جمعه , ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
گفتگو | صفحه 29
گفت‌وگو با محمد امامی/ سینمای من مبتنی بر فروش است نه تولید برای گنجه‌خانه‌ها / نه‌تنها به بانک سرمایه بدهی ندارم بلکه از این بانک بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکارم یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 00:00

گفت‌وگو با محمد امامی/ سینمای من مبتنی بر فروش است نه تولید برای گنجه‌خانه‌ها / نه‌تنها به بانک سرمایه بدهی ندارم بلکه از این بانک بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکارم

ه شده بود؟
نه من این نامه را تهیه کردم، نه خانواده من. نامه توسط آقای نوروزبیگی تهیه شد. او تنها فردی است که پیش وکیل من رفت بدون توجه به ادعاهای مطرح‌شده و از پرونده من اطلاعات گرفت و با همه اطلاعاتی که داشت به پرونده من ورود قضائی نکرد. ایشان توانست امضاهایی از افرادی که خیلی از آنها را از نزدیک نمی‌شناختم، جمع کند. اگر قصد امضاکردن داشتم، بعد از بازداشت سال ۹۵ که فیلم‌هایی مثل مصادره، خوک، شهرزاد ۲ و ۳ و تئاتر الیور توییست را کار کردم و ارتباط زیادی با بدنه سینما داشتم، همان زمان حجم زیادی از این طومارها را جمع می‌کردم.

از لایو اینستاگرام نمی‌توان مردمی شد باید سوار اتوبوس شد/ سلبریتی‌ها خودشان اجازه دادند درباره‌ زندگی خصوصی‌شان حرف زده شود سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 15:49

از لایو اینستاگرام نمی‌توان مردمی شد باید سوار اتوبوس شد/ سلبریتی‌ها خودشان اجازه دادند درباره‌ زندگی خصوصی‌شان حرف زده شود

ژاله صامتی می‌گوید: اگر می‌خواهید مردمی باشید، اتوبوس و مترو سوار شوید. شما نمی‌توانید در برج فلان بنشینید و با ماشین آخرین مدل از پارکینگ بیرون بیایید و از مکان‌های خاص خرید کنید و هیچ ارتباطی با مردم هم نداشته باشید، بعد ادعادی مردمی بودن کنید

گفت‌و‌گو با رابرت ردفورد/ کارگردانی برای من راحت‌تر بود سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 15:34

گفت‌و‌گو با رابرت ردفورد/ کارگردانی برای من راحت‌تر بود

به عقیده من اگر شما بازیگر، تهیه‌کننده یا یک شهروند هستید، مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که به آنچه در اطراف‌تان می‌گذرد توجه کنید.

برخی مسئولان تمایلی به اجرای قانون کپی‌رایت ندارند/ نمایش آنلاین می‌تواند در کنار اکران سینماها باشد دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 19:47

برخی مسئولان تمایلی به اجرای قانون کپی‌رایت ندارند/ نمایش آنلاین می‌تواند در کنار اکران سینماها باشد

سیدزاده گفت: فیلم‌های سینمایی می‌توانند در کنار اکران سالنی آنلاین هم نمایش داده شوند.

گفت‌وگو با عليرضا رييسيان، كارگردان فيلم «مردی بدون سايه»/ ما از پی نظامی و عطار آمديم دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 19:07

گفت‌وگو با عليرضا رييسيان، كارگردان فيلم «مردی بدون سايه»/ ما از پی نظامی و عطار آمديم

وقتي مي‌خواهيم قصه‌اي را تبديل به فيلم كنيم، قصد نداريم تجربه صرفا شخصي با هزينه بالا انجام دهيم. مي‌خواهيم يك اتفاق شخصي مربوط به خودمان صورت بگيرد. در عين حال مخاطبان بيشتري داشته باشد و تماشاگران زيادي با آن ارتباط برقرار كنند.

