تاک تاکر انیماتور آثاری مثل «باب اسفنجی» و «هی آرنولد» در ۵۹ سالگی درگذشت.
سام نوری و مهران نائل به جمع بازیگران فیلم سینمایی «لاکپشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی پیوستند.
«منیژه محامدی» کارگردان و مدرس تئاتر خطاب به مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی این سوال را مطرح کرد که: «در نبود اجراهای صحنهای، بودجه حمایتی تئاتر در سال ۱۳۹۹ کجا رفت و خرج چه چیزی شد؟»
سازندگان فیلم سینمایی «آهو»، آن را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده میکنند.
دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پایانی آذر ماه مجوز ۱۲۷ تک آهنگ و ۱۱ آلبوم موسیقی را صادر کرد.
شهروز دل افکار بازیگر نقش ولادمیر پویتن در فیلم تئاتر«من ترامپ نیستم»، از چالشهای بازی در این نقش سخن گفت و عنوان کرد تسلط نداشتن به زبان انگلیسی، دست و پای بازیگران ما را برای حضور در عرصههای بینالمللی بسته است.
ضبط دوبله نهایی انیمیشن «بچه زرنگ» با حضور بازیگران و دوبلورها به پایان رسید.
فیلم «شاهین» به کارگردانی سالار طهرانی تندیس بهترین فیلمنامه بلند سینمایی از جشنواره «لیفت ایندیا» هندوستان را از آن خود کرد.
بنیاد سینمایی فارابی و کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس سینما را تسلیت گفتند.
«حرف آخر» به کارگردانی ابراهیم شفیعی با پایان مراحل فنی راهی جشنواره فیلم فجر شد.
فیلم کوتاه «عوارض خروج» به نویسندگی و کارگردانی سعید حسنلو آخرین مراحل فنی خود را به اتمام رساند و آماده نمایش می شود.
در حالی که کریسمس همیشه یکی از پرفروشترین دورههای گیشه سینماهای آمریکا را رقم میزد امسال نیز این امر خیلی متفاوت نبود.
فیلمبردار دارن آرونوفسکی گفته است فیلم بعدی این کارگردان یک فیلم کوچک خواهد بود.
عدهاي مثل ساير اتفاقات نو از اين جايگزيني هراس داشتند و برخي هم از اساس به عنوان «جايگزيني» به اين پديده نگاه نكردند و دست به تجربه زدند. اين تئوري كه قرار است تئاتر ديجيتال جاي تئاتر صحنهاي را بگيرد حاصل ذهنيتي است كه حاضر به پذيرش تغيير وضعيت نيست و نميتواند طرز فكر موازي را تحمل كند. اين ايده در زمان اختراع عكاسي هم مطرح بود.
بهروز غریب پور معتقد است تئاتر به شرایطی نظیر کرونا که باعث استفاده از ظرفیتهای مدیوم دیگری برای گسترش مخاطبان خود شود، نیاز داشت.
سینمای جهان علاوه بر دست و پنجه کردن با بحران بی سابقه کرونا در سال ۲۰۲۰، با فقدان چندین چهره تاثیرگذار و مهم، سالی تلخ تر از همیشه را تجربه کرد.
در این گزارش ۱۰ فیلمی که در چهاردهمین جشنواره بینالمللی سینما حقیقت بر اساس آمار بازدید و امتیازهای تماشاگران بیشترین درصد امتیاز را کسب کردند، بررسی شدهاند.
«ناگهان درخت» به مخاطبش احترام ميگذارد و از او ميخواهد كه آسانگير نباشد. بپذيرد كه سينما فقط جاي تعريف كردن قصههاي سرراست، شعارهاي اجتماعي تاريخمصرفدار نيست. بگذاريد يك فيلم هم عربده نكشد. اداي غمخواري براي معتادان يا فرودستان را درنياورد. لايههاي بسيار داشته باشد، اختلاف ايجاد كند به جاي ستايشهاي گذرا.
چيزي كه در سراسر نمايشنامه «چهار دقيقه» و «همان چهار دقيقه» نوشته نغمه ثميني موج ميزند همين است. روياها و خيالهاي خوشي كه دود شدهاند و ما حالا با وضعيت كابوسوار شخصيتها مواجه هستيم. اشارههاي هوشمندانه نويسنده به آنچه زير موشك باران و جنگ ايران گذشت تا وحشت از شنيده شدن و امروزي كه به تعداد مهاجران افزوده ميشود.
بايد راههاي ديگري براي توليد تئاتر پيدا كنيم تا مجبور نباشيم در يك فضاي زنده مشترك گرد هم بياييم بلكه بايد اين كار را از طريق پلتفرمهاي ديجيتال گوناگون انجام دهيم.