رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره ورود سایتهای خصوصی و فروش بلیت نمایشهای تئاتر شهر از طریق این سامانهها تأکید کرد که سایتهای فروش بلیت در جذب تماشاگر مؤثر نیستند و تنها کیفیت یک اثر است که باعث فروش بلیت و جذب مخاطب میشود.
هادی مرزبان، کارگردان صاحب سبک تئاتر معتقد است؛ متنهای اکبر رادی مانند نقشهای مینیاتوری است که کلمات با دقت کنار هم چیده شدهاند و کوچکترین جابه جایی یا کم و زیاد شدن را برنمیتابد. درست شبیه به نظم و شعر.
امیررضا کوهستانی احتمالا یکی از نوادگان سعدی است نه به خاطر شجرهنامه و شناسنامه و این جور چیزها، چون او با وجود جوانیاش، جهانگردترین هنرمند تئاتر ماست.
«ليلي و مجنون» در دوره انتقال دولت از احمدينژاد به آقاي روحاني روي صحنه رفت. بنابراين ما نمايش را در بيپناهي مطلق اجرا كرديم و امروز هم كه نسخه اصلي اپراي «سعدي» نوشته شده همچنان نميدانم كمكي ميشود يا خير ولي اميدوارم نيروي زاينده موجب گشوده شدن راهها شود.
امیر حسین حریری، جوانی که چندی پیش به عنوان مدیر تالار «مولوی» حکم گرفت از حاشیههای انتخابش در این سمت انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه مدیری تحمیلی نبوده است، گفت: از گوشه خیابان نیامدهام که مدیر تالار «مولوی» بشوم.
رضا ثروتی، نویسنده، کارگردان و دراماتورژ تئاتر معتقد است؛ کارگردانهای تئاتر در ایران میبایست پوست کرگدن داشته باشند و بالهای ماهی که روح سیالشان به هرکجا که خواست پر بکشد.
نمایش ˝دو لیتر در دو لیتر صلح˝ ببه نویسندگی و کارگردانی حمید آذرنگ این روزها در تالار شمس اکو به روی صحنه است؛ نمایشی که موضوع جنگ و صلح را در فضایی فانتزی به نمایش گذاشته است.
مهناز دلیرفر زنی است که تنها دو سال در کنار عباس دوران زندگی کرد. اما خاطره آن دو سال، عشقی است که سالهاست در یک گور خالی در کنار پسری که یادگار آن زندگی است جریان داشته است. الهام کردا در نمایش همهوایی این عشق را در شخصیت این زن به نمایش میگذارد. بازیای که تحسین خود خانم دلیرفر را هم به همراه داشت.
در کارهای رئالیستی که بازتابی از زندگی در آن وجود دارد کافی است بازیگری باشی که بتوانی نقشها را از خودت عبور بدهی و تبدیل به آن کاراکترها شوی تا آنها را نزدیک خودت کنی.
نمایش «من، آنتیگون و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی سوسن رحیمی در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا می شود.
مساله من در تئاتر اين است كه مخاطب را اسكناس نبينم، كه بگويم بيا كارم را ببين تا من به پول برسم. چنين چيزي نيست، ولي الان اين اتفاق افتاده. تمام تلاشم آن است به اين پاسخ برسم كه «هدف من از تئاتر چيست؟». هدف از تئاتر اين است كه بتوانم تاثيري روي مخاطب بگذارم تا جامعه پيشرفت كند.
نمایش ˝آخرین نامه˝ که این روزهای در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه میرود روایتی از جنگ تحمیلی است که رویکردی عام و جهان شمول به جنگ دارد
با توجه به عمر نزديك به 50 ساله بنا و ارزيابيهاي صورت گرفته توسط كارشناسان به اين نتيجه رسيديم ميزان خسارت و فرسودگي ساختمان به اندازهيي است كه بازسازي ما را به مقصود نميرساند به همين علت ساختمان اداره تئاتر به طور كامل تخريب ميشود تا محل جديد را با احترام به شكل اوليه جايگزين كنيم.
حسین طاهری بازیگر ایرانی - ایتالیایی که ضمن فعالیت هنری در اروپا، مجموعه تئاتر «واله» را نیز اداره میکند معتقدست تئاتر ایتالیا در دولت برلوسکونی روزگار خوشی نداشت. وی همچنین با تماشای چند تئاتر در ایران شگفتزده شده و اعتماد تماشاگر ایرانی به بازیگران را قابل توجه میداند.
کارگردان نمایش «قصه ظهر جمعه» میگوید: «متأسفانه آدم نوستالژی بازی نیستم، من فکر میکردم به خاطر فضا و تم نمایشنامه و حرفی که میخواهد مطرح کند آن دوران (دهه 60) بهترین دوره برای بازتاب دادن حرف نمایش است.»
رضا گوران اینروزها با «مرداب روی بام» در تالار استاد ناظرزاده کرمانی «خانه هنرمندان»، روی صحنه است؛ اثری که کاملکننده سهگانه او از کارهای «لورکا» و برگرفته از «دوشیزه رزیتا» است؛ اثری که گوران میگوید با آن نگاهش در تئاتر به پایان میرسد و شاید چندسالی باید به خودش وقت بدهد تا به نگاه تازهای در این رشته برسد؛ نگاهی که شاید در حوزههای دیگری چون سینما ادامه پیدا کند.
علی سرابی، بازیگر توانا و شناخته تئاتر معتقد است؛ بازیگر نه تنها باید در رشتههای مختلف هنری سررشته داشته باشد، بلکه در تمام مدیومهای بازیگری هم باید تسلط کافی و کامل داشته باشد.
مدیر سابق مجموعه تئاتر شهر گفت: واقعا من بلد نیستم دیوارهای تئاتر شهر را کش بدهم یا اینکه هم چون سالیان قبل جلوی تئاتر شهر چادر بزنم تا تئاتر اجرا شود،کاری که موقت است، باید نگاه ها کلان شود.
کارگردان نمایش «همهوایی» از دغدغههای برای سوژههای مستند سخن گفت و در عین حال تاکید کرد که ریز به ریز و براساس مستندها پیش نرفته است.
بالاخره وقتی فردی به عنوان بازیگر، حضور در نمایشی را میپذیرد، بیشتر از آنکه بخواهد کار خودش را بکند، باید با گروه و خواسته کارگردان هماهنگ شود و هرکجا بخواهد ساز خودش را بزند یا مخالفت کند، هم ضربه به خودش میزند و هم به کار.