«تئاتر» به انسان‌های شجاع نیاز دارد/ «تهران» به مثابه صحنه نمایش دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 00:00

«تئاتر» به انسان‌های شجاع نیاز دارد/ «تهران» به مثابه صحنه نمایش

هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر به‌عنوان زوجی که در سینما و تئاتر فعالیت می‌کنند، اجرای تئاتر در بافت‌های مختلف شهر را روندی برای شناخت بیشتر شهر و همچنین جذب مخاطبان غیرتئاتری می‌دانند.

جهان به يك سيلی سخت نياز داشت یکشنبه 31 فروردین 1399 22:05
حميدرضا نعيمی، نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر از تجربه‌های دوران قرنطينه می‌گويد

جهان به يك سيلی سخت نياز داشت

باد كاشتيم و توفان درو كرديم. وقتي جامعه من براي پالايش روح، ذهن، جان و جسم كودكان سرزمين هيچ برنامه‌اي نداشته باشد و آنها را براي فداكاري در قبال يكديگر آماده نكند، آينده‌سازان كشور احساس تنهايي و ناآرامي مي‌كنند. وزير فرهنگ و ارشاد ما در اين مدت شيوع كرونا كجا است؟

امینی: کرونا تلنگری برای انسان ها شد /گشایش سالن های تئاتر تا ماه آتی را پیش بینی می کنم یکشنبه 31 فروردین 1399 18:15

امینی: کرونا تلنگری برای انسان ها شد /گشایش سالن های تئاتر تا ماه آتی را پیش بینی می کنم

کارگردان و مدیر گروه هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران گفت: کرونا یک تلنگری برای همه ما انسان ها بود اینکه یک واقعه در دنیا اینگونه انسان ها را تحت تأثیر قرار دهد، خانه نشین و خاکستر نشین کند،بسیار حائز اهمیت است حتی بحران احراز هویت شغلی هنرمندان هم در این روزها مجدد مطرح شده است.

تئاتر پساکرونا قوی‌تر و غنی‌تر خواهد بود/ تئاتر آنلاین اصیل و واقعی نیست یکشنبه 31 فروردین 1399 05:20
مسعود دلخواه:

تئاتر پساکرونا قوی‌تر و غنی‌تر خواهد بود/ تئاتر آنلاین اصیل و واقعی نیست

کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر گفت: انسان‌هایی که از شرایط کرونا خارج می‌شوند با تفکراتی عمیق‌تر خواهند بود و به همین دلیل تئاتر را غنی و قوی‌تر خواهیم داشت.

پايتخت هنوز تمام نشده، عجله نكنيد شنبه 23 فروردین 1399 11:03
گفت‌وگو با سيروس مقدم، كارگردان، درباره سريال پايتخت

پايتخت هنوز تمام نشده، عجله نكنيد

مقدم: در آن برنامه تلويزيوني، هيچ‌چيز از پيش تعيين‌شده‌اي وجود نداشت. ما نمي‌دانستيم نقدها چيست و چه سوالاتي قرار است مطرح شود. بنابراين آنچه ديديد، اتفاقي است و ديدگاه شخصي آدم‌هاست. در آن برنامه من از دوستان پرسيدم كه اگر قرار است حرف‌هايي كه مي‌زنم سانسور شود يا كم و زياد شود، بگوييد تا از شركت در بحث انصراف بدهم يا به آن سوال خاص جواب ندهم.

هم‌دوره جهان پهلوان تختی: به یاد ندارم او با کسی دعوا کرده باشد شنبه 30 فروردین 1399 00:00
در واکنش به پخش فیلم «تختی»؛

هم‌دوره جهان پهلوان تختی: به یاد ندارم او با کسی دعوا کرده باشد

دوست و هم‌دوره جهان پهلوان تختی با انتقاد از فیلم «تختی» که در ایام عید چندین مرتبه از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد گفت: کسانی در این فیلم و به خصوص در صحنه‌های مربوط به کشتی حضور داشتند که هیچ شناختی از این رشته نداشتند و با آن غریبه بودند و ضمن آنکه به یاد ندارم او با کسی دعوا کرده باشد.

