سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
به دلیل همزمانی با وفات حضرت خدیجه(س)، نمایشهای سراسر کشور به مدت یک شب روی صحنه نمیروند.
نمایشنامه «خوشدلان» نوشته سعید پورصمیمی منتشر شد.
کوشک جلالی در بهار امسال با اجرای نمایشهای جدید در آلمان و ایران و انتشار آثار تازهاش به فعالیتهای تئاتری خود ادامه میدهد.
علی آشمند، بازیگر نمایش «کرشندو»، معتقد است که جذابیت این نمایش برای او به این دلیل بود که توانسته در موقعیتهایی از نقش که ناگاه شکسته میشود و تغییر میکند، به خوبی عمل کند.
اشکان دلاوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با این اعتقاد که تئاتر در کشور جایگاه خوبی ندارد، گفت: قیمت بلیت به نسبت برای خود گروه، ارزان و برای تماشاچی، گران است.
«یخبستگی» به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی فروردین ۱۴۰۴ در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه میرود.
۲ نمایش «شک» به کارگردانی کورش سلیمانی و «بازی استریندبرنگ» به کارگردانی محمدرضا مالکی از ۱۷ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه میرود.
کارگردان نمایش «اولانزاپین» عنوان کرد که ساختار اثرش را سردرگمی و حیرانی که یکی از ویژگیهای دنیای مدرن است، شکل میدهد.
مهدی رضایی به سراغ داستان بلند «موشها و آدمها» جان اشتاینبک رفته و با رویکردی وفادارانه به متن کتاب، تلاش کرده روایتی تماشایی بر صحنه تئاتر خلق کند و روایتگر آدمهای فرودستی باشد که در دوران مدرن، نام و نشان چندانی از خود نداشته و برای بقای خویش، تن به کارهای سخت و توانفرسا میدهند.
روایت جالب مریم سعادت بازیگر تئاتر و تلویزیون در برنامه ۱۰۰۱ شبکه نسیم درباره نحو وارد شدن به رشته تئاتر عروسکی را در این فیلم مشاهده میکنید.
کارگردان نمایش «این زندگی مال کیه» تأکید دارد که اجرای این اثر از حمایت هیچ آدم شناختهشدهای برخوردار نبوده و گروه فقط به کیفیت کار تکیه کردهاند.
نمایش «نوشتن بر مرز باریک نیاز» به کارگردانی مهدی رکنی بهار ۱۴۰۴ در تماشاخانه هما روی صحنه میرود.
قطبالدین صادقی در نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» عناصری از انواع نمایشهای سنتی ایرانی را در یک قالب نو و بسیار جذاب آمیخته و به این ترتیب با آمیزش کهنه و نو، سنتی و مدرن، رویکردی پستمدرن در پیش گرفته است.
محمود طیاری، نویسنده قدیمی ادبیات داستانی است که بخش زیادی از آنچه قلمی کرده نمایشنامه بوده است؛ نمایشنامههایی تاثیرگذار، پرچالش و زیبا، اغلب با مونولوگهایی بسیار درخشان.
عوامل نمایش «بازی استریندبرگ» به کارگردانی محمدرضا مالکی برای اجرا در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر معرفی شدند.
پروفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی، پژوهشگر، استاد دانشگاه و از چهرههای تأثیرگذار تئاتر ایران، به مناسبت ۷ فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی مصادف با روز جهانی تئاتر(٢٧ مارس) پیامی منتشر کرد.
مژده زمانی، نویسنده و کارگردان نمایش «هفت خاب» ضمن اشاره به ویژگیهای محتوایی نمایش معتقد است که برای جذب مخاطب معاصر به شاهنامه، باید از شیوههای نو و رویکردی خلاقانه بهره گرفت.
نمایش موزیکال «ویولنزن روی بام» با ۱۳ نامزدی، شگفتیساز جوایز تئاتر اولیویه ۲۰۲۵ شد و رومولا گارای برای بازی در دو نقش و آدرین برودی در جمع نامزدهای جایزه بازیگری دیده میشوند.
نمایش «تراس» به کارگردانی فاطمه زمانی و کارگردانی اسماعیل رضوی اجراهای خود را در تماشاخانه طهران آغاز کرد.
مجموعه اجراهای پردیس تئاتر شهرزاد در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۳ را ملاحظه کنید.