کریستین استوارت در حال ساخت اولین فیلم خود با عنوان «کرونولوژی آب» است.
وقتی این چهرهها تصمیم میگیرند به عنوان یک عنصر مالی خود را به بدنه تئاتر نوجوی کشور تحمیل کنند تا بهانهای برای فروش بیشتر باشد، چندین مشکل دیگر به وجود میآید که باید درباره آن حرف زد.
کارگردانی نمایش «امشب به صرف بورش و خون» را قدمی رو به جلو برای صابر ابر دانست. بعد از کارگردانی نمایش «همان چهار دقیقه» که فضایی ذهنی و اکسپرسیونیستی در دل ظلمات هولناک دریای سیاه داشت و گاهی بیش از اندازه تفسیری و معناگریز میشد و از نمایشنامه نغمه ثمینی فاصله نالازم میگرفت و صدالبته کارگردانی نمایش «پرتقالهای کال» در سال 1395 که قتل نویسندگان و روشنفکران ایرانی در پاریس را به یک امر جنایی و بازیگوشانه تقلیل میداد، اینبار با اجرایی جمعوجورتر روبهرو هستیم که چندان نمیخواهد جاهطلب باشد.
بهروز پناهنده، بازیگر نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» از تجربه بازی در نمایشی ایرانی میگوید.
سه فیلم کوتاه هشت میلیمتری از کیانوش عیاری با همکاری فیلمخانه ملی در موزه سینما نمایش داده میشود و پس از آن یک ترکیب متفاوت از کارشناسان این آثار را نقد و بررسی میکنند.
کتاب «داستانگویی در فیلم کوتاه» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان است که در قالب درستگفتار به معیارهای فیلمنامهنویسی برای فیلمکوتاه میپردازد.
فیلم کوتاه «اسم تو» به تهیهکنندگی سحر صباغسرشت و کارگردانی میثم بیدقی پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شد.
به احتمال بسیار زیاد قسمت دوم درام اجتماعی و پرتنش «جنگ داخلی» در دستور کار تهیه کنندگانش قرار میگیرد.
برادران وارنر فیلم جدید «ارباب حلقهها» را با عنوان «شکار گولوم» در سال ۲۰۲۶ اکران میکند.
فیلم تئاتر «عزیزم تولدت مبارک» به کارگردانی محمدعلی کشاورز در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در میآید و مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
طرفداران و بینندگان با امتیازهای خودشان در وبسایت IMDb بدترین فیلمهای تاریخ سینما را مشخص کردند.
«و تو هم برنگشتی» یک فرم تازه تئاتری پیشنهاد نمیدهد اما این امکان را فراهم میکند که بار دیگر یک شاعر مقابل حضار بایستد و شعرخوانی کند و خاطره بسازد. مواجهه با «و تو هم برنگشتی» بر این سیاق است که تماشایی و لذتبخش است.
حالوهوای این روزهای تئاتر رسمی، دستکم در تهران، با تئاتری که برای اجرا مسیر اخذ مجوز از ادارهکل هنرهای نمایشی را طی نمیکند، متفاوت است.
با نگاهی جامعهشناختی به این روزهای مردمان ایران و با مرور آمارهای مراکز رسمی، میتوان به این واقعیت تأملبرانگیز رسید که میل به مهاجرت از موطن خویش و یافتن سرزمینهای ناآشنای توسعهیافته نزد طبقات مختلف اجتماع به یک مطالبه فراگیر بدل شده و درنتیجه نگرانیهای فزایندهای را از بابت حفظ نیروی انسانی کشور ایجاد کرده است.
نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز»، به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی کارن کیانی نمایشی مونولوگ است که به درونیات سرکوبشده کاراکتر «اسماعیل بزاز» (با بازی بهروز پناهنده) که از بازیگران (دلقکهای) دوره ناصرالدینشاه است، میپردازد.
برادر من! وقتی در زمانهای زندگی میکنیم که حقیقت اندیشه مولوی هرگز اجازه اکران نخواهد داشت، چرا باید آن را ساخت؟ آن هم وقتی تفکر مولانا، اوج گرفتن انسان در آسمان است و دغدغه امروز بعضی مسئولان ما، تار موی زنان!
چیزی که «سه جرم کیهانی» و اقتباس تلویزیونی نتفلیکس را از دیگر آثار علمی-تخیلی با ایده یکسان متمایز میکند، پیچیدگی آن پرسش قدیمی ژانر علمی-تخیلی است.
جنهای خانگی چطور میتوانند چنین کارهای شگفتانگیزی انجام دهند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالها لازم است استعدادهای آنها را بررسی و قوانین حاکم بر جادوی آنها را درک کنیم. هر چه که باشد، مسلم است که جنهای خانگی بسیار قویتر از آن چیزی هستند که به نظر میرسد.
با رونمایی از پوستر جشنواره سن سباستین ۲۰۲۴ اعلام شد کیت بلانشت جایزه یک عمر دستاورد هنری دونوستیا را دریافت میکند.
جشنواره فیلم ونیز از پیتر ویر با اهدای شیر طلایی افتخاری خود تجلیل میکند.