حسین جمالی پژوهشگر و کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای اثری در آبان از برپایی کارگاههای آموزشی که اختصاص به انتقال پژوهشهای ۱۵ ساله گروهش روی نمایشهای ایرانی به علاقهمندان دارد، خبر داد.
«مختلف الاضلاع»، نمایشی که کمی بدبینانه به تاریخ و شخصیتهای مهم آن مینگرد. اثر قصد واکاوی شخصیتهای تاریخی را ندارد اما برایش مساله است که چرا و چگونه به ماندگاری در تاریخ رسیدهاند و چه کردهاند که از آنها یاد میشود. یکی با نمایشنامههایش، یکی با نقاشی، آن یکی با بلاهت و دیگری با دیکتاتوری.
نمایش «حضار قیام کنند» به کارگردانی امیرحسین مدنی از امروز پنجشنبه ۳۰ خرداد در تماشاخانه جمشید مشایخی اجرا میشود.
اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» برگزار شد و با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف از آنها تقدیر به عمل آمد.
«بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی در ادامه حضور بینالمللی خود در جشنوارههای جهانی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره طرابلس را از آن خود کرد.
اعضای جدید شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی طی جلسهای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.
«ال مثل الویس» به نویسندگی و کارگردانی سپیده میرحسینی وارد مراحل فنی شد.
شان پن قصد کارگردانی فیلم جدیدی با عنوان «روز پرچم» را دارد که در آن دخترش دیلن پن نقشآفرینی خواهد کرد.
قربان محمدپور کارگردان فیلم سینمایی«دختر شیطان» بار دیگر در اینستاگرامش به وضعیت اکران فیلمش اعتراض کرد.
براساس آخرین شنیدهها محمدحسین مهدویان هم اکنون پیش تولید اثر جدید خود را آغاز کرده و تابستان امسال فیلمبرداری این اثر سینمایی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر کلید خواهد زد.
طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، حمیدرضا صفار سکان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران را به دست گرفت.
گروه اجرایی نمایش«کمیته نان» به کارگردانی لیلی عاج در روزهای پایان اجرای این اثر نمایشی از کولبران منطقه کردستان قدردانی کرد.
12 نمایش در هفته جاری در تالارهای نمایشی تهران به روی صحنه آمدند.
سينماي كمال تبريزي در كجا ايستاده است؟ اين سينما با عبور از خط قرمزهاي (دستوري) و تلاش در جلبتوجه به نوعي يك «ماشين توخالي» است. اين اصطلاح لئون تروستكي است. اين ماشين تو خالي تلاش ميكند ذهن و جسم شما را چند ساعتي اسير كند. بعد مانند سردردي كوتاه از دست آن خلاص ميشويد. كليت اين سينما چنين است.
در سالهاي گذشته يكي از مهمترين موضوعاتي كه سرفصل مشترك اكثر رسانههاي هنري بوده و تقريبا بيشتر منتقدان در نوشتههاي خود به اين موضوع پرداختهاند، بحث به ابتذال كشيده شدن فيلمهاي كمدي در سالهاي اخير است. اينكه چرا فيلمهاي كمدي ايران دچار چنين سرنوشتي شده و چگونه به ابتذال تن داده موضوع اين ميزگرد است؛ ميزگردي كه امير پوريا و كيوان كثيريان دو منتقد و كارشناس سينما به بحث و تبادل نظر درباره اين موضوع پرداختهاند.
در ايران داستان طراحي پوستر فيلم متفاوت است، متاسفانه هم براي فيلمهاي سرگرم كننده و هم فيلمهاي انديشهگرا از يك قالب ثابت براي طراحي استفاده ميشود. بيشتر پوسترها عكسمحور هستند، چراكه تهيهكننده و پخشكنندههاي داخلي ميخواهند پوستر با نمايش تصوير درشت سوپراستارها موجب فروش و جذب مخاطب بيشتر شود و تو به عنوان بيننده پوستر نميتواني تشخيص بدهي اين پوستر معرف چه ژانري است و اين همان آدرس اشتباهي است كه قبلا گفتم.
«است» به کارگردانی پرنیا شمس برگزیدهی جشنوارهی دانشجویی امسال و بازنمایی جذاب و مورد مداقهی مفاهیم اجتماعی، با طرح دریکی از نهادهای مستقر در جامعهست که بدون شک با تجربهای ملموس و زیستی، مخاطب را نیز براحتی همراه خود میکند.
کرونوس،نمایشی با ایده ی شکست زمانی و فرجام بشر در سده های آتی ست. و از عامل به خاطر آوردن که مبتنی بر ادراک و شهود ذهنی و یادآوری خاطرات است، وجهی از زمان را به نمایش می گذارد؛ که اگر قادر باشد از تله ی زمانی عبور کند، نجات یافته است.
در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد فصل پرفروش اکران در اختیار ۳ دفتر پخش بوده است .
بنیادگرایی و افراطیگری؛ چه بودایی چه به اسم اسلام که داعش نمونه اخیر آن است و تا قلب اروپا هم نفوذ کرده است، الان دغدغه همه دنیاست. ما ابتدا میخواستیم کاری در رابطه با پناهندگان سوری در آلمان انجام دهیم. دو ماه هم تحقیقات کردیم، سوژههایی را هم پیدا کردیم. بعد از مدتی نظر خانم آبیار این بود که بهتر است بتوانیم معادلی در ایران پیدا کنیم؛ یعنی افراطیگرایی به این شکل بنیادگرای داعشیمسلک را اگر در ایران مثال بزنیم، هم در ساخت بهتر است و هم میتواند مزیتهای دیگری هم داشته باشد.