در موج تازه افزایش قیمت محصولات فرهنگی، بهای اشتراک پلتفرمهای نمایش خانگی نیز بالا رفت.
از سلاخی عروس و داماد در شب عروسی تا سوختن زنده زنده انسانها مقابل دوربین، نمایش خشونت بیپروا در سریالهای شبکه نمایش خانگی به مرحلهای نگرانکننده رسیده؛ روندی که با وجود هشدارهای جدی از سوی کارشناسان و روانشناسان، هنوز مهار نشده و حتی در حال عادیسازی است.
سریال «کنکل» با نخستین قسمت خود وارد رقابت سریالهای خانگی شد؛ اثری با کارگردانی رامتین لوافیپور که اولین تجربه او در سریالسازی است و با بهرهگیری از ترکیب ستارگانی چون صابر ابر، هانیه توسلی، مهدی پاکدل و ستاره پسیانی، موفق شده توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند.
با وجود تولید و پخش سریالهای جدید در تلویزیون، بازپخش سریال «لیسانسهها» بعد از هشت سال همچنان توانسته توجه مخاطبان را جلب کند؛ مجموعهای که سروش صحت در سه فصل آن را ساخت و هوتن شکیبا با بازی در نقش حبیب نقوی به چهرهای شناختهشده بدل شد.
در روزهای پایانی دومین هفته از اردیبهشت ماه، فیلمهای جدید «روزی روزگاری فوتبال»، «خاطرات روزانه»، «سند مرگبار»، «صخره شیر»، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، «اسب بالدار ۲» و «وایکینگ» از قاب شبکه های سیما پخش می شوند.
رقابت پلتفرمهای نمایش خانگی با حضور چهرههایی چون پژمان جمشیدی، رضا عطاران، پرویز پرستویی و نرگس آبیار وارد فاز تازهای شده است. در این گزارش، نگاهی داریم به ۹ سریال جدید که در مراحل پایانی تولید قرار دارند و بهزودی از پلتفرمهایی همچون فیلیمو، نماوا، شیدا، استارنت و فیلمنت پخش خواهند شد.
سریال بلیط یکطرفه با یک قسمت اول ناامیدکننده شروع شد، ادامه اش پر از مشکلات فنی و داستانی و تصویری بود و قسمت آخرش هم مخاطب را راضی نکرد.
در چهار روز پس از حضور خالد بنسلمان در ایران و پیام پادشاه عربستان به رهبر انقلاب، صداوسیما با رفتارهایی نظیر تمسخر مقامات عربستان و توهین به اهل سنت، از کارکردهای اصلی خود فاصله گرفت. تحلیل احمد زیدآبادی درباره کجکارکردی صداوسیما و نیاز به تغییرات بنیادین در این دستگاه.
سریال «وحشی» به کارگردانی هومن سیدی، هر یکشنبه یک روز زودتر از پخش پلتفرمی در چند سالن سینمای کشور از جمله کورش و ایران مال اکران میشود.
تینا پاکروان در سریال «تاسیان» بار دیگر به سراغ روایت زنانهای از دل تحولات سیاسی و فرهنگی ایران رفته است؛ تلاشی تحسینبرانگیز برای بازنمایی یک دوره حساس، که گرچه در فضاسازی موفق ظاهر میشود، اما در بازیگردانی، ریتم روایت و انسجام شخصیتها، از بلوغ کامل بازمیماند.
شبکه نسیم بابت توهین به مقامات عربستان عذر خواست و اعلام کرد این اشتباه سهوی بوده و بابت آن تذکر جدی داده شده است/
با انتصاب جواد رمضاننژاد به ریاست ساترا و تأکید جبلی بر سیاست «خط سبزی» بهجای «خط قرمزی»، به نظر میرسد صداوسیما به دنبال کاهش تنش با پلتفرمهای نمایش خانگی است.
مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هیچگونه حیوان آزاری در سریال «پایتخت ۷» رخ نداد و آزار و اذیت فیزیکی یا روانی برای دو گونه خرس و گراز در کار نبود. تصویربرداری به صورت بسیار محدود از شرایط گونه در اسارت (باغ وحش) انجام شده سپس توسط تکنیکهای سینمایی در سریال گنجانده شده است.
حدود ۲۵۰ مستند تولید شده از دهه ۸۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش ویژهای به نام «سینما حقیقت» در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.
رییس سازمان صداوسیما در حکمی جواد رمضاننژاد را به سمت معاون خود و رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) منصوب کرد.
سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار اقتباسی از رمان سیمین دانشور است که با حضور چهرههای مطرح سینما بهزودی در پلتفرم «شیدا» پخش میشود. آخرین وضعیت تولید، حواشی حقوقی، بازیگران و زمان دقیق پخش را در چارسو پرس بخوانید.
هومن سیدی با این اثر، بیش از پیش جایگاه خود را بهعنوان یکی از پیشروترین کارگردانان نسل جدید سینمای ایران تثبیت میکند. او نهتنها در فرم بلکه در محتوا نیز مسیری را پیش گرفته که بهندرت در سینمای رسمی کشور دیده میشود.
دو سریال جدید با حضور هدیه تهرانی و هانیه توسلی؛ چهرههایی که مدتی از فضای سینما و تصویر دور بودهاند، به زودی به شبکه نمایش خانگی میآیند.
سیروس مقدم و الهام غفوری درباره حس درونیشان از ساخت «پایتخت۷» بعد از چهارسال وقفه و همچنین ادامهدار بودن این مجموعه سخن گفتند.
یک مننقد سینما نوشت: شیوه بازی پریناز ایزدیار در ازازیل آماتوری و سرسری است.
در قسمت هشتم سریال «تاسیان»، پس از خودکشی منوچهر به خاطر فعالیتهای سیاسی و ارتباط با شوروی، بحثهایی بین شخصیتهای سریال درباره نفوذ روسها بین نویسندگان و نخبگان مطرح میشود.