2 همان هیجان‌ فیلم اول را به بیننده منتقل می‌کند و درعین‌حال مسیر خود را گم نمی‌کند. مجموعه نظرات وبسایت راتن تومیتوز نشان می‌دهد که خزش 2، همه چیزهایی که خزش اصلی را معروف کرده‌است دارد، و حتی فرای آن رفته و مخاطب را بیشتر می‌خنداند، وحشت آن تاثیرگذارتر است و عیب و ایراد کمتری دارد. طبق نقد رسانه Reel Rundown، دنباله خزش به‌لطف ترسناک و اعتیادآور بودن، شایسته تحسین است. در متن این نوشته درباره خزش 2 آمده‌است: «این نوع فیلم، اثری است که به دلیل ماهیت متاثر‌کننده‌اش باعث می‌شود روی صندلی‌تان بچرخید، اما چشمانتان به صفحه چسبیده می‌ماند، زیرا فکر از دست دادن کوچکترین جزئیات مهم به همان اندازه وحشتناک است، که یک قاتل سریالی از همه جنایات خود فیلمبرداری کند». نقد به همان اندازه درخشان دیگری از فیلم خزش 2 در رسانه Decider  آمده‌است. این نشریه نتیجه‌گیری می‌کند که خزش 2 یک اثر سینمایی ترسناک بدون‌نقص برای افرادی است، که از فیلم‌های ترسناک سنتی متنفرند.

 6. سریال باشگاه پرستاران کودک (The Baby-Sitters Club)


  • ژانر: درام کمدی
  • سال انتشار: 2020 تا 2021
  • کارگردان: لوسیا آنیلو، لوک متنی و اندرو دیانگ
  • بازیگران: سوفی گریس، مومونا تامادا، شی رودولف، مالیا بیکر، سوچی گومز و آلیسیا سیلورستون
این سریال برگرفته از مجموعه کتاب‌های کودک به همین نام است. باشگاه پرستاران کودک دستاوردها و چالش‌های پنج دانش‌آموز را که یک شرکت نگهداری از کودکان را در استونی‌بروک، کانکتیکات اداره می‌کنند، روایت می‌کند. متأسفانه، در حال حاضر از این اثر به‌عنوان یکی از سریال‌های تحسین‌شده نتفلیکس که تولید ادامه آن تا کنون لغو شده‌است، یاد می‌شود. درحقیقت علی‌رغم نقد‌های درخشان، این سریال پس از فصل دوم به‌طور ناگهانی به پایان رسید و درخواست‌های فراوان برای ادامه ساخت آن به جایی نرسید.
اقتباس از کتاب‌های قدیمی و تطبیق داستان با عصر مدرن همیشه چالش‌برانگیز است، اما باشگاه پرستاران کودک، به‌راحتی این کار را انجام می‌دهد. همه نشریات بزرگ و کوچک در حوزه نوجوانان از این سریال تمجید می‌کنند. به عنوان مثال، نشریه Pop Culture Maniacs سریال را به خاطر «استخراج اصل محتوا از منبع قدیمی و ساخت یک سریال مدرن براساس آن، که طرفداران قدیمی و جدید عاشق آن خواهند‌شد»، ستایش می‌کند. همچنین بازی سوفی گریس، مومونا تامادا، شی رودولف، مالیا بیکر و آلیشیا سیلورستون در این سریال به بیان اقتباسی جذاب از داستان اصلی کمک کرده‌است.

5. فیلم سینمایی خانه او (His House)


  • ژانر: درام ترسناک
  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: رمی ویکس
  • بازیگران: وونمی موساکو، ساپ دیریسو و مت اسمیت
بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی که عوامل آن رنگین‌پوست هستند، خانه او است. این فیلم سفر مهاجرتی یک خانواده اهل سودان جنوبی را دنبال می‌کند. این زوج و دخترشان از کشور جنگ‌زده خود فرار می‌کنند و از طریق کانال مانش یا همان کانال انگلیش به بریتانیا می‌روند، فقط به خاطر دخترشان. زمانیکه به لندن می‌روند، به آنها خانه‌ای فرسوده در محله‌ای پیشنهاد می‌شود که در آن مورد آزار نژادپرستانه قرار می‌گیرند. و کمی بعد متوجه می‌شوند که خانه تسخیرشده است. رمی ویکس به‌لطف ساخت این فیلم، جایزه فیلم آکادمی بریتانیا را برای اولین کار برجسته توسط نویسنده، کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی دریافت کرد.
خانه او به اندازه کافی به مسائل سیاسی اجتماعی می‌پردازد، باوجود اینکه هنوز هم یک فیلم ترسناک است. مجموعه نظرات وبسایت راتن تومیتوز اشاره می‌کند، که این فیلم نگاهی دلهره‌آور به تجربه پناهندگی دارد و به‌عنوان اولین فیلم رمی ویکس، خیره‌کننده است. چند نقد قابل‌توجه به طور خاص از لس‌آنجلس تایمز و رولینگ استون هم درباره این فیلم وجود دارد. اولی آن را با ‌عبارات «یکی از آن بازگشت‌های دیوانه‌کننده سرکوب‌شدگان، که در آن تعلیق و وجدان اجتماعی به‌طوری مؤثر التهاب‌آور است» توصیف می‌کند، در حالیکه دومی آن را به‌خاطر «ادغام عجیب تجربیات سیاسی و هیجان‌های معمول و دلهره‌آور خانه‌های خالی از سکنه» تحسین می‌کند.

