با حکم شهرام کرمی، سیدفاتح بادپروا به عنوان دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد.
«رقص روی لیوانها» جزء معدود آثار کوهستانی است که توسط کارگردانهای دیگر هم اجرا شده، اما این کارگردان میگوید با اینکه بهعنوان یک اثر نمایشی برایش اهمیت دارد، اما از لحاظ زیباییشناسی تمایلی به اجرای مجددش ندارد، آن هم به یک دلیل ساده؛ چون «سالگشتگی» پاسخ شخصیاش به اجرای «رقص روی لیوانها» بوده.
اهداف دارای اولویت اداره کل هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۸ تعیین و اعلام شد.
آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی به اجرای خود در سال ۹۷ پایان دادند که نمایش «ملاقات» از روز هفتم فروردین سال ۹۸ در تالار اصلی به اجرای خود ادامه میدهد.
رئیس کانون و اعضای هیأت مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری استان تهران ۲۳ اسفند تماشاگر نمایش «ماشینری» به کارگردانی هادی حوری شدند.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، گام بعدی جشنواره تئاتر خیابانی ارس را اجرا در گستره بینالمللی عنوان کرد.
دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ضمن معرفی اعضای هیات داوران بخش «ترجمه نمایشنامه»، اسامی نامزدهای نهایی این بخش را اعلام کرد.
احسان حاجی پور مدیر ستاد برگزاری و معاون اجرایی دبیر شانزدهمین دوره بزرگداشت روز جهانی و روز ملی تئاتر ایران شد.
مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی برای برگزاری کارگاه آموزشی منتهی به اجرا فراخوان داد.
نتایج یک نظرسنجی ملی نشان میدهد تاکنون حدود ۹۰ درصد مردم ایران به تماشای تئاتر نرفتهاند.
نمایش «غلامرضا لبخندی» که قتلهای زنجیرهای خفاش شب در سال ۷۶ میپردازد، با کارگردانی کهبد تاراج سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه میرود.
مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که تعهدات تئاتر برای حمایت از تولیدات نمایشی در ۶ ماهه اول سال ۹۷، در روزهای باقیمانده سال جاری تسویه میشود.
اداره کل هنرهای نمایشی جزئیات برنامههای نوروزی و برنامه ویژه «روز ملی هنرهای نمایشی» (نوروزِ نمایش) را اعلام کرد.
این یک اقتباس کاملا آزاد از زندگی و دوران سقراط در عصر ظاهرا طلایی یونان باستان – قرن پنجم پیش از میلاد – است؛ دورانی که تمدن بشری به بلوغی حیرتانگیز دست یافته و البته در کنارش اخلاقیات هم رو به زوال نهاده بود. همین نکته باعث شده تا نعیمی، درونمایه اثرش را بر زمان حال منطبق کند و به قول عوام، وارد معقولات شود. این مجوزی است که البته همه دستاندرکاران تئاتر امروز ما ندارند و تعداد معدودی، از این نعمت برخوردارند که هرچه میخواهند بیپرده بگویند و هر کاری میخواهند بر صحنه انجام دهند، بی هیچ مانع و رادعی.
«موی سیاه خرس زخمی» جدیدترین تجربه اجرائی جابر رمضانی است که این روزها در سومین دوره اجرای خود در ماههای دی، بهمن و اسفند، روی صحنه رفته است. به بهانه این اجرا، حمید پورآذری با جابر رمضانی در خانه هنر پیچازی روبهروی هم نشستند و نگاهی به روند هفتساله کار رمضانی، از سال ۹۰ و اجرای «تیم شنا» تا امروز داشتند؛ راهی که برای رمضانی و تماشاگرانش، تجربههای نو به همراه داشته است.
سال 97 رو به پايان است. با دو نفر از فعالان تئاتر ايران گفتوگو كردهايم كه بهزاد فراهاني از وضعيت بيمارگون آن ميگويد كه هيچ اميدي به بهبودش نيست؛ اما محمودرضا رحيمي در دل نااميدي همچنان اميدوار هست كه بشود اوضاع را به نفع تئاتر كرد.
کورش سلیمانی با اعتقاد بر اینکه سی وهفتمین جشنواره تئاتر فجر به لحاظ سازماندهی و مدیریتی، نمره قبولی میگیرد، نسبت به جریانسازی نادرست در تئاتر، هشدار داد.
محمدعلی کشاورز، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای کشورمان پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۹۸ را نوشت.
نمایش «صد در صد» به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از ۱۷ فروردین ۹۸ در پردیس تئاتر شهرزاد بر روی صحنه میرود.
کارگردان نمایش «سرزمین های شمالی» با اشاره به موضوع نمایش که درباره فقدان و مرگ است، عنوان کرد در اجرا تلاش شده از برانگیختن احساسات مخاطبان پرهیز شود.