علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان ایرانی مقیم آلمان، به زودی تازه‌ترین نمایش خود را در شهر رشت روی صحنه می‌برد.
چارسو پرس: او که جزو معدود هنرمندان تئاتر است که در شهرهای گوناگون ایران نمایش‌های مختلفی را اجرا می‌کند، حالا هم در تدارک اجرای نمایش تازه‌ای است با عنوان «در انتظار آدولف» که آن را در سالن تئاتر هلال احمر رشت روی صحنه می‌برد.

متن این نمایش نوشته مشترک ماتیو دلاپرته، الکساندر دلاپاتلیر است که با ترجمه و کارگردانی کوشک جلالی روی صحنه می‌رود.

این کارگردان تئاتر در چند سال گذشته به صورت مداوم کارگاه‌هایی آموزشی را در شهرهای مختلف برپا کرده و نمایش‌های مختلفی را با حضور هنرجویان این کارگاه‌ها اجرا کرده است.

جدیدترین نمایش او «در انتظار آدولف» اثری است که در خلاصه داستان آن آمده:
«ماجرا از این قرار است که در یک مهمانی دوستانه، وینست اعلام می‌کند که می‌خواهد نام فرزند در راهشان را «آدولف» بگذارد و تنش ابتدایی داستان که در ادامه شعله درگیری‌ها را می‌افروزد از همین جا کلید می‌خورد چون با وجودی که وینست می‌گوید منظورش از این نامگذاری نه اظهار ارادت به دیکتاتور خون‌ریز آلمان نازی بلکه شاعری هم‌نام او است اما دوستان وینسنت او را متهم به نژادپرستی و فاشیست بودن می‌کنند چرا که اسم آدولف هر کسی را یاد هیتلر می‌اندازد. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و آنها ظاهر متمدن خود را به زودی کنار زده و سر هر مسئله حتی بی اهمیتی به همدیگر پرخاش می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: مطالب مربوط به تئاتر ایران



 این نمایشنامه در ایران مورد توجه کارگردانان گوناگونی قرار گرفته و تاکنون چند اجراهای مختلفی از آن روی صحنه رفته است.
همچنین در توضیحاتی درباره نمایش آمده:

«در انتظار آدولف» (نام اصلی: اسم) زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که علیرغم ظاهر فرهیخته و اهل فرهنگ و ادبشان، افرادی بسیار دگم و سطحی نگر هستند.

کوشک‌جلالی نمایش خود را با بازی (به ترتیب ورود) بهنام گلرنگ، شیرین محسنی، ارشیا ‌زمانی، عارف روستای و آنا سائل روی صحنه می‌برد و دیگر اعضای گروه اجرایی آن به شرح زیر هستند:

دستیار کارگردان: عارف روستای، برنامه‌ریز، مدیر صحنه: زهرانورا ‌نجفی، منشی صحنه: میترا کاظمی، طراح صحنه: رضا شریفی، طراح گرافیک: امیر دشتوایی، طراح لباس: آنا سائل، طراح تیزر، ضبط، ساخت تیزر: استودیو ایرپاد.
این نمایش قرار است از ۹ آبان در سالن تیاتر هلال احمر رشت روی صحنه برود.