فیلم «پدر، مادر، خواهر، برادر» تازهترین اثر جیم جارموش، در جشنواره ونیز ۲۰۲۵ با استقبال منتقدان روبهرو شد. این درام سهگانه خانوادگی با بازی ستارگانی چون آدام درایور، کیت بلانشت، ویکی کریپس، تام ویتس و شارلوت رمپلینگ، روایتگر لحظههای طنزآمیز و در عین حال تلخ از روابط میان والدین و فرزندان است. جارموش با بهرهگیری از لحن مینیمالیستی و نگاه شاعرانهاش، پرترهای تازه از خانواده و فاصلههای پنهان میان نسلها ترسیم میکند.
در پایان باید گفت Ghostbusters: Frozen Empire بدون هیچ شکی یک دنباله ضعیف در فرنچایز «شکارچیان روح» محسوب میشود که در بسیاری از جنبهها فاجعه است! «شکارچیان روح» حتی قابلیت سرگرم کردن مخاطب را هم ندارد و نه اکشن درستی به بیننده ارائه میدهد، نه جلوه ویژه خاص و جذابی دارد که آن را متمایز کند، نه شخصیت پردازی دارد، نه موسیقی متن جذابی دارد و نه حتی کمدی دارد!
Poolman تنها و فقط یک فیلم سرگرمکننده و نصیحتگرا است که توانسته است تماشاگران را با داستان جذاب و بازیهای کمدی بازیگران اصلی سرگرم کند. هرچند که این فیلم دارای نقاط ضعف زیادی نیز هست، اما به عنوان اولین تجربه کارگردانی کریس پاین، میتواند به عنوان یک موفقیت در نظر گرفته شود.
سنتوریون یک فیلم دست کم گرفته شده با بازیگران عالی است و این فیلم شایسته تماشاگران بیشتری است!
در این مطلب میخواهیم تماشای یک اثر درام و هیجانانگیز را به شما پیشنهاد کنیم که دیدن آن برای هر مخاطبی جذاب خواهد بود.
فیلم چلنجرز، دربارهی رقابت دو ورزشکار در مسابقهای است که بیش از یک دهه به طول میانجامد و جایزهاش را هیچگاه نمیتوان بهتمامی تصاحب کرد.
سکانس آغازین فیلم به درستی مبنایی برای بنای کلیت فیلم است. مانوئلا هوشمندانه و هنرمندانه کل قواعد و قرادادهای تماشای فیلمش را با تماشگر از همین سکانس سامان میدهد. کارمن به بهانهی انتخاب رنگی خاص درونِ فروشگاهی است و افتادن لکهی رنگی بر کفشاش همان شتک خونی است که در بیرون از این فضا ریخته شده است.
فیلم میخواهد به موضوع مهم تاثیر پدر روی زندگی فرزند بپردازد. در خیلی از فیلمها به این که بود و نبود پدر میتواند چه تاثیری روی فرزندان و به طور کلی خانواده داشته باشد پرداخته شده است، اما این بار این برداشت تازهای از این موضوع است.
ماریسا آبلا با وجود تمامی تلاشها و استعدادهای خود، در برخی جنبهها ممکن است نتواند به طور کامل نقش ایمی واینهاوس را به تصویر بکشد. عدم شباهت کامل فیزیکی، فقدان عمق احساسی در برخی صحنهها، مشکلات در انتقال لهجه و لحن صدا، محدودیت در نمایش شخصیت پیچیده و تعامل غیرطبیعی با شخصیتهای فرعی از جمله ضعفهای احتمالی در بازیگری او هستند.
ویژگیهایی مثل پادشاه موشها که انگار مستقیم از کابوسهای اکثر یا شاید تمام نیویورکیها یا هر کسی که با موشهای خانگی سر و کله زده بیرون آمده است. این تمایز در دنیایی که اکثر فیلمهای فانتزی و کودکانه بیاندازه بیمزه هستند خوشایند است.
فیلم نگهبان شب: شیاطین شبگرد ابدی اند (Nightwatch: Demons Are Forever) اثری ترسناک در زیرگونهی اسلشر است که با ایدههای روانشناسانه پیش میرود.
انیمیشن Thelma the Unicorn اثری بسیار ساده و کودکانه است که شاید بشود آن را برای بچههای سن پایین در نظر گرفت. اما در یک دید جدی برای مخاطبین جدی، Thelma the Unicorn اثری بسیار ضعیف، حوصله سر بر، شعاری، سطحی و بیش از حد ساده است که چه در بحث فرم و چه در بحث تکنیک ضعیف عمل کرده و عملا محتوا ندارد.
The Last Stop in Yuma County (آخرین توقف در یوما کانتی) یک اثر جنایی با ایدههای نئووسترن است که در یک تک لوکیشن داستان یک سرقت را روایت میکند.
جری ساینفلد در همکاری با نتفلیکس در اولین تجربه کارگردانی خود به سراغ فیلم Unfrosted رفته است، اما چقدر توانسته است موفق باشد؟
در این مطلب به بررسی فیلم «کاموی طلایی» خواهیم پرداخت که اخیرا در نتفلیکس سر و صدای فراوانی به پا کرده و جز آثار شاخص مورد نظر مخاطبان شده است.
گارلند بعضی از حرفهایش را وارونه میزند. همانقدر که به نظر میرسد فیلم در باب ادای احترام به خبرنگاران ساخته شده است، به همان اندازه هم خبرنگان را محکوم میکند و به آنها میتازد، و چنین برداشتی را ایجاد میکند: رباتهای انساننمایی که یک گوشه میایستند و از وقایع عکس میگیرند و گویی عاری از احساسات انسانیاند. ظاهرا گارلند علاوهبر مردان، با خبرنگاران هم مشکل دارد.
فیلم Challengers اثری در ژانر ورزشی و عاشقانه محصول سال ۲۰۲۴ میباشد که نام زندایا در بازیگران آن نیز به چشم میخورد.
در روزهای اخیر پلتفرم استریمینگ نتفلیکس محصول جدید دیگری را برای آخر هفته مخاطبان خود به نام «اطلس» معرفی کرد. این فیلم اکشن علمیتخیلی با بازی جنیفر لوپز که با نقدهای ویرانگری در رسانههای مختلف روبرو شده این روزها برای تماشا در اختیار همه قرار دارد. اکنون ما در بررسی زیر به این موضوع میپردازیم که آیا این فیلم ارزش تماشا کردن دارد یا خیر.
اینکه گاهی میشود خطر را از دور تشخیص داد و به هر چیزی شک کرد و فیلم این را به ما گوشزد میکند که باید به غریزههایمان توجه کنیم و از هر چیز کوچک شکبرانگیزی به سادگی نگذریم.
«گرانبهاترین محموله» (The Most Precious of Cargoes) از ساختههای میشل آزاناویسوس تنها انیمیشن حاضر در بخش رقابتهای اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ است که کمترین ستاره را از داوران دریافت کرد و با نقدهای ضعیفی مواجه شد. در ادامه با نقدها و نمرات انیمیشن «گرانبهاترین محموله» همراه باشید.
جنگ داخلی فیلمی است که از دریچه عکاس جنگ به داستان مینگرد. یا بهتر است بگوییم، فیلم به شکل نگاه از آن دریچه است. شکلی از دید که طرفی نمیگیرد، اما واقعیت را فیلتر و مرزبندی میکند. این در لحظاتی آشکار میشود که تصویر متحرک به طور ناگهانی به یک عکس سیاه و سفید تبدیل میشود. گویی آن لحظه را میبینیم که خارج از زمان از جلوی چشمانمان برداشته شده است.