غریب‌پور با بیان اینکه دوستان باید دیگر محسنات علی منتظری در زمان مدیریتش در تئاتر را نیز فرابگیرند، گفت: به مدیر فعلی تئاتر برادرانه توصیه می‌کنم عینک و نگاهش را نسبت به جامعه تئاتری بر اساس واقعیت‌ها ترسیم کند.

پایگاه خبری تئاتر:  بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اظهارات مدیرکل هنرهای نمایشی در جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان، اظهار داشت:‌ به آقای طاهری باید بگوئیم علی منتظری (مدیرکل سابق هنرهای نمایشی) واقعا خودش را به آب و آتش می‌زد تا خانواده تئاتر مشکلات معنوی و مادی‌شان به حداقل برسد.

وی خطاب به مدیر فعلی تئاتر کشور، گفت: نام نیک رفتگان ضایع نکن، خوشبختانه من جزء کسانی هستم که در دوره مدیریت علی منتظری در مرکز هنرهای نمایشی علی‌رغم دعوت ایشان کاری نکردم، حتی زمانی که قصد داشتم نمایشی را به صورت عروسکی کار کنم، او آب پاکی را روی دست من ریخت و من مجبور شدم یک سال بروم و در اصفهان کار کنم، بنابراین اصلا مدیون علی منتظری نیستم که بخواهم از او دفاع کنم.

سرپرست گروه عروسکی آران ادامه داد: همواره مدیری که دلسوز مجموعه‌اش باشد، مورد تأیید و حمایت من بوده است و تا آنجایی که توانسته‌ام نام نیکش را از طریق تریبون‌های مختلف بیان کرده‌ام. علی منتظری حسن دیگری که داشت این بود که با خانواده تئاتر رفیق بود و اگر پولی در مجموعه نبود، خیلی صادقانه و خالصانه شرح ماجرا را به گونه‌ای به هنرمندان می‌گفت که اهالی تئاتر می‌فهمیدند که این مدیر لایق هر آنچه که از دستش برآمده انجام می‌دهد.

غریب‌پور با بیان اینکه نیاز نیست که آقای طاهری به مجلس بروند و گونی گونی پول بیاورند، گفت: رسمی که در گذشته برای تأمین اعتبار بوده بر افتاده است، بنابراین نمی‌خواهد که آقای حسین طاهری مدیر تئاتر با گونی خالی برود و با گونی پر برگردد، در حال حاضر یک برنامه سالانه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کم و یا زیاد در بودجه پیش‌بینی می‌شود سپس تأمین شده و هر مدیری بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر آقای طاهری بیاید و بگوید که من این قدر بودجه دارم و به نظر شما چه کاری باید انجام دهم که بهترین یاد را از خود بجای بگذارم، ما نیز صادقانه با او تعامل خواهیم کرد.

هیچکس از مدیر فعلی تئاتر نه معجزه می‌خواهد و نه گدایی، ولی باید از آقای طاهری سؤال کرد که سایر شیوه‌های آقای منتظری را هم مورد بررسی قرار داده‌ایم که به این نتیجه رسیده‌ایم که همانند او نمی‌توانید عمل کنید؟ منتظری همین الان هم اگر هر کدام از اهالی تئاتر را در هر جایی ببیند، همانند رفیق چند ده ساله‌اش با او برخورد خواهد کرد.

کارگردان اپرای عروسکی مولوی با اشاره به اینکه مدیر تئاتر محبت و تعامل با هنرمندان این حوزه را فراموش کرده است، گفت:‌در بخش مدیریت فرهنگی، بحث مالی برای خیلی‌ها در رده دوم و سوم قرار دارد، اما متاسفانه آقای طاهری محبت، نزدیکی و هم‌کلام بودن با خانواده تئاتر را فراموش کرده‌اند. از ایشان سؤال می‌کنم که آیا ما از شما پول خواستیم که بیایید، اپرای لیلی و مجنون، مولوی، حافظ را ببینید، دفتر شما که با سالن فردوسی 100 قدم بیشتر فاصله ندارد و هر لحظه که اراده کنید، ما در خدمت شما خواهیم بود. این رفاقت شما کجاست؟

وی ادامه داد: یکی از محسنات آقای منتظری این بود که با چپ و یا راست،‌با موافق و یا مخالف، با آدم‌های بداخلاق و یا خوش‌اخلاق تعامل داشت و اگر به کسی به دلایلی سیاسی اجرا داده نمی‌شد فارغ از بحث مدیریتی آن را همچون برادر و یک خواهر دوست می‌داشت.

سرپرست گروه عروسکی آران تصریح کرد: در مجموعه‌ای که مدیر فعلی تئاتر نشسته‌اند، تقریبا می‌توان گفت هیچ مدیری نبوده که از آقای منتظری تبعیت نکرده باشد، حسین سلیمی، مجید شریف خدایی، حسین پارسایی، حسین مسافر آستانه و قادر آشنا با خانواده تئاتر به دلیل اینکه نسبت‌های فرهنگی داشتند، می‌جوشیدند. ما اگر الان هم هر یک از آنها را ببینیم، گلایه‌هایمان را دوستانه مطرح می‌کنیم. به آقای طاهری برادرانه توصیه می‌‌کنم که عینک و نگاهش را نسبت به جامعه تئاتری بر اساس واقعیت‌ها ترسیم کند.

غریب‌پور اظهار داشت: این نگاه که خانواده تئاتر فقط پول می‌خواهد دروغ محض است، خانواده تئاتر محبت، صمیمیت، احترام و عدالت می‌خواهد. اخیرا شنیدم که آقای طاهری برای دادگاهی نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» به دادگاه رفتند و خوب هم از این کار دفاع کردند. این کار لذت‌بخش است، چرا آقای طاهری فکر می‌کنند که باید چند مدل غذا بر روی این سفره باشد، یک لقمه نون و پنیر و سبزی با محبت به همه چیز می‌ارزد.

وی سپس به مدیرکل هنرهای نمایش توصیه کرد و گفت: من قاطعانه می‌گویم که ایشان در مورد بحث مالی اشتباه کرده زیرا 90 درصد جامعه تئاتری محبت و عدالت می‌خواهند و تنها 10 درصد هستند که خودخواهند و فقط به منافع خود فکر می‌کنند. آقای طاهری تنها نیست، ایشان زیرمجموعه معاونت هنری است که همین رویه را دارد، آقای مرادخانی تا بحال دیناری به من کمک مالی کمک نکرده است، ولی محبت و صمیمت او برای من قابل تقدیر و ستودنی است.

کارگردان اپرای عروسکی لیلی و مجنون، بیان داشت: باب محبت را اگر از نگاه دینی بنگریم،‌وظیفه یک مدیر است. آقای طاهری از نظر دینی روابط مدیریتی و غیره ضعیف است. دوست عزیز! رفت و آمدهایت را با هنرمندان تئاتر بیشتر کن، بخدا ضرر نخواهی کرد. من شنیدم زمانی که در تلویزیون بوده است فردی موفق بوده، اما نمی‌دانم چرا از روزی که به تئاتر آمده حالت تدافعی گرفته، گویی برای روی کم کردن آمده است. توصیه من این است که ایشان نگاهشان را عوض کنند و وقتی این نگاه تغییر کرد، چیزهایی را از علی منتظری فرا می‌گیرد که فقط گونی گونی پول آوردن نیست.