بودجه جشنواره‌های تئاتر سوئیس از لاتاری تامین می‌شود/ هنرمندان دوست دارند از سوی اروپایی‌ها تائید شوند چون پول دارند/ اشتیاق تئاتر ایران به جهانی شدن ناشی از حضور ایرانی‌ها در تمام جهان است شنبه 30 فروردین 1399 10:39
دبیر جشنواره‌های تئاتر سوئیس مطرح کرد:

بودجه جشنواره‌های تئاتر سوئیس از لاتاری تامین می‌شود/ هنرمندان دوست دارند از سوی اروپایی‌ها تائید شوند چون پول دارند/ اشتیاق تئاتر ایران به جهانی شدن ناشی از حضور ایرانی‌ها در تمام جهان است

سندرو لونین مدیر هنری ۶۲ ساله سوئیسی است که از دو سال پیش تاکنون مدیریت خانه تئاتری کاسرن بازل و جشنواره آن را برعهده گرفته است. او اشتیاق تئاتر ایران به جهانی شدن را ناشی از پراکندگی ایرانی‌ها در تمام قاره‌ها می‌داند و معتقد است: اگر کسی بخواهد هنرش زنده بماند و همیشه نفس بکشد، باید با آدم‌های مختلف در سراسر جهان کار کند.

از کنداکتوربندی اکران تا دخالت مدیران در سینما شنبه 30 فروردین 1399 04:47

از کنداکتوربندی اکران تا دخالت مدیران در سینما

یک کارشناس سینمایی با اشاره به این‌که در آیین‌نامه اکرانِ پس از کرونا باید تغییرات جدی و اساسی به وجود آید، می‌گوید:‌ دولت در حوزه سینما باید نگران سینمای فرهنگی باشد و برای جلوگیری از انحصار، صرفا نظارت کند نه دخالت.

گفت‌وگوی راجر ایبرت با فرهادی و یادداشتی بر «جدایی»/ همدردی‌برانگیز در زمانه‌ای دشوار جمعه 1 فروردین 1399 00:00

گفت‌وگوی راجر ایبرت با فرهادی و یادداشتی بر «جدایی»/ همدردی‌برانگیز در زمانه‌ای دشوار

جدایی فیلمی است که هر شخصیت مهمش تلاش می‌کند با وجود محدودیت‌های مشابه، زندگی خوبی داشته باشد. این نگرش آنها را به ناهماهنگی و محضر قاضی می‌کشاند؛ چون احساس انسانی قانون‌بردار نیست. فیلم به شکلی مستقیم و غیرمعمول تماشاچی را درگیر می‌کند؛ زیرا گرچه می‌توانیم منطق ورای تصمیم‌های هرکس را ببینیم، ولی احساس ما شاید با آنها موافق نباشد.

پولاد کیمیایی: حاتمی‌کیا کارگردانی کاربلد و صاحب‌سبک است جمعه 29 فروردین 1399 00:00

پولاد کیمیایی: حاتمی‌کیا کارگردانی کاربلد و صاحب‌سبک است

پولاد کیمیایی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران گفت: سینمای حاتمی‌کیا پروداکشن‌های بزرگ دارد؛ او کارگردانی کاربلد و صاحب‌سبک است و هر وقت در حوزه خودش بوده، فیلم‌های موفقی ساخته است.

برخی در دولت می‌خواهند فیلمسازان نسل اول و دوم سینمای ایران را حذف کنند؛ امسال نوبت حاتمی‌ کیا بود پنجشنبه 28 فروردین 1399 13:53

برخی در دولت می‌خواهند فیلمسازان نسل اول و دوم سینمای ایران را حذف کنند؛ امسال نوبت حاتمی‌ کیا بود

علیرضا رئیسیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران در خصوص پشت پرده حمله به برخی از فیلمسازان گفت: می‌خواهند با کنار زدن سابقه‌دارها پول‌های مشکوک را وارد سینما کنند.