4. سریال مو (Mo)


  • ژانر: درام کمدی
  • سال انتشار: 2022
  • کارگردان: محمد عامر
  • بازیگران: محمد عامر، ترزا رویز و عمر البا
موفقیت ساینفلد در دهه 90 بسیاری از کمدین ها را تحت‌تاثیر قرار داد تا فیلم و سریال‌هایی با الهام از شخصیت و زندگی خود خلق کرده و در آن بازی کنند. امروز، این روند همچنان ادامه دارد، و یکی از مواردی که باید در این دسته جای بگیرد، مو است. این سریال شخصیت خیالی کمدین، مو عامر را دنبال می‌کند که با چالش‌های یک پناهنده فلسطینی مقیم هیوستون، تگزاس سروکله می‌زند. همانطور که مو عامر فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهد، برای به دست آوردن شهروندی هم باید سخت تلاش کند.
در کشوری که خیلی‌اوقات موارد بیگانه‌هراسی و نژادپرستی در آن گزارش می‌شود، تجربه مهاجران همیشه خوشایند نیست و سریال با جسارت تمام این واقعیت را برجسته می‌کند. اما همانطور که نشریه معتبر La Nacion اشاره می‌کند، سریال مو این کار را بدون قربانی کردن کمدی و امید انجام می‌دهد. این نمایش با فرم دادن به خود به‌عنوان یک کمدی، به آنچه می‌توانست برای یک درام خیلی سیاه تلقی شود، می‌پردازد. ددلاین هالیوود این را به گونه‌ای دیگر تحسین می‌کند و می‌گوید: «مو به جاهایی می‌رود که تقریباً هرگز روی صفحه‌نمایش نمی‌بینیم یا نمی‌شنویم».

3. سریال نفس‌گیر (Heartstopper)


  • ژانر: درام
  • سال انتشار: 2022  تا اکنون
  • کارگردان: یوروس لین
  • بازیگران: جو لاک، کیت کانر، یاسمین فینی، ویلیام گائو و کورمک هاید کورین
نفس‌گیر براساس رمان گرافیکی و کمیک آلیس اوسمن به همین نام، ساخته شده‌است. داستان این سریال درباره یک نوجوان به نام چارلی اسپرینگ با بازی جو لاک است، که عاشق همکلاسی خود می‌شود. علاوه‌بر‌این، داستان‌های فرعی موازی در این سریال وجود دارد، که حول دوستان چارلی با پیشینه‌های متفاوت می‌چرخند. این سریال به دلیل اینکه دغدغه‌های نوجوانان را به شکلی ملایم روایت می‌کند، موردتحسین منتقدان قرار گرفته‌است. نفس‌گیر در فصل اول آن، 9 نامزدی را در جوایز امی کودکان و خانواده به دست آورده‌است.
بسیاری از درام‌های نوجوان برای جذب مخاطبان جوان‌تر و حتی مسن‌ تلاش می‌کنند، اما نفس‌گیر بدون زحمت این کار را انجام می‌دهد. بی‌بی‌سی در بررسی خود این موضوع را تأیید می‌کند و خاطرنشان می‌کند که: «پس از پایان تماشای این سریال، غم‌ و ‌اندوهی عجیب به سراغتان می‌آید. این ناراحتی مشهود است، زیرا فکر می‌کنم برای بسیاری از افراد در دهه 30، یا 20 زندگی و کسانی که دیگر به مدرسه نمی‌روند، هرگز چنین موقعیتی  وجود نداشته‌است». از سوی دیگر، رسانه سن‌خوزه مرکوری، تناسب این سریال را با زندگی جوانان تایید می‌کند. در نقد این نشریه آمده‌است که: «نفس‌گیر یک سریال ایده‌آل برای هر کسی است، که در دبیرستان احساس درد و رنج می‌کند».

