حاشیه نگاری از روز چهارم جشنواره فیلم فجر نیش و کنایههایی که خاطره «قاتل اهلی» را زنده کرد
روز چهارم جشنواره فجر در سینمای رسانه را شاید بتوان بیش از هر چیز به فیلم پرحاشیه «چرا گریه نمیکنی؟» متعلق دانست که هم رضایت جمع قابل توجهی از اهالی رسانه را کسب کرد و هم با اعتراض تند تهیهکننده به کارگردان و بازیگرانش مواجه شد.
درباره «چرا گریه نمی کنی؟»؛ جدال بیانجام با جهان
هنر، پهنه ای بی پایان است که می توان دنیای تازه در آن خلق کرد و سینما، در این پهنه از امکانات بسیاری برخوردار است و بالهایی فراخ. به همین خاطر است که سیمرغ در سینمای ایران جایگاه ویژه ای دارد.
نگاهی به «عطرآلود»؛ سنگ بزرگ کارگردان برای نزدن
«عطرآلود» یک ایده هدرشده است. فیلمساز به سراغ یک قصه کوچک رفته، اما از روایت آن ناتوان است. فیلمساز سنگ بزرگی برداشته که لاجرم نشانه نزدن است.
نگاهی به فیلم «چرا گریه نمی کنی؟»؛ مینیمال و انتزاعی
«چرا گریه نمیکنی؟» یک فیلم مینیمال و انتزاعی درست در دوره کنونی است. چندان به مدرنیته وابسته نیست و سنت را هم نمیکوبد. تلاش دارد تا در مسیر مستقیم استقلال روایتگری کند که موفقیتهای خوبی در این میزانسن به دست میآورد.
درباره «هوک»؛ مهربان به بهای جان
فیلم های ورزشی، یکی از جذاب ترین گونه های سینمایی در دنیاست و در پولسازی و سرپا نگه داشتن هنر هفتم، نقش مهمی داشته است و همچنان دارد. اما در سینمای ایران، چقدر در این زمینه سینمایی، هزینه شده و سینماگران به موفقیت دست یافته اند؟
هادی مقدم دوست: «عطرآلود» یک لبخند محزون است
هادی مقدم دوست با اشاره به اینکه آخرین ساخته او تلفیقی از شیرینی و تلخی در میانههای امیدواری و ناامیدی است، فیلم «عطرآلود» را «لبخندی محزون» توصیف کرد.
پل مسکال بازیگری که با «افترسان» درخشید/این فیلم تجربه زندگی بود
پل مسکال بازیگری که برای بازی در «افترسان» درخشید و به نامزدهای اسکار راه یافت، از کنار آمدن با شهرت میگوید.
ماجرای خوردن سیلی به یادماندنی از عسل بدیعی
وقتی به پرونده سریال «تا صبح» که در دهه ۸۰ ساخته شد، سری می زنیم، خاطرات تلخ و شیرینی را مرور می کنیم که از این سال های دور به یادمانده است. مثل شیرینی سیلی خوردن رامتین خداپناهی که در پلان های این سریال از کاراکتر اصلی سریال زنده یاد عسل بدیعی می خورد و تلخی مرگ این بازیگر که به گفته او هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.
بلیت فروشی استانی جشنواره فیلم فجر از فردا آغاز میشود
با نزدیک شدن به آغاز اکرانها در ۳۱ استان کشور، بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر ۴۱ برای استانها از روز یکشنبه آغاز میشود.
۷ قاب از فیلم الویس ساخته باز لورمن
اِلویس آرون پرسلی (۸ ژانویه ۱۹۳۵ – ۱۶ اوت ۱۹۷۷) که با نام الویس نیز شناخته میشود، خواننده و بازیگر آمریکایی بود. از او با عنوان «سلطان راک اند رول» یاد کردهاند و بهعنوان یکی از برجستهترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم شناخته میشود. فیلم الویس ساخته باز لورمن در باره این هنرمند است.
یادداشتی بر فیلم « عطرآلود»/ همه آنچه با دماغ میبینی !
در این یادداشت نگاهی داشتیم به فیلم « عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدمدوست و بازی مصطفی زمانی، که تلاش دارد رویکرد معنوی به کار و زندگی را از خلال رابطه یک زن و شوهر جوان و دست و پنجه نرم کردن آنان با مسائل و مشکلات اقتصادی بازتاب دهد.
گزارش تصویری- نشست خبری فیلم سینمایی «هوک»
گزارش تصویری- نشست خبری فیلم سینمایی «هوک»
تلویزیون و سینما با سیستان و بلوچستان چه کردند؟/قولی که داده بودم
کارگردان فیلم سینمایی هوک همزمان با رونمایی این فیلم در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد تلویزیون و سینما به سیستان و بلوچستان بدهکارند.
نگاهی به «عطرآلود»؛ عطر آن است که خود ببوید!
سرمایهگذار فیلم «عطرآلود» سینماداری است که یک ارتباط مستقیم را با مخاطبان، در سالنهای سینمایی خود میتواند مهندسی کند اما احتمالا مخاطب، این اثر را در قاب تلویزیون، بیشتر خواهد دید.
ویدیو - رییس سازمان سینمایی: انصرافها نمایشی است
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی عصر شنبه (۱۵ بهمن)، با حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینما ملت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و دربارۀ نقش تهیه کننده به عنوان صاحب اثر در فیلمهای ارائه شده به جشنواره و انصراف چند فیلم در بخش بینالملل توضیحاتی داد و تاکید کرد: در دنیای سینما این جز قوانین است که وقتی فرمهای جشنواره را پر میکنند، دیگر امکان خروج از جشنواره را ندارند.
گزارش تصویری- نشست خبری انیمیشن «بچه زرنگ»
گزارش تصویری- نشست خبری انیمیشن «بچه زرنگ»
پاسخ خزاعی به انصرافیهای جشنواره فیلم فجر
رییس سازمان سینمایی با حضور در سینمای رسانه جشنواره فجر به برخی حاشیههای این روزها پاسخ داد.
درباره «سرهنگ ثریا»؛ ناخنک به سوژههای هدرشده
برخی از بازیگران سینمای ایران در عین حالی که توانایی های فنی در ایفای نقش دارند، بسیار متمایلند که نقش آفرینی های اغراق شده داشته باشند. این وظیفه کارگردان بهعنوان بازیگردان است که نمک غذا را باید کنترل کند. برای نمونه، مریلا زارعی در فیلم «شیار» نیز مطمئنا این استعداد را داشت که نقشش را بسیار اغراق آمیزتر اجرا کند.
یک رقابت خاص برای بازیگران فیلم پرحاشیه جشنواره فجر
سینمای رسانه در روز چهارم جشنواره فجر میزبان یکی از فیلمهای حاشیهداری است که بازیگرانش هم در چند وقت اخیر، به تناوب در صدر خبرهای سینمایی بودند و رقابت آنها با هنرمندان فیلمهای دیگر میتواند در جای خود قابل توجه و جذاب باشد.
رازهایی از همکاری علی نصیریان با علی حاتمی و ناصر تقوایی
علی نصیریان همزمان با سالروز تولدش، ناگفتههایی را از همکاریهای خود با زندهیاد علی حاتمی و ناصر تقوایی بیان کرده و راز موفقیت یک بازیگر خوب را توضیح داده است.