چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۴
مصاحبه | صفحه 25
اهمیت غلامحسین ساعدی در گفت‌وگو با جواد مجابی؛ روشنفکر ادبی نیازی به قدرت سیاسی ندارد

اهمیت غلامحسین ساعدی در گفت‌وگو با جواد مجابی؛ روشنفکر ادبی نیازی به قدرت سیاسی ندارد

آنچه این روزها درباره ساعدی خبرساز شده، نه یک واقعه بلکه محصول یک روند استبدادی مبتذل است.

سجاد افشاریان: بازی ˝ایران استرالیا˝ شادی که از وزن زمین کاست چهارشنبه 29 مرداد 1393 00:00

سجاد افشاریان: بازی ˝ایران استرالیا˝ شادی که از وزن زمین کاست

سجاد افشاریان کارگردان نمایش ˝ایران استرالیا˝ می‌گوید ما به دنبال یک شادی عمومی بودیم و این شادی را تنها زمانی یافتیم که 60 میلیون ایرانی از شادی گل خداداد عزیزی به استرالیا به هوا پریدند و برای چند ثانیه وزن زمین را کم کردند.

میکائیل شهرستانی: چرا بهرام بیضایی باید 18 سال یک بار کار کند چهارشنبه 29 مرداد 1393 00:00

میکائیل شهرستانی: چرا بهرام بیضایی باید 18 سال یک بار کار کند

بازیگر و کارگردان شناخته‌شده تئاتر که این روزها نمایش ˝پرواز˝ را در تالار محراب روی صحنه برده، معتقد است اینکه در یک دوره اجتماعی کاری را صلاح بدانند که اجرا شود و در دوره‌ای نه، قبول ندارم. بلکه باید این اختیار را به هنرمند بدهند.

طراحی و مهندسی صدا در تئاتر ایران / گفت‌و‌گو با بامداد افشار آهنگساز نمایش ˝ننه دلاور˝ سه شنبه 28 مرداد 1393 00:00

طراحی و مهندسی صدا در تئاتر ایران / گفت‌و‌گو با بامداد افشار آهنگساز نمایش ˝ننه دلاور˝

بامداد افشار آهنگساز تئاتر که این روزها نمایش ˝ننه دلاور˝ را روی صحنه دارد در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین به تشریح اهمیت مقوله صداسازی و طراحی افکت‌های صوتی پرداخت.

رک‌گویی مجری ممنوع‌الکار درباره انتخابات 88 سه شنبه 28 مرداد 1393 00:00
"اگر تلویزیون ملی است پس شجریان و بیضایی کجایند؟!"

رک‌گویی مجری ممنوع‌الکار درباره انتخابات 88

سید جواد یحیوی، مجری سابق تلویزیون - انتقاداتی را نسبت به عملکرد و مدیریت صداوسیما مطرح کرد و گفت: تلویزیون ما امروز یک بازنده بزرگ در جنگ رسانه‌ای است و در این رقابت ته صف قرار دارد.

اثر خوب نباشد مردم جذب لودگی می‌شوند/ تئاتری‌ها سراغ طنز فاخر بروند یکشنبه 26 مرداد 1393 00:00

اثر خوب نباشد مردم جذب لودگی می‌شوند/ تئاتری‌ها سراغ طنز فاخر بروند

علی نصیریان با تاکید بر اهمیت طنز در کار نمایشی گفت: اگر اثر درست و خوبی وجود نداشته باشد مردم جذب آثاری می‌شوند كه شرایط لازم تئاتر كمدی را ندارند و فقط با لودگی یا اعمال و كارهایی صرفا برای خنداندن مخاطب را جذب می كنند.

فرناز رهنما: ورود به تئا‌تر مهم نیست، ماندگاری مهم است شنبه 25 مرداد 1393 00:00

فرناز رهنما: ورود به تئا‌تر مهم نیست، ماندگاری مهم است

˝آرسنیک و تور کهنه˝ اثری کمدی است از حسین پارسایی که این روز‌ها در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و از حضور هنرمندانی چون بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، فرناز رهنما، پژمان جمشیدی، خسرو احمدی و... بهره می‌برد.