2. انیمه سامورایی چشم‌آبی (Blue Eye Samurai)


  • ژانر: پویانمایی بزرگسالان
  • سال انتشار: 2023
  • کارگردان: مایکل گرین و آمبر نویزومی
  • صداپیشگان: مایا ارسکین، ماسای اوکا، دارن بارنت، برندا سونگ و جرج تاکی
سامورایی چشم‌آبی در ژاپن در دوره ادو که چند دهه طول کشید و در آن زمان این کشور سیاست‌های خارجی انزواطلبانه را با بستن مرزهای خود به روی خارجی‌ها اتخاذ کرد، اتفاق می‌افتد. در این زمان افراد خارجی یا فرزندانی که از آنها متولد می‌شوند، ناپاک در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین چند سامورایی مسئول هستند تا آنها را شکار کنند. جالب اینجاست که یکی از این افراد میزو با صداپیشگی مایا ارسکین است، که پدرش سفیدپوست بوده و چشمانی آبی دارد. همانطور که او تلاش می‌کند ثابت کند که به ژاپن تعلق دارد، مجبور می‌شود با تعصباتی که به او غالب شده‌است، مقابله کند.
برای اینکه اثری با آثار آکیرا کوروساوا مقایسه شود، باید بسیار عالی باشد. برخی از منتقدان احساس می‌کنند آنچه در اینجا به‌عنوان انیمه ارائه می‌شود، با درخشش کارگردان افسانه‌ای مطابقت دارد. نشریه Hipertextual اعلام می‌کند، که این مجموعه به‌شدت شبیه بعضی از فیلم‌های کلاسیک آکیرا کوروساوا است. نبردها در پس زمینه‌ای از اندوه خالص رخ می‌دهد و استفاده از چشم‌اندازها برای ادغام کنش‌ها، تنظیم می‌شوند. رسانه آتلانتیک هم این انیمه را تحسین می‌کند و توضیح می‌دهد که: «سریال سامورایی چشم‌آبی از تله‌های یک ماجراجویی اکشن قهرمانانه استفاده می‌کند، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند و درامی خونین و احساسی را می‌سازد، که از همان فریم اول جذاب است».

1. سریال دش و لیلی (Dash & Lily)


  • ژانر: درام عاشقانه
  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: فرد سویج و براد سیلبرلینگ
  • بازیگران: آستین آبرامز، میدوری فرانسیس، دانته براون، تروی ایواتا، جیمز سایتو و لیا کریتز
افراد مختلف نظرات متفاوتی درباره کریسمس دارند، اما همچنان موردانتظارترین تعطیلات هر سال است. دش و لیلی که از سری کتاب‌های دفترچه‌ کارهای دلاورانه‌ دش و لیلی اثر راشل کوهن و دیوید لویتان برای بزرگسالان جوان اقتباس شده‌است، داستان عاشقانه نوجوانی را پوشش می‌دهد که در طول یک هفته کریسمس ماجرایی برایش رخ می‌دهد. دش با بازی آستین آبرامز مدام درباره بدبینی اظهارنظر می‌کند و اصرار دارد که هیچ چیز خوبی درباره تعطیلات وجود ندارد، درحالیکه لیلی با بازی میدوری فرانسیس تا جاییکه می‌تواند شاد و خوش‌بین است. بنابراین، این دو سعی می‌کنند یکدیگر را متقاعد کنند که نظر خود را تغییر دهند و به تیم خودشان بپیوندند. این سریال نامزد 14 جایزه ساعات پربیننده امی شده‌است.
هر سال فیلم‌ها و نمایش‌های مختلفی درباره کریسمس منتشر می‌شوند، بنابراین برجسته شدن در این زمینه اغلب دشوار است. با کمال تعجب، دش و لیلی بدون زحمت و حتی بدون تغییر فرمول همیشگی فیلم‌های کریسمسی می‌درخشد. تنها تفاوتی که در اثر وجود دارد، این است که بازیگران و اعضای تیم سازنده تمام خودشان را در این کار گذاشته‌اند. در همین راستا، رسانهFilm Companion  یک برداشت صریح و دقیق درباره فیلم دارد: «اگر همه کمدی رومانتیک‌ها مانند دش و لیلی این ژانر را جدی‌تر بگیرند، ما در معرض آثار کلیشه‌ای که تقریباً هر هفته پخش می‌شود، نخواهیم بود». همچنین نشریه وکس یکی از بسیار نشریاتی است، که به فیلم امتیاز راتن تومیتوز داده‌ و نوشته‌است: «دش و لیلی خوب از کار درآمده‌است، آبرامز عملکرد بسیار خوبی دارد و فرانسیس در نقشی که می‌تواند به شدت آزاردهنده باشد، فوق‌العاده است. او ناراحتتان می‌کند، اما برنده می‌شود».


منبع: مایکت