جزئیات تعطیلی تئاترها همزمان با سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد.
امیرعلی ملکمطیعی، گفت: متاسفانه سنگ مزار پدرم با رنگ پوشیده شده بود که به اشتباه تخریب یا شکستن سنگ مزار عنوان شده که سوء تفاهم بوده است.
اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در نقد و بررسی نمایش ستاره شناس این اجرا را متناسب با روزگار ما دانستند اما با همه تلاشهای گروه برای اجرایی مطلوب همچنان بر حضور پر رنگتر بازیگران برای تاثیرگذاری بیشتر تاکید ورزیدند.
«لانچر۵» نمایشی است رها شده از قید و بند ادا و اطوارهای رایج، کجفهمیها و نابخردیها. در زمانهای که فقدان اصول بر در و دیوار و خر و کرهاش بیداد میکند، «لانچر۵» سر اصول خود ایستاده و جهانش را میسازد. در دورانی که دانشگاههای ما در بدترین شرایط ممکن از لحاظ آموزش، کاربرد و فضای کاری برای دانشجویان قرار دارند، «لانچر۵» به نمونهای استثنایی از این قاعده تبدیل میشود که بندبند وجودش با فضای آموزشی ما غریب و بیگانه است.
بازخوانهای نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا از سوی دبیر این جشنواره معرفی شدند.
بهزاد صدیقی با نگاهی به نقاط قوت و ضعف جشنوارههای تئاتر کشور، میگوید بسیاری از جشنوارههای تئاتر کشور تاکنون جریانساز نبودهاند و همچنین وجود تدوین آییننامه، افزایش بودجه و ایجاد دبیرخانه دائمی را از نیازهای جشنوارههای تئاتری میخواند.
من هميشه به نظارت رضاييراد اعتقاد دارم و وقتي بگويد: «اين نيست» قبول ميكنم. اسماعيل شنگله در آموزشگاه سمندريان كلاسهاي تحليل نقش و نمايشنامه داشت و هميشه ميگفت: «اگر بازيگر بگويد در نقش فرو رفته، دروغ گفته است يا اگر اينطور باشد بازيگر نقش اتللو بايد هر شب روي صحنه دزدمونا را بكشد!» پس در ۵۰ شب اجرا بايد ۵۰ بازيگر دزدمونا داشته باشيم. البته من اين نظريات را زير سوال نميبرم ولي در نقش فرو رفتن را زير سوال ميبرم.
کارگردان نمایش کریم لوژی با اشاره به انگیزه ها و دغدغه های خود در به صحنه بردن این اثر نمایشی از واکنش مثبت تماشاگران پس از تماشای این نمایش سخن گفت.
در نشست «آسیبشناسی آموزش بازیگری در ایران» امین تارخ به جای خالی مسئولانی از وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت حداقل امیدوار است صدایشان به آنها برسد و اصغر همت اشاره کرد در بحث آموزش کار از اصلاح گذشته است و باید انقلابی صورت گیرد.
پیش فروش بلیتهای نمایش «وقتی کبوترها ناپدید شدند» از ظهر امروز چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه در سایت تیوال آغاز میشود.
پوستر نمایش «آل زا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و به تهیهکنندگی محمد حسنی با طراحی رضا زواری در آستانه آغاز بلیتفروشی رونمایی شد.
رییس شورای شهر تهران حدود یک ماه پس از حضور اولش در تماشاخانه سنگلج، بر پیگیری توسعه این تماشاخانه از سوی شورای شهر تهران تاکید کرد.
پانتهآ پناهیها بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا شد.
داریوش ارجمند بازیگر سریال محرمی «مرضیه» با انتقاد از بودجههای میلیاردی برخی پروژههای سینمایی و تلویزیونی تأکید کرد تلویزیون و ارشاد در زمینه بازخواست از تهیهکنندگان مسئولند.
نمایش «چشم مرکب» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی کمال جعفری به زودی در تماشاخانه سپند روی صحنه میرود.
کانون کارگردانان خانه تئاتر در بیانیهای خطاب به دولت و مجلس شورای اسلامی خواستار پایان بیمهری و بیتوجهی به حوزه تئاتر شد.
دبیرخانه بیستودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، اعضای هیأت داوران بازبین بخش صحنهای این جشنواره را اعلام کرد.
نمایش «به زبان خواب» به کارگردانی سما موسوی برای اجرا از هفته پایانی شهریور در تئاتر مستقل تهران آماده میشود.
نمايش يك وضعيت فانتزي را بازتاب ميدهد هر چند برآمده از يك وضعيت اجتماعي است. فانتزياش چگونه شكل ميگيرد؟ فردي سرمايهاش را از دست داده و در خانه اشتراكي زندگي ميكند. زندگي زن و شوهر با زندگي صاحبخانهها گره ميخورد. فضوليها و دخالتها شرايط كميكي به وجود ميآورد برآمده از مفهوم حريم. برشي از جامعهاي كه ما در آن زندگي ميكنيم. همه چيزش هم به جهان ملموس ما ميآيد. گويي با دنياي رئاليستي روبروييم؛ ولي خبري از رئاليسم نيست.
با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ بنگلادش، زندگی سعدی شیرازی، شاعر کشورمان توسط گروه «چاندراکالا» در سالن اصلی تئاتر آکادمی شیلپاکالا روی صحنه رفت.