بهروز غریب‌پور که این روزها اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» را به زبان آذری اجرا می‌کند، گفت: چندین بار نمایندگان آذربایجان قول دادند به تماشای این نمایش بیایند اما هر بار نیامدند و این نشان می‌دهد اولویت آن‌ها فرهنگ نیست بلکه مسائل سیاسی است.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان تئاتر گفت: اگر به جای نمایندگان آذربایجان بودم از گروهی که با اجرای نمایش‌شان قابلیت‌های زبان و موسیقی آذری را نشان داده‌اند، تشکر می‌کردم و این اثر نمایشی را برگ برنده‌ای برای خود می‌دانستم.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» خاطر نشان کرد: امیدوارم نمایندگان و استانداران آذربایجان شب‌های آینده به دیدن نمایش ما بیایند، چون این نشان می‌دهد آن‌ها به مردمی که نمایندگی‌شان را بر عهده دارند احترام می‌گذارند.

غریب‌پور با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» یادآور شد: رایزنی‌هایی برای اجرای این نمایش در استان‌های آذری زبان انجام شده است اما این رایزنی‌ها توسط دوستداران آثار گروه ما انجام شده و باید توسط مسئولان فرهنگی این استان‌ها به قطعیت برسد.

این کارگردان تئاتر افزود: ما در استان‌های آذری زبان شهرهای فرهنگی کم نداریم اما مسئولان فرهنگی هم باید چنین دغدغه‌ای داشته باشند.

او که نمایش خود را در تالار فردوسی اجرا می‌کند، از عرضه دی‌وی‌دی «لیلی و مجنون» در این تالار خبر داد و گفت: بهتر دیدیم گزیده‌هایی از متن فارسی و ترکی لاتین این اپرا همراه با اطلاعاتی درباره آهنگسازی آن به تماشاگران عرضه شود به همین دلیل این مطالب را در قالب یک دی‌وی‌دی آماده کردیم که در لابی تالار فردوسی به فروش می‌رسد. تماشاگران با خرید آن هم یک کتاب خریده‌اند و هم یادمانی از اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» به همراه می‌برند.

به گفته او اجرای این اثر نمایشی تا روز 19 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

غریب‌پور همچنین از ادامه رپرتوآر آثار گروه تئاتر عروسکی «آران» خبر داد و گفت: بعد از اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» اپرای عروسکی «حافظ و مولوی» اجرا می‌شود و این رپرتوآر تا تیرماه ادامه خواهد داشت.

این کارگردان تئاتر ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه بیشتر بلیت‌های اپرای عروسکی «مولوی» هم به فروش رفته و بلیت‌های «حافظ» هم در حال پیش فروش شدن است و این گام بزرگی برای گروه ما است که علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است که بسیاری از آنان با هزینه خودشان برای آثار ما وبلاگ و سایت‌های اینترنتی طراحی کرده و با این شیوه به تبلیغ آثار ما می‌پردازند.

او که مدت‌هاست دغدغه اجرای اپرای عروسکی «سعدی» را دارد، اظهار امیدواری کرد: مسئولان فرهنگی از خلق آثار هنری که به معرفی بزرگان فرهنگ ما می‌پردازد، حمایت کنند.

غریب‌پور گفت: امیدوارم در میان مسئولان فرهنگی که روز سعدی را در سکوت کامل سپری کردند انگیزه‌ای برای حمایت از اپرای عروسکی «سعدی» پیدا شود. خطاب به آن‌ها می‌گویم مطمئن باشند سخنان‌شان درباره بزرگان راه به جایی نمی‌برد مگر اینکه به آثار دراماتیک تبدیل شوند و این کاری است که در تمام دنیا انجام می‌شود اما نگرانم فردا روز کشورهای فارسی‌زبان همسایه‌مان درباره سعدی و حافظ فیلم بسازند و ما مثل همیشه فقط دریغ بخوریم که چرا آن‌ها فیلم ساختند.

بهروز غریب‌پور در پایان سخنانش با ابراز تأسف از بی‌توجهی مسئولان نسبت به افتخارات فرهنگی-هنری ایران به ایسنا گفت: من حتی به مفاخر اقوام هم توجه می‌کنم اما دریغ از مسئولان که حتی یک خسته‌نباشید هم به هنرمندان نمی‌گویند، ولی مثل همیشه از مردم کشورم ممنونم که بارها بیش از مسئولان از آثار هنری حمایت می‌کنند.