ارشا اقدسی بدلکار سینما آخرین فعالیت های خود در عرصه سینما و نمایش خانگی را تشریح کرد.
پرکارترین تهیهکننده سی و هشتمین جشنواره فجر چه کسی است؟
گاه لوکیشن فیلمبرداری فیلمهای مشهور مثل سینمایی «جوکر»، به جاذبه توریستی تبدیل میشوند.
سید جمال ساداتیان میگوید بهتر است وقتی ایدهها و سؤالهای جدید مطرح میشود، بجای این که سؤالها را پاک کنیم، سلایق فکری مختلف بیایند و پاسخگوی آن سؤالات باشند.
با اضافه شدن سه بازیگر دیگر فهرست بازیگران سلفی با دموکراسی به کارگردانی و تهیهکنندگی علی عطشانی کامل شد.
13 نمایش در روزهای پایانی مهر ماه و هفته آغازین آبان ماه در تماشاخانههای تهران روی صحنه آمدند.
احسان اکبرنژاد گفت: نمایش "گریز از مرکز" تلفیقی از فضای کمدی، تجربی، فانتزی و رئال است.
نمایش «لانچر ۵» برای سومین بار، از ۹ آبانماه در تئاتر مستقل تهران روی صحنه میرود.
محمود صادقی نماینده مردم تهران به فیلم خانه پدری و عملکرد کیانوش عیاری درباره نمایش این فیلم واکنش نشان داد.
پوسترهای فیلمهای سینمایی که مجوز انتشار دریافت کرده اند در سایت سازمان سینمایی قابل مشاهده است.
زمان اکران فیلم جدید «تام و جری» جلو افتاد و این فیلم سال ۲۰۲۰ راهی سینماها میشود.
جان تراولتا با حضور در جشنواره رم ۲۰۱۹، مخاطبان این فستیوال را سورپرایز کرد و با دریافت جایزه ویژه برای یک عمر دستاورد حرفهای برای کار با شماری از بهترین کارگردانهای معاصر، تجلیل شد.
از يکي از مسئولان موسيقي پرسيدند چرا موسيقي فعلي ايران با آن سابقه خوب، دچار چنين ابتذالي شده است؟ او هم پاسخ داد که موسيقي ايران در حال تجربه همه سبکهاي موسيقايي است تا شايد از درون اين بلبشو بتواند راه خودش را پيدا کند. چنين پاسخ غيرعقلاني و توجيهگرايانهاي گويا براي روزوحال اين روزهاي تئاتر کشور هم پاسخ راضيکنندهاي به نظر برسد، اما نميتواند شکستي را پنهان کند که جريان شکلگيري تئاتر ايراني با آن روبهروست.
پاچينو و دنيرو هر دو طي چند دهه گذشته در فيلمهايي ايفاي نقش كردهاند كه ماهيتشان بحثبرانگيز بوده است، اما هيچكس نميتواند جديتي را كه آنها به كار بردهاند، زير سوال ببرد. آل فكر ميكند عزم به سختكوشي دستكم به اندازه هر استعداد خدادادياي اهميت دارد. احيانا صداي فرزند طبقه كارگر بايد همين باشد.
اداره سانسور، شهرام كرمي، مجيد گياهچي و ديگران دنبال اجراي قوانيني ضد قانون اساسي هستند. متاسفانه دولتهاي گوناگون در سالهاي اخير به جاي اينكه به زيرساختها و امكانات تئاتر و وضعيت شغلي فارغالتحصيلان بيكار رشته تئاتر بپردازند با ايجاد فضاهاي رانتي، رفاقتي، زد و بندي و حتي گاهي رفتن به سوي سازمانهاي شبهمافيايي باعث دلسردي هنرمندان شدهاند.
«پنجاه پنجاه» دور شدن از اين روايت كردنهاي كليشهاي از طبقه متوسط و رفتن به ساحتي مهلك اما لذتبخش است؛ جايي كه مردگان بازگشتهاند تا اميدهاي فراموش شده را بار ديگر زنده كنند، حتي در اتاقهاي گاز و در انتظار مرگ، در مقابل ايبرينهاي اسلحه به دست، در همان فرا رفتن از دوگانههاي كاذب و بدل شدن به يك كليت صددرصدي سياسي.
برخلاف رويه حاكم بر سيستم دولتي در ارايه خدمات مجوزي و تاكيد سيدمجتبي حسيني، معاون هنري وزارت مبني بر تسهيل رويه مجوزها، اين ابلاغيه نشان ميدهد شرايط براي گرفتن يك مجوز به چه ميزان سخت است. دولت كه هيچ برنامهاي براي حمايت تئاتر ندارد و بودجه تئاتر را در سه سال اخير به نصف تقليل داده است، در حوزه تبليغات بزرگترين سنگ ممكن را پيش پاي هنرمندان نهاده است. برخلاف سينما كه دولت براي توليد آن، انواع و اقسام وامها و فرصتهاي تبليغاتي را فراهم ميكند؛ در مورد تئاتر همه چيز به يك ويل بيانتها بدل شده است.
زماني كه در پي مسيري به جريان پنهان درون «روياي شب نيمهتابستان» بوديم، من و همكاران هميشگيام، ريچارد پيسليِ آهنگساز و سالي جيكوبز طراح، مدتها بود كه تجربياتمان را در كارگاهها غني كرده بوديم اما چيزي كه برادوي به ما داد نياز و شهامت جلو رفتن و شكل دادن چيزي بود كه كشفش را آغاز كرده بوديم.
اقتباس سارا احمدی که منتسب است به «رومئو و ژانت» ژان آنوی، به شکلی کاملا تولیدی دراماتورژی شده است. این نگاه تولیدی بنا به شرایط نابسامان اقتصاد تئاتر ما دور از انتظار نیست. البته این نگاه تولیدی خودش را در کارگردانی پویان احمدی نیز نشان داده و نه به یک نقطه ضعف بلکه به یک عنصر مثبت در اجرا بدل گشته است.
مجید قناد دبیر جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان به دیدار گلزار محمدی دبیر جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی رفت.