نمایش «در» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور از ۲۲ اردیبهشت ماه در مرکز تئا‌تر دونزدورف در آلمان به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: مرکز تئا‌تر دونزدورف اشتوتگارت آلمان هر سه سال یکبار جشنواره‌ای با حضور گروه‌های تئا‌تر از سراسر دنیا برگزار می‌کند. این مرکز از گروه‌هایی که به دنبال تجربه‌های نو در شکل و ساختار اجرا هستند، حمایت می‌کند. تئا‌تر سایه از تهران و تئا‌تر لابا از قاهره از جمله گروه هایی‌اند که برای دومین بار برای اجرا به این مرکز دعوت می‌شوند.
 
این رپرتوار تئا‌تر، امسال در نهمین دوره خود با حضور کشورهای ایران، مصر، جمهوری چک، ترکیه، آلمان، ایتالیا، هلند و سوئیس در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان برگزار می‌شود.
 
نمایش «در» موقعیت دو زن در حال سفر را به تصویر می‌کشد. در این اثر تلاش می‌شود با تکیه بر عناصر صوتی و بصری اجرا، تماشاگران در موقعیت مشابه بازیگران قرار بگیرند و برای ارتباط بهتر از کم‌ترین میزان گفتار استفاده شود. این نمایش به مدت پنج شب به زبان انگلیسی با بازی وانا همتی و الهام جلالی اجرا خواهد شد.
 
همچنین این نمایش که آبان ماه سال گذشته به دعوت کمپانی میدتان به صورت ویدیو برای منتقدان و مدیران کمپانی‌های تئا‌تر در نیویورک به نمایش در آمده بود، سال ۲۰۱۶ با حمایت کمپانی میدتان در تایم اسکوار آرت سنتر در برادوی نیویورک نیز اجرا می‌شود. این اثر پس از اجرا در نیویورک در سانفرانسیسکو آمریکا نیز اجرا خواهد شد.
 
گروه تئا‌تر سایه پیش از این نمایش «کلمات و مرد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور را در کشورهای لیتوانی، ارمنستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه اجرا کرده است.

 

اخبار مرتبط:

تماشاخانه «دراما» افتتاح می‌شود

معرفی نسخ برگزیده بخش شبیه خوانی جشنواره آیینی سنتی

برگزاری کارگاه آموزش تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران

«در اعماق» از از 27 اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«دایره داوود» آماده نمایش شد

تمدید اجرای مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»

مهلت ارسال متن به بخش مسابقه جشنواره تئا‌تر رضوی تمدید شد

جشن «شب بازیگر» 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

کورش نریمانی نمایش «خانه کاغذی» را افتتاح کرد

گزارش تصویری نمایش «در سوگ کاظم اشتری» کارگردان: سامان پور سلیمانی‎

«رومئو و ژولیت» به تالار محراب می‌آید

سالن‌دارها عوامل تئاتر را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار می‌گذارند