جشنواره نقالی و شاهنامهخوانی «نقشا» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با معرفی دبیران اجرایی و علمی آن و انتشار فراخوان کار خود را آغاز کرد.
پرویز پورحسینی از اعضای گروه تئاتر «پازارگاد» به سرپرستی زندهیاد حمید سمندریان، در سالروز تولد سمندریان طی یادداشتی کوتاه، این استاد بزرگ تئاتر را همچون چشمهای دانست که سر ایستادن ندارد.
بخش عمدهای از صنعت عکاسی توسط بیماری همهگیر کرونا فلج شد اما عکاسان پاپاراتزی که حیاتشان وابسته به حضور سلبریتیها در فضای بیرون از خانه است در این میان شرایط رکود اسفناکی را تجربه میکنند.
با فیلمهای کیارستمی کاوش و نمایش واقعیت به بالاترین مرتبه رسید؛ اما هنر بنیادین او در این بود که واقعیت را به دستمایه شعر بدل کرد و به سینمادوستان نشان داد که تصویر چه ساده و روان به زبان شعر سخن میگوید.
داود اسداللهی، کارگردان تئاتر از آماده سازی نمایشنامه ای با نام «ماه منیر» برگرفته از آیین ها و سنتی های ایرانی خبر داد و گفت: این نمایش در قالب کمدی به صحنه خواهد رفت.
سید مسعود اطیابی به تحلیل و بررسی ورود بازیگران جدید به سینما و نمایش آنلاین فیلم ها در دوره پساکرونا پرداخت.
حمید کاویانی گفت: سینمای ما یک اکران درست و محترمانه به «بن بست وثوق» بدهکار است.
پانتهآ پناهیها همانند بسیاری دیگر از بازیگرانِ استخواندار و حرفهای، ابتدا در تئاتر درخشید. او البته در کنار تئاتر بهعنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان نیز در پروژههای سینمایی حضور داشت. حضور او بهعنوان بازیگر نقشهای مکمل سینما به نسبت پیشینه فعالیتهای هنریاش دیر اتفاق افتاد.
اگر قرار باشد واقعبينانه به ماجرا نگاه كنيم، صداوسيما الان ديگر به آن معنا تمركز ندارد. بيشتر به گوشت قرباني شباهت دارد كه هر بخشاش دست يك جناح افتاده و آنها هم از امكانات در جهت اهداف گروهي خود استفاده ميكنند.
شخصيت «سنانِ» فيلم نوري بيگله جيلان قرابت بسياري با نسل دهه شصتي ايران دارد، همان نسلي كه از سرزمينهاي تاريخي پايش به دانشگاه گشوده ميشد و در برابر آزاديهايي از جنس دوم خرداد، ميخواست بدل به فرهيختهترين موجود روي زمين شود. مدام فلسفه ميخواند و براي برتري جستن بر همنسلان خويش هر چيزي را زير سوال ميبرد.
«من بدنم را گم كردهام»، پر از اشارات و موتيفهاي سحرآميز است، مرور خاطرات به ظاهر بياهميت اما قدرتمند و تاثيرگذار در كودكي كه در روح هر يك از ما ثبت شده است. سفري كه از بيرون به درون و با جبر و رنج آغاز ميشود، تحولي براي كشف دوباره خويشتن و درك عميقتر مزه زندگي و عشق.
نمايشنامه ارناني با توجه به اهميتي كه در تاريخ ادبيات دارد بيش از آنكه متني در حوزه تئاتر طبقهبندي شود براي علاقهمندان تاريخ ادبيات نيز ميتواند جذاب و خواندني باشد. ترجمه روان و در عين حال بديع رامتين شهبازي كه متن را به صورت مستقيم از زبان فرانسه به فارسي برگردانده نيز به درك فضاي خيالانگيز اثر كمك شاياني كرده است.
صدا وسيما براي حفظ كيان و شاكله خود ناچار است كه منابع مالي خود را به هر نحوي كه شده تامين كند، پس در اين مسير با هر اسپانسري دست همكاري ميدهد.
اوزارك تصويري گزنده از تاثيرات سرمايهداري است. اينكه حتي توده را با پول ميسنجند و توده جامعه را بر مبناي پول ميسنجد. ديگر المانهاي قدرت از ميان رفته است و معياري براي قضاوت و داوري به حساب نميآيد؛ گويي اين پول است كه صرفا جامعه را ميسازد.
سینماهای زنجیرهای بزرگ آمریکا در حالی با درخواست بازگشایی پس از یک وقفه نسبتا طولانی روبهرو هستند که نسبت به تبدیل شدن به کانون انتشار ویروس کرونا ابراز نگرانی میکنند.
پژمان جمشیدی به عنوان یکی از بازیگران فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیهکنندگی سید محمد احمدی معرفی شد.
محمد ذوقی از فروش بالای دو میلیارد تومان فیلم سینمایی «خروج» خبر داد.
فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» با کارگردانی رسول صدر عاملی از کانال آذری شبکه سحر پخش می شود.
«آشفته گی» و «چشم و گوش بسته» به نمایش خانگی می آیند.
برادران وارنر نیز «اسکوب!» را در سرویس محتوای آنلاین خود عرضه میکند.