غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد اکران ۲ فیلم «چاقی» و «کلوپ همسران» خبر داد.
حامد بهداد بازیگر فیلم سینمایی «قصر شیرین» خواستار انتشار جزییات و شرح مذاکرات دو جلسه اخیر هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد.
فرآیند انتخاب مستند «در جستجوی فریده» برای نمایندگی سینمای ایران در جشن اسکار ۲۰۲۰ را میتوان با فاصله، پرابهامترین فرآیند در طول چهاردهه گذشته دانست؛ دلیل این تعجیل و پنهانکاری چیست؟
ریچارد ویلیامز انیماتور برجسته که بیش از همه برای ساخت انیمیشن «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» شناخته میشد در ۸۶ سالگی درگذشت.
هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو که دیشب (شنبه شب) کارش را تمام کرد، جایزه اصلی خود را به پدرو کاستا کارگردان پرتغالی اهدا کرد.
کوروش نریمانی کارگردان نمایش «شپش» که قرار است از امروز یکشنبه ۲۷ مرداد در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود، اعلام کرد که این نمایش تنها ۲ هفته روی صحنه خواهد بود.
نمایش جیغ بنفش با نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی وحید ملکی از ۳۰ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.
اسامی کامل عوامل رپرتوار نمایشنامهخوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیلزده شهر معمولان استان لرستان معرفی شد.
همزمان با پایان نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی، دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی شش عنوان کتاب را با همکاری ستاد برگزاری این رویداد، روانه بازار کرد.
فراخوان اجرا/ پژوهش های کارگاه نمایشِ مجموعه ی تئاتر شهر برای دعوت مضاعف از دانشجویان و فارغ التحصیلان خلاق حوزه ی تئاتر تا یکم شهریورماه سالجاری تمدید شد.
مستند سینمایی «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد.
رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره نتیجه جلسهی روسای صنوف دربارهی مجمع عمومی پیش رو این تشکل صنفی توضیحاتی داد.
بهمن حبشی مدیرکل دفتر مجامع و تشکلهای سینمایی سازمان سینمایی عنوان کرد که سازمان سینمایی صنوفی را قانونی میداند که در وزارت کار ثبت شده باشند.
اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی عصر امروز شنبه ۲۶ مرداد ماه همزمان در خیابان بهشت و تماشاخانه سنگلج در فضایی شاد و با حضور مردم و هنرمندان برگزار شد.
اولين بار كه فيلم در چين نمايش داده شد، جمعيت عجيبي آمده بود. اما با جاهاي ديگر دنيا خيلي متفاوت نيستند. احساساتشان را خيلي در ظاهرشان نميبينيد. اما روي لبه صندلي نشسته و تكان نميخوردند. چشمهايشان را به پرده سينما دوختند و تا جلسه پرسش و پاسخ هم ماندند و سؤالاتي پرسيدند كه شما فكرش را هم نميكنيد. آنقدر لايههاي پيچيده فيلم را درك كردند و با آن همراه شدند
کم نیستند کارگردانهایی که دانش سینما دارند و فیلمهایشان را نمیتوان در زمره فیلمهای موفق دستهبندی کرد. باید این را پذیرفت که سینما تنها ابزاری است که میتوان با آن قصهای را به شکلی دیگر تعریف کرد. در این میان، بسته به توان قصهگویی و خوب قصهگفتن، صحنه تئاتر و پرده سینما دیگر تفاوتی ندارد یا به تعبیر کارشناسان تئاتر، سینما صحنه عظیم تئاتر است و در نهایت این توانایی روایتگری است که مخاطب را به وجد میآورد و کارگردانها را به دو دسته موفق و ناموفق تقسیم میکند. به همین بهانه، در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به کارگردانهایی که از تئاتر قدم به سینما گذاشتند و تجربههایی رقم زدند.
در نخستین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی، تابلو نام خیابان و سردیس این هنرمند رونمایی شد و خانه موزه انتظامی را بازگشایی کردند و هنرمند مجسمهساز سردیس خبر داد که این سردیس پیش از مرگ به تایید آقای بازیگر رسیده است.
مهدی رحمانی، بهمن کامیار، امیر عربی و ندا جبرائیلی از سختیها و چالشهای پرداختن به سوژه متفاوت «کارت پرواز» گفتند.
ستاره انبیای، ستوننویس هالیوود ریپورتر و دوست ستاره فقید هنرهای رزمی بروسلی، معتقد است که فیلمساز شلخته و تا حدودی نژادپرستانه و با بیمسوولیتی یک حقیقت اساسی را در «روزی روزگاری هالیوود» روایت کرده است.
«ایده اصلی» نمونه بارز فیلمهایی است که درباره آنها از تعبیر چندلایه یا چندوجهی استفاده می شود. فیلمی شیک و خوش تصویر با داستانی جذاب و پرپیچ وخم که مخاطب را در هزار تویی از ماجراها و معماهای پیوسته پیش میبرد و بارها فرضیههای اولیه درام را به هم می زند تا چینش جدیدی از اطلاعات و رویدادها شکل بگیرد.