ناگفته‌های فاطمه معتمدآریا از ممنوع الکاری اش شنبه 18 مرداد 1393 00:00

ناگفته‌های فاطمه معتمدآریا از ممنوع الکاری اش

فاطمه معتمدآریا بیشترین رکوردها را در میان هنرمندان ما دارد؛هم رکورد بیشترین جوایز داخلی و هم بیشترین جوایز خارجی،هم بیشترین فیلم‌های توقیفی را دارد و هم بیش از هر بازیگر دیگری، ممنوع‌الکار شده است و آن طور که خودش می‌گوید بیشترین دشنام‌ها را خورده و فحش‌خورش هم حسابی ملس است!

تئاتر هیچ دوره‌یی به شازده احتیاج نداشته و ندارد سه شنبه 14 مرداد 1393 00:00
گفت‌وگو با عباس جوانمرد، نويسنده، بازيگر، كارگردان و سرپرست هنر ملی

تئاتر هیچ دوره‌یی به شازده احتیاج نداشته و ندارد

به نظر من، برقراري ديالوگ بين اعضاي يك گروه نمايشي از يكسو و از سوي ديگر، گفت‌وگوي آنها با تماشاگران آثارشان، عالي‌ترين شكلي است كه مي‌تواند هر دو طيف را به بلوغ برساند و اين يكي از طرقي است كه افراد مي‌توانند در جامعه قد بكشند.

آیدا کیخایی: هر سوپراستاری به درد تئاتر نمی‌خورد یکشنبه 12 مرداد 1393 00:00

آیدا کیخایی: هر سوپراستاری به درد تئاتر نمی‌خورد

آیدا کیخایی، بازیگر و کارگردان تئاتر که مشغول بازی در نمایش ˝دل سگ˝ به کارگردانی محمد یعقوبی است، با تاکید بر اهمیت تحصیلات آکادمیک می‌گوید اگر تحصیلات تئاتری نداشت شاید بازیگر نمی‌شد و حتما باید در این رشته تحصیل می‌کرد

آرش عباسی: فقط در ایران هنرمندان پشت در اتاق مدیران می‌نشینند شنبه 11 مرداد 1393 00:00

آرش عباسی: فقط در ایران هنرمندان پشت در اتاق مدیران می‌نشینند

آرش عباسی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به تفاوتهای روی صحنه بردن یک اثر نمایشی در ایران و کشورهای غربی و نوع حمایتهایی که دولت در این کشورها از آثار نمایشی می کند، از اینکه تئاتر در ایران آرزوها را می کشد و اینکه عنوانهای جعلی در این هنر رشد کرده است، ابراز نگرانی کرد.

محمد یعقوبی در واکنش به سخنان دکتر صادقی/من به سهم خودم او را می‌بخشم پنجشنبه 9 مرداد 1393 00:00

محمد یعقوبی در واکنش به سخنان دکتر صادقی/من به سهم خودم او را می‌بخشم

خود دکتر صادقی هم در چند سال گذشته همین وضعیت را داشت، دو یا سه کار در یک سال اجرا کرده بود، ولی من یا محمد رحمانیان هیچ اعتراضی نکردیم.

یاسر خاسب: «وداع آخرم را قبل از هر اجرا می‌گفتم» پنجشنبه 9 مرداد 1393 00:00

یاسر خاسب: «وداع آخرم را قبل از هر اجرا می‌گفتم»

یاسر خاسب با بیان تجربه‌هایش از اجرای نمایشی فیزیکال با ویژگی‌های غیر منتظره، گفت: برای این کار، قبل از هر اجرا وداع آخرم را می‌گفتم و بعد وارد صحنه می‌شدم.

گفتگو با محمد یعقوبی/بگذریم دوشنبه 6 مرداد 1393 00:00

گفتگو با محمد یعقوبی/بگذریم

تئاتر دلخواه من تئاتری است مساله‌دار و پرسشگر، اگر «نوشتن در تاریکی» را نمی‌توانم دوباره اجرا کنم، چرا نمایشنامه اجرانشدنی دیگری بنویسم؟ دل سگ را 14سال پیش اجرا کرده‌ام، یک‌بار هم در تلویزیون کارگردانی‌اش کردم و در شبکه چهار نمی‌دانم چند بار پخش شد و می‌توانید از سروش سیما بخریدش.

وضعيت تئاتر ايران تراژيك است یکشنبه 5 مرداد 1393 00:00
رضا كيانيان در سالگرد درگذشت حميد سمندريان از « گذشته و حال و آينده تئاتر» مي‌گويد

وضعيت تئاتر ايران تراژيك است

اجراهايي كه آقاي سمندريان در ايران انجام داده‌اند به گفته تماشاگران و تئاتري‌هاي قديمي، اجراهاي بسيار قوي‌تر و بهتري نسبت به اجراهاي اروپايي بوده، مثل نمايش كرگدن.

فریاد تنها راه ممکن نیست/ تأثیر برشت بر نمایشنامه نویس ایرانی یکشنبه 5 مرداد 1393 00:00

فریاد تنها راه ممکن نیست/ تأثیر برشت بر نمایشنامه نویس ایرانی

نشست خبری نمایش «ترانه های محلی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان یکشنبه 5 مردادماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که طی آن رحمانیان تصریح کرد: اصولا به اعتقاد من در جریان به روز بودن و در نظر گرفتن التهابات اجتماعی، فریاد تنها راه ممکن نیست.

گفت و گو با جواد يحيوي به بهانه بازگشت به صحنه/هفت سال هيچ اجرايي نداشتم پنجشنبه 2 مرداد 1393 00:00

گفت و گو با جواد يحيوي به بهانه بازگشت به صحنه/هفت سال هيچ اجرايي نداشتم

در هفت سال گذشته من در هيچ رسانه‌يي و در فضاي رسمي اجرا نداشته‌ام و از فضاي اجرا كمي فاصله گرفته‌ام. شايد حتي اين روزها مايلم كه مرا بيشتر به عنوان يك بازيگر بشناسند تا مجري، ولي تفاوتي كه وجود دارد اين است كه در فضاي اجرا سعي مي‌كنيم كه به يك فضاي رئال با موضوعات حقيقي، به اسم، صدا و شخصيت حقيقي خودمان دست پيدا كنيم

گفتگو با محمد رضايي‌راد / تن دادن به دوري براي تن نسپردن به انـزوا و سكوت پنجشنبه 26 تیر 1393 00:00

گفتگو با محمد رضايي‌راد / تن دادن به دوري براي تن نسپردن به انـزوا و سكوت

در تئاتر هم حاضر نيستم يك عده‌يي كه من اصلا صلاحيت‌شان را به رسميت نمي‌شناسم بيايند و بگويند كه جايي از كار مي‌تواند باشد و جايي نه. البته كساني هم كه صلاحيت و سواد داشته باشند به محض اينكه در اين جايگاه قرار بگيرند به نظرم ديگر همان صلاحيت را هم ندارند. به هر حال براي من اين پذيرفتني نيست و اين سودا را با نمايش و داستان نمي‌كنم.

وحید رهبانی: ˝کابوس‌نامه˝ یک برند نمایشی جدید است چهارشنبه 25 تیر 1393 00:00

وحید رهبانی: ˝کابوس‌نامه˝ یک برند نمایشی جدید است

وحید رهبانی که این روزها ˝کابوس‌نامه، فصل دوم بیداری کاذب˝ را در تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه برده معتقد است ˝کابوس‌نامه˝ تئاتر نیست، بلکه یک برند نمایشی جدید است.

تئاتری‌ای که خونش مباح شد! چهارشنبه 25 تیر 1393 00:00

تئاتری‌ای که خونش مباح شد!

محمد یعقوبی خودش خوب می‌دانست که وقتی 3 نمایش را در فاصله‌ی پنج ماه اجرا کند، «خونش در میان تئاتری‌ها مباح» می‌شود.

ناگفته‌های رشیدی از نیم قرن فعالیت هنری‌اش سه شنبه 24 تیر 1393 00:00

ناگفته‌های رشیدی از نیم قرن فعالیت هنری‌اش

داود رشیدی در هشتاد و یکمین سالروز تولدش و بعد از نیم‌قرن فعالیت هنری همچنان سرشار از عشق و امید به کارش است و همچنان آرزو دارد در یک نقش خوب مقابل دوربین برود