داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما می‌گوید بهتر است از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره فیلم فجر در سال 99 صرف نظر شود تا سرمایه اقتصادی تولیدکنندگان از بین نرود.

پایگاه خبری تئاتر: داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما با تحلیل و بررسی وضعیت سینماها در دوران پساکرونا و افزایش قیمت بلیت گفت: با توجه به اینکه سینما پس از بازگشایی افت عجیبی خواهد کرد و اقتصاد مردم در این چند ماه اخیر به‌شدت تحلیل رفته و درآمدزایی نداشتند، اگر قیمت بلیت‌ها افزایش یابد به‌جای سوددهی، شاید بالغ بر پنجاه درصد ضرردهی خواهیم داشت.

او افزود: شاید سینما تا مرداد و یا شهریور به رونق خود برسد، بنابراین امسال باید از گران کردن قیمت‌ها صرف نظر کنیم و با همان مبالغ قبلی اکران‌ها را ادامه دهیم و برای سال بعد برنامه‌ریزی انجام بدهیم. متأسفانه دولت از سوبسیدی که باید بدهد تا تماشاگر بلیت ارزان بخرد شانه خالی می‌کند.

تهیه‌کننده فیلم‌های "مزاحم" و "زهر عسل" ادامه داد: در کل باید حواسمان به اصلی‌ترین مقوله یعنی مخاطب و حفظ آن باشد و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شود تا سینما از رونق نیفتد.

بابائیان در خصوص ترکیب فیلم‌ها برای زمان پساکرونا و بازگشایی سینماها نیز عنوان کرد: اگر با نیت جذب خانواده‌ها فیلم‌های طنز بیشتری اکران کنیم، ریسک بزرگی انجام داده‌ایم، چون خانواده‌ها از رفتن به سینما وحشت دارند و این ترس روی اکران فیلم کودک نیز تأثیر گذاشته چون فرزندان خود را نیز به سالن‌ها نخواهند برد و فکر نمی‌کنم آموزش و پرورش نیز اجازه چنین کاری را بدهد. در این شرایط جوان‌ها بیشتر به سینما خواهند رفت و سلیقه آن‌ها نیز بیشتر به سمت موضوعات اجتماعی و خانوادگی است و کمتر با فیلم‌های کمدی ارتباط می‌گیرند. بنابراین بهتر است سینماها با یک فیلم کمدی و دو یا سه اثر سنگین‌تر اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنند و فعلاً تا زمان اعتماد مجدد خانواده‌ها، از اکران آثار کودک خودداری کنند، چرا که در چنین شرایطی این فیلم‌ها صد در صد زمین می‌خورند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: به این دلیل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم پروانه ساخت جدید صادر نکنند و از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و فجر 39 دور شوند تا سرمایه اقتصادی تهیه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و بالغ بر 150 فیلمی که پشت اکران هستند از بین نرود.

او افزود: اگر هم قرار است جشنواره‌ای برگزار کنند با فیلم‌های موجود و پروانه ساخت‌هایی باشد که قبلاً صادر کردند. قطعاً در صورت صادر کردن پروانه ساخت جدید سیستم به هم می‌ریزد چون سینما با آمدن کرونا یک سال عقب افتاده و یک سال تولید جدید و ماراتن عجیب و غریبی به داشته‌های قبلی اضافه می‌شود و این باعث خواهد شد فیلم‌های بسیاری از تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار از بین برود، چرا که سینما گنجایش چنین حجمی از تولید و اکران را ندارد.


منبع: هنرآنلاین