گفت‌وگو با خسرو سینایی/ جامعه بشری باید بین بودن و داشتن تصمیم بگیرد پنجشنبه 28 فروردین 1399 13:44

گفت‌وگو با خسرو سینایی/ جامعه بشری باید بین بودن و داشتن تصمیم بگیرد

خیلی‌ها شاید دوست داشته باشند دکتر یا استاد صدایشان بزنند. این روزها هم یک جورایی مد است و برای بعضی شنونده‌ها هم ذوق دارد، اما برای فیلمساز کهنه‌کار ماجرا طور دیگری است. «دلم می‌سوزد که بارها از این کلمه استاد استفاده می‌کنند، می‌گویند استاد! بیایید تشریف بیاورید هیأت ژوری باشید، می‌گویم اگر من فیلمساز هستم، بگذارید کارم را بکنم. آدم بنده هیچ چیز نباشد جز خداوند، من بنده فیلمسازی نیستم، ولی فیلمسازی را با عشق دنبال کردم و سعی کردم حرمت آن را حفظ‌کنم، اما آنجایی که یک نفر -که معلوم نیست از کجا آمده- بگوید بفروش بساز تا اکران خوب بدهیم، دیگر جای من نیست.»

کارگردانی در سکوت، کارگردانی به سبک ذن پنجشنبه 28 فروردین 1399 07:46
حسن معجونی، محمد عاقبتی و مازیار سیدی درباره نسخه چهارم «آشپزخانه»

کارگردانی در سکوت، کارگردانی به سبک ذن

حسن معجونی: من در نسخه پایانی نیاز به تفاوت سنی داشتم. رنگ‌آمیزی‌هایی است که خیلی به نظر من جذابش می‌کند. تازه من دارم تصور می‌کنم که یک دور دیگر اگر بخواهم نسخه جدیدی ارائه کنم، دوباره یکی، دو نفر، مثلا حتی از محمد هم یک مقدار مُسن‌تر، بیاورم سر کار؛ خیلی جذاب خواهد شد. داشتم این را اضافه می‌کردم که در سری اول رسما همه جوان بودند، بعد آرام‌آرام این اتفاق افتاد که مثلا حضور محمد، حضور خود من، تلورانس سنی کار را بالا می‌برد و این به نظر من جذاب است.

وقتی دولت برای تئاتر برنامه ندارد، همواره بحران داریم/ آینده تئاتر از پساکرونا مبهم‌تر است چهارشنبه 27 فروردین 1399 05:10

وقتی دولت برای تئاتر برنامه ندارد، همواره بحران داریم/ آینده تئاتر از پساکرونا مبهم‌تر است

عباس جمالی معتقد است تئاتر ما اساساً برنامه‌ریزی ندارد و از سوی دولت افق مشخصی برای آن طراحی نشده و می‌گوید: یک بداهگی در تمام فرآیند تئاتر وجود دارد که انگار همه چیز در لحظه و بداهه پیش می‌رود. وقتی دولت برنامه‌ای برای تئاتر ندارد، طبیعی است که به بحران برمی‌خوریم و همه چیز در ابهام خواهد بود؛ مانند وضعیت تئاتر در پساکرونا.

بامداد افشار: آهنگساز فیلم باید امضای خودش را داشته باشد / طراحی صدا کمی چاشنی خلاقیت نیز می‌خواهد دوشنبه 25 فروردین 1399 00:00

بامداد افشار: آهنگساز فیلم باید امضای خودش را داشته باشد / طراحی صدا کمی چاشنی خلاقیت نیز می‌خواهد

بامداد افشار آهنگساز و طراح صدا می‌گوید از جایی به بعد تصمیم گرفت فقط در یک شاخه سینمایی فعالیت کند و بخش طراحی صدا را در کارهای تئاتری انجام بدهد چون در تئاتر فرصت آزمون و خطای بیشتری وجود دارد.