محمدرضا علیمردانی، عبدالله روا، اسماعیل آذر، ایمان قیاسی، امیرحسین مدرس، سامان ارس خان و محمدرضا محبی از جمله مجری هایی هستند که برای ویژه برنامه های شب یلدای تلویزیون معرفی شده اند.
مدیر طراحی بخش ایران باستان سریال «سلمان فارسی» مروری بر روند طراحی و ساخت لوکیشنهای این سریال در فصل ایران باستان داشته است؛ لوکیشنهایی که آغاز ساخت آن به کاروانسرایی به نام «مرمر» برمیگردد.
همزمان با زادروز داریوش مهرجویی، شبکه نمایش سیما فیلم سینمایی «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی را شنبه ۱۷ آذر ماه روی آنتن میبرد.
کارگردان سریال «بازنده» که اخیرا در شبکه نمایش خانگی منتشر شد، حجم بالای میزان خشونت در سریالها را جزو لاینفک آثار جنایی میداند و معتقد است: مخاطب کار جنایی می بیند که خشونت را ببیند و بنابراین باید هر لحظه بار خشونت خیلی از اتفاقات جنایی بیشتر و بیشتر شود و این چیز عجیب و غریبی نیست.
فصل چهارم مجموعه پر مخاطب «زخم کاری» از جمعه ۱۶ آذر پخش می شود. درباره تعداد قسمتهای این فصل، هنوز اطلاع دقیقی وجود ندارد ولی این فصل، کوتاهترین فصل زخم کاری خواهد بود.
شبکههای سیما برای امروز و فردا به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و روز دانشجو، ۳۶ فیلم سینمایی و تلویزیونی به روی آنتن خواهند برد.
تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری این روزها در شهرک غزالی ادامه دارد که مربوط به صحنه های ایران باستان است.
در داستانهایی با محوریت و ژانر پلیسی مسئله واقعی بودن شخصیت پلیس از موارد مهم و مطرح در آثار است، لکن در برخی از مجموعههای نمایش خانگی شخصیتپردازیها به دور از واقعیت است.
دومین قسمت از برنامه «اکنون» با اجرای سروش صحت پس از حواشی که در پی انتشار قسمت نخست پیش آمد، حالا با حضور ایرج طهماسب منتشر شده است.
مدیر پلتفرم فیلیمو از «دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش مسابقات فوتبال و پخش «جوکر»، «آکتور»، «رهایم کن»، «سقوط» و سه سریال دیگر» خبر داد.
سریال بازنده مدارش بیشتر از آنکه تکیه بر روانشناسی باشد تاکید بر خشونت است. بری از نگاه به روانشناسی نیست و حتی شخصیت زن فیلم (سارا بهرامی) و همسرش (صابر ابر) پیشینه و رفتاری دارند که در لحظاتی بیننده احساس میکند گذشته شخصیتها وصل به نگرشی است که شخصیت آنها را روانکاوی میکند.
با جستوجو در میان اخبار پراکنده منتشرشده از پشتصحنه سریالها، به عنوان بیش از ۲۰ سریال برمیخورید که این روزها مراحل پیشتولید، تولید و پستولید خود را سپری میکنند.
طبق آماری که از بررسی کنداکتور شبکههای یک، دو، سه، چهار، پنج و شبکه نمایش بهدست آوردیم از تاریخ ۱ آبان ۱۴۰۲ تا ۱ آبان ۱۴۰۳ تعداد ۱۸۶۲ فیلم سینمایی بدون درنظر گرفتن آثار تکراری از تلویزیون پخش شده، یعنی آثار سینمایی را که به تناوب از شبکههای مختلف بازپخش شدند در محاسبه دخالت ندادیم.
تصویری از استایل کاملا متفاوت دو گوینده زنِ خبر صداوسیما در بین کاربران فضای مجازی محل بحث شده است.
«اکنون قرار است حرف جدید داشته باشد، سفری به عمق تجربیات انسانی و جهان کتابها، فیلمها، موسیقیها و... » این تعریفی است که خودشان از «اکنون» دارند؛ برنامهای که قرار است با تجربیات شخصی آدمهای شناختهشده، از فرهنگ و هنر به خصوص کتاب بگوید.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سینمای ایران مظلوم است گفت: از تولیدات فاخر ورزشی حمایت خواهیم کرد.
بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی در روزهای اخیر، برخورد با برنامههای اینترنتی فردوسیپور و صحت را در چهارچوب نسبت صداوسیما و چهرهها تحلیل میکنند. با این حال ساترا تاکید دارد که این برخوردها به هیچوجه به شخص مربوط نیست، بلکه با استناد به قوانین ابلاغشده و همچنین تعهدات پلتفرم پخشکننده صورت گرفته است. حالا وزیر ورزش در اظهارنظری جدید درباره فردوسیپور اعلام کرده است که دولت و شخص رییسجمهور حامی بازگشت این گزارشگر محبوب و در مجموع پیگیر ماجرا هستند و باید دید آیا این واکنش، سرانجام چهرههایی از این دست را در وضعیتی متفاوت قرار میدهد؟
بک روز پس از انتشار صوت یکی از کارکنان ساترا توسط مدیرعامل صبا ایده که از دستور توقف پخش گزارشهای عادل فردوسیپور در آپارات حکایت داشت، ساترا با انتشار اطلاعیهای رسمی علت این تصمیم را توضیح داده است.
آزاده نامداری امروز اگر زنده بود، ۴۰ ساله میشد. این روزها اگر بود، شاید برنامه پرمخاطبی را هم اجرا میکرد و الیته شاید کلی حاشیه و اتفاق جدید را هم از سر میگذراند. اما آنچه پس از سه سال بیش از هر چیز مهم جلوه میکند، آنکه فاجعهی نامداری و هنرمتدانی مشابه او، برای مسببان این قبیل اتفاقها و همچنین تصمیمگیرندگان و مدیران فرهنگی، چه تجربهای به همراه داشته است.
مهران مهام ـ تهیهکننده باسابقه سریالهای تلویزیونی ـ روایتی از وضعیت سانسور در تلویزیون داشت و گفت: مگر من در سازمان خودم (صداوسیما) میتوانم برای خودم برنامهسازی کنم؛ کاری که از لایههای مدیریتی رد شده، مراحل تولید آن به پایان رسیده، یک اتفاق برایش میافتد و در زمان پخش اتفاق دیگری برایش میافتد! ۳۰ سال است میگویند در پیچ خطرناک هستیم، حذف کنید!
ساترا پس از اعلام توقیف برنامه «اکنون» توضیحات جدیدی را درپی این اتفاق اعلام و تاکید کرد که سکوی فیلیمو نه تنها در خصوص برنامه اکنون حقوق مالکیت سازمان صدا و سیما را بر خلاف مصوبات شورای صدور مجوز نقض کرده است، بلکه در قبال برنامه «جوکر» هم قائل به رعایت حقوق معنوی مخاطب و سکوهای دیگر و عوامل تولید کننده نیز نیست.