غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
رابرت دنیرو، بن استیلر و تری پولو پس از گذشت ۲۵ سال از فیلم کمدی محبوب «Meet the Parents» دوباره کنار هم قرار گرفتند. آنها در جشنواره ترایبکا از احتمال ساخت قسمت چهارم این فرنچایز خبر دادند؛ فیلمی که قرار است با حضور آریانا گرانده رنگ و بویی تازه بگیرد.
دنیای سینمایی مارول وارد فصل تازهای از داستانسرایی خود میشود؛ با پروژههای هیجانانگیزی که ابرقهرمانان کلاسیک و شخصیتهای جدید را به هم پیوند میدهند. از بازگشت داردویل و تشکیل تیم ضدقهرمانان «صاعقهها» گرفته تا فیلمهای بزرگ و پرهیاهویی مثل «آونجرز: روز رستاخیز» و «آونجرز: نبرد مخفی»، این برنامهها آینده دنیای مارول را روشنتر از همیشه میکنند.
در حالی که فرانسه نزدیک بود با فیلم «امیلیا پرز» به اسکار بهترین فیلم بینالمللی دست یابد، اکنون چشم امیدش به فیلم «موج نو» از کارگردان آمریکایی ریچارد لینکلیتر دوخته شده است. اما آیا این فیلم میتواند طلسم ۳ دهه را بشکند و افتخار را برای سینمای فرانسه به ارمغان بیاورد؟
نهمین قسمت برنامه «کات» در استودیو همشهری، میزبان مسعود فراستی، سعید مروتی و دانش اقباشاوی بود تا به بحث داغ سینمای ایران در جشنواره کن و به طور خاص، فیلمهای جعفر پناهی بپردازند. فراستی با لحنی کنایهآمیز از "کلاه گذاشتن سر خارجیها" و "فیلمهای جایزه بگیر" سخن گفت، در حالی که مروتی به اهمیت کن و دومین نخل طلای ایران پس از کیارستمی اشاره کرد. این برنامه همچنین به نقد فیلم «اسفند» ساخته اقباشاوی و اکران نامناسب آن پرداخت.
فیلم سینمایی «لاکپشت و حلزون» به نویسندگی محسن رضایی و کارگردانی رضا حماسی، با رونمایی از پوستر رسمی خود، آماده اکران در سالنهای گروه سینمایی «هنر و تجربه» شد. این فیلم که پس از چهار سال از تولید و کسب جوایز متعدد بینالمللی از جمله نامزدی بهترین فیلم در جشنواره داکا، از چهارشنبه ۲۱ خرداد روی پرده میرود، روایتی چندلایه از فقدان، رهایی و کشاکشهای پنهان در جهان یک کودک است.
در هالیوود، جایی که دستمزدهای نجومی برای بازیگران به یک هنجار تبدیل شده، نابرابری اقتصادی بیش از پیش خودنمایی میکند. در حالی که خبر از چک ۱۰۰ میلیون دلاری رابرت داونی جونیور برای فیلم «دکتر دووم» میرسد، تدوینگران مارول تنها ساعتی ۱۳ دلار دریافت میکنند. این وضعیت نهتنها ادامه روندی است که بروس ویلیس با دریافت ۱۰۰ میلیون دلار برای «حس ششم» پایهگذار آن بود، بلکه پس از اعتصابات اخیر، لزوم بازنگری در شیوه پرداختها، بهویژه در عصر پلتفرمهای آنلاین، را بیش از پیش آشکار میسازد.
شورای پروانه فیلمسازی سازمان سینمایی در جلسه اخیر خود، با ساخت شش فیلم سینمایی جدید موافقت کرده است. در میان این آثار، فیلمنامه «سال کبیسه» به کارگردانی و نویسندگی محمدسام قریبیان و تهیهکنندگی سیدعلی قائم مقامی، و همچنین «خلع لباس» به کارگردانی سعید سهیلی و تهیهکنندگی سینا سهیلی، از جمله مهمترین مجوزهای صادرشده هستند که نویدبخش تولیدات جدید در سینمای ایران است.
موزه هنرهای معاصر تهران، میزبان سلسله نشستهای تحلیلی بر فیلمهای کلاسیک دادگاهی خواهد بود. این برنامه از ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ با نمایش «تشریح یک قتل» (۱۹۵۹) ساخته اتو پرمینجر آغاز میشود و با حضور منتقدان برجسته، به بررسی عمیق ابهامات حقیقت و عدالت در سینما خواهد پرداخت.
پدرو آلمادوار، کارگردان شهیر اسپانیایی، پس از ساخت چند فیلم انگلیسیزبان، با فیلم جدیدش «کریسمس تلخ» به زبان مادری و سبک کلاسیک خود بازمیگردد. این تراژدی-کمدی که روایتگر داستان زنی رهاشده در آستانه تعطیلات است، از همین ماه در جزایر قناری کلید میخورد و ویکتوریا لوئنگو و پاتریک کریادو نقشهای اصلی آن را ایفا میکنند.
