«من بازیگر نیستم» به نویسندگی و کارگردانی علی جلالی به بخش رسمی بیستمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «ازمیر» در کشور ترکیه راه یافت.
جزئیات مراسم ترحیم ولیالله رهبر اعلام شد.
مجید جوانمرد در صدد ساخت فیلمی حادثهای است تا پس از چند سال خانهنشینی و به جبران شکست آخرین فیلمش بار دیگر به ژانر مورد علاقه خود برگردد.
فیلم «جوکر» با ادامه اکران موفق خود توانست مجموع فروش جهانی خود را پس از ۱۲ روز اکران به بیش از ۵۴۸ میلیون دلار برساند.
فریدون جیرانی کارگردان و تهیه کننده سینما و روزنامه نگار قدیمی در بیمارستان بستری شد.
نوشین جعفری روزنامه نگار و عکاس هنری امروز با تودیع وثیقه آزاد شد.
مهلت ارسال آثار به شصت و چهارمین جشنواره منطقهای سینمای جوان «آسوریک» تا ۲۵ مهر تمدید شد.
آهنگساز فیلم سینمایی «ردخون» با اشاره به بُنمایه مشترک موسیقی این اثر سینمایی با فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر رنگآمیزی موسیقی این اثر با کار قبلی توضیحاتی ارائه کرد.
در شصت و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای مستند و انیمیشن در لایپزیگ آلمان ۶ فیلم ایرانی به نمایش درمیآید.
فیلمنامه «مثل یک راز» فینالیست جشنواره «فلیکر رود آیلند» آمریکا شد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش از تعطیلی یک و نیم روزه سینماها به مناسب فرا رسیدن اربعین حسینی خبر داد.
فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنیزاده در سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم ورشو با آثار مختلفی به رقابت میپردازد.
اسامی هیات انتخاب آثار ایرانی چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد منتشر شد.
جوایزی که هدفشان معرفی و تجلیل از بهترینها در عرصه مستندسازی است نامزدهای سال ۲۰۱۹ خود را شناختند.
چین توانسته با اکران سه فیلم میهنپرستانه باکس آفیس داخلی خود را از افت سالانه به رشدی ۳.۹ درصدی برساند.
نمایش «جمعه کشی» به کارگردانی اسماعیل خلج جمعه ۲۷ مهر به صحنه نخواهد رفت.
حسین مسافرآستانه بعد از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش «برگشتن» را از آبانماه سال جاری در مجموعه تئاتر شهر به صحنه میبرد.
مسعود موسوی نمایش «دستهای آلوده» را از آذرماه سال جاری در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه میبرد.
طراح و کارگردان نمایش «سرزمین پدری» با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از این اثر نمایشی در تئاتر شهر به ویژگی های هنری و جامعه شناختی اجرای آثار بدون ستاره در تئاتر ایران اشاره کرد.
عنوان «اصل ۴۴ قانون اساسی» عنوان دهانپرکنی است. حداقل این عنوان برای من به سبب مسائلی که در طی سالهای گذشته در آن بوده و هست کمی دردناک است. این قانون به طور مشخص به بحث مالکیت دولتی، تعاونی و خصوصی میپردازد که در تفسیر جدید آن، میزان سهم بخش خصوصی از مالکیت منابع و صنایع مادر به حداکثر خود میرسد. یعنی اگر در گذشته بخش خصوصی به عنوان بخش مکمل دولتی و تعاونی مطرح میشد، اینک به بخش اصلی در بحث مالکیت درآمده است. این بحث موافقان و مخالفان بسیاری دارد و هماینک نیز از جمله بحثهای داغ روز به شمار آمده و همچنان یکی از معضلات امروز اقتصاد افلیج ماست.