تام کروز، ستاره بیبدیل اکشن، با انجام ۱۶ پرش با چتر نجات آتشگرفته در صحنهای نفسگیر از فیلم «مأموریت غیرممکن - روزشمار نهایی»، رکورد جهانی گینس را از آن خود کرد. این اقدام بیسابقه، که پارامونت آن را با ویدئویی از پشت صحنه ثبت کرده است، نشان از تعهد بیمرز کروز به اجرای بدلکاریهای واقعی و خارقالعاده در آخرین حضورش در نقش ایتن هانت دارد.
جیمز کامرون، کارگردان شهیر برنده اسکار، اعلام کرده است که پس از اتمام کار بر روی «آواتار: آتش و خاکستر» (قسمت سوم مجموعه آواتار)، پروژه بعدیاش، اقتباسی سینمایی از رمان فانتزی تاریک و تازهمنتشرشده «شیاطین» (The Devils) اثر جو آبرکرامبی خواهد بود. این خبر در حالی منتشر شده که کامرون قرار است نگارش فیلمنامه را با همکاری خود نویسنده رمان انجام دهد.
فیلم «تهران کنارت» به کارگردانی علی بهراد، برای نخستین نمایش اروپایی خود، در بخش نمایشهای ویژه پنجاه و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کارلووی واری در جمهوری چک پذیرفته شد. این فیلم با حضور بازیگرانی چون علی شادمان، آناهیتا افشار و علی مصفا، احتمالا در پاییز امسال در سینماهای ایران نیز اکران خواهد شد.
فیلم سینمایی «پیرپسر» به کارگردانی اکتای براهنی، پس از حضور در بخش ویژه چهلوسومین جشنواره فیلم فجر، با انتشار نخستین تیزر خود، گامی دیگر به سوی اکران سراسری در سینماهای کشور برداشت. این تیزر، نویدبخش تماشای اثری تازه و مورد انتظار از سینمای ایران است.
کیلین مورفی، بازیگر شناختهشده و برنده اسکار برای فیلم «اوپنهایمر»، قرار است پس از دو دهه به مجموعه زامبیمحور «28 روز بعد» بازگردد. اما هواداران باید تا پایان قسمت دوم صبر کنند تا او را روی پرده ببینند.
دفاعیات نهایی در دادگاه تجدیدنظر هاروی واینستین، تهیهکننده رسوای هالیوود، در نیویورک آغاز شد. وکیل او با ادعایی جنجالی مدعی شد که واینستین «قربانی واقعی» این پرونده است، در حالی که دادستان با تاکید بر سوءاستفاده قدرت واینستین از قربانیان، این ادعا را «توهینآمیز» خواند. این پرونده میتواند سرنوشت حقوقی و نمادین یکی از بزرگترین چهرههای سقوطکرده هالیوود را تعیین کند.
در پی انتشار مصاحبهای جنجالی با کلینت ایستوود در رسانهای اتریشی که در آن از وضعیت کنونی هالیوود انتقاد شده بود، این کارگردان ۹۵ ساله با انتشار بیانیهای آن را «کاملاً جعلی» خواند. با این حال، خبرنگاری که مصاحبه را تنظیم کرده میگوید از نقلقولهای واقعی اما قدیمی استفاده کرده است؛ نقلقولهایی که به گفته او از کنفرانسهای مطبوعاتی دهههای پیش جمعآوری شدهاند.
«بیسروصدا»، تازهترین اثر مجیدرضا مصطفوی، فراتر از یک روایت خطی، تصویری بیپرده و عمیق از فرسایش و خشونت پنهان در لایههای جامعه ایرانی است. این فیلم که با حضور پیمان معادی، مهران غفوریان و هانیه توسلی، پس از تحسین در جشنواره سائو پائولو، در سینماهای کشور اکران شد، از طریق سکوت و نمادها، دردهای ناگفته را فریاد میزند.
سری فیلمهای مقصد نهایی (Final Destination) از زمان آغاز در سال ۲۰۰۰ تاکنون با ترکیبی از ترس، مرگهای شوکهکننده و پیچشهای داستانی عجیب، جایگاه خاصی در میان طرفداران ژانر وحشت پیدا کردهاند. با انتشار قسمت جدید این مجموعه با عنوان Final Destination: Bloodlines، زمان آن فرا رسیده تا تمام شش قسمت این مجموعه را از بدترین تا بهترین مرور و رتبهبندی کنیم.
کوئنتین تارانتینو، کارگردان پرآوازه و جنجالی هالیوود، فهرستی از ۲۰ فیلم محبوب خود در قرن ۲۱ را منتشر کرده است؛ فهرستی متنوع که از سینمای مستقل و اروپایی گرفته تا بلاکباسترهای هالیوودی را در بر میگیرد و نگاهی متفاوت به سلیقهی سینمایی یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان معاصر ارائه میدهد.
اسکارلت جوهانسون، ستاره سابق نقش ناتاشا رومانوف در دنیای سینمایی مارول، علاقهمند است دوباره به این جهان بازگردد — اما اینبار نه با لباس مشکی و مشت و لگد، بلکه با صندلی کارگردانی و پشت دوربین! با نخستین تجربهاش در کارگردانی که بهتازگی در جشنواره کن به نمایش درآمده، شاید حضور او در پروژهای مارولی بهعنوان کارگردان خیلی هم دور از ذهن